پروپوزال بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

پروپوزال بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

ارزش ویژه برند کاله
ارزش ویژه برند در شرکت کاله
رابطه ارزش ویژه برند با تعمیم برند
بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر ارزیابی از بسط برند
پروپوزال ارزش ویژه برند
پروپوزال بسط برند
پروپوزال ارزش ویژه برند در شرکت کاله

رفتن به سایت اصلی

دانلود پروپوزال پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت بازرگانی

بررسی اثرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی تعمیم برند

 

 

 

 

چکیده

در سال های اخیر،بحث و بررسی در خصوص برند جایگاه ویژه ای در محافل علمی و دانشگاهی و همچنین در حوزه کسب وکار یافته است.بسیاری از محققان ومدیران شرکت ها به این نتیجه رسیده اند که با ارزش ترین دارایی شرکت در جهت بهبود فرآیند بازاریابی،برند و دانش برندینگ است.بازاریابان اعتقاد دارند که محصول جدید با نام تجاری تعمیم یافته توسط مصرف کننده به طور مطلوب تری ارزیابی می شود زیرا مصرف کننده نگرش مثبت خود را از نام تجاری مربوط به محصول جدید منتقل می کند.مطالعه ی حاضر با هدف تأثیرات ارزش ویژه ی برند بر ارزیابی بسط برند صورت گرفته است.در تحقیق حاضر برند کاله که برند شناخته شده ای در سطح ایران است،جهت مطالعه انتخاب شده است.

 

تحقیق حاضر بر اساس روش گردآوری داده ها،تحقیق توصیفی واز نوع پیمایشی است.داده های 377 پرسشنامه مبنای تحلیل قرارگرفت.جهت تجزیه و تحلیل داده ها وتایید مدل نیز از روش آزمون تحلیل رگرسیون استفاده شده است ونتایج این پژوهش نشان می دهد که سه بعد از مدل ارزش ویژه برند آکر(وفاداری به برند،آگاهی از برند،تداعی ازبرند)بر ارزیابی از بسط برند تأثیرمعنا داردارد ولی بین کیفیت ادراک شده و ارزیابی از بسط برند رابطه ی معنا داری وجود ندارد.نوگرایی مصرف کننده و تناسب محصول دو متغیر ارزش ویژه ی برند و ارزیابی از بسط برند  را تعدیل می کنند.

 

 

 

 

واژه های کلیدی :

ارزش ویژه ی برند

ارزیابی از بسط برند

نوگرایی مصرف کننده

تناسب محصول

 

 

 

 

 

مقدمه 

دنیای پیرامون ما و محیطی که سازمان ها درآن قرار دارند هر روز پیچیده تر از گذشته می شود سازمان ها ناچارند برای ادامه ی حیات در این محیط در حال تغییر خود را با پیشرفت های روز افزون دانش و فن آوری انطباق دهند در جهان رقابتی امروز،سازمانی امکان بقا دارد که بتواند خود را پیوسته با تغییرات محیط پیرامونش وفق دهد(شیهالی، 1384).شرکت ها در بازار یابی جدید برای ایجاد تمایز بین محصولات خود و رقبا از استراتژی ها و روش های گوناگون استفاده می کنند.یکی از تصمیمات مهم در بازاریابی امروز ، تصمیم د رمورد انتخاب نام تجاری برای محصولات و خدمات می باشد (Aaker & Keller, 1990).یک نام تجاری چکیده ای از هویت،اصالت،ویژگی وتفاوت یک نام تجاری،اطلاعات را که درکلمه یا علامت متمرکز شده است را برمی انگیزد به همین دلیل است که نام های تجاری برای تبادلات کسب و کار حیاتی اند. 

 

هر شرکت در هنگام معرفی یک محصول جدید به بازار، با سوالهای متعددی مواجه است.مهم ترین مساله ای که ذهن عرضه کننده را به خود مشغول می دارد این است که محصول جدید را با چه موضع گیری مشخصی وارد بازار کند تا بتواند تقاضای کافی ایجاد کند و یا به عبارت دیگر ، برای بازار جذابیت داشته باشد.در این باره موضعی که بنگاه برای محصول خود اتخاذ می کند باید با ویژگی های مختلف محصول،از جمله کیفیت محصول،نوع بسته بندی ، نام تجاری و نوع تبلیغات ، پشتیبانی می شود.ومعمولاً نام تجاری اصلی باعث کاهش هزینه های بازاریابی و احتمال افزایش موفقیت کلی شرکت می شود(Morrin , 1999).

تصور می شود که ارزش ویژه برند مزایای بسیاری برای شرکتها داشته باشد مثلاً سطوح بالای ارزش ویژه منجر به افزایش ترجیحات و تمایلات مصرف کننده و دلایل خرید او می شود.شرکت هایی که از ارزش ویژه برند بیشتری برخورداند ، بازده بالایی نیز خواهند داشت. برند سازی یکی از روش های قدرتمند در ایجاد تمایز و یکی از کلیدی ترین استراتژی های موضع یابی رقابتی است. 

 

برندها مزایای رقابتی پایداری را برای شرکتها به همراه دارند. به بیان دیگر اگر مصرف کنندگان برندی را خوب بدانند شرکت به یک مزایای رقابتی دست یافته است . 

ارزش ویژه برند با پشتیبانی از ارزش مشتریان به طور غیر مستقیم ارزش شرکت را افزایش می دهد . ارزش ویژه برند و ارزش مشتری از طریق بالا بردن اثر بخشی و کارآیی برنامه های بازاریابی وفاداری به برند ، قیمت و حاشیه سود ، توسعه برند،هرم تجاری و مزیت رقابتی شرکت ارزش ایجاد می کنند(آکر، 1991).بازاریابان معتقد هستند که تعمیم های برند،در اکثرموارد توسط مشتریان بسیار مطلوب ارزیابی می شوند ، زیرا مشتریان ، ویژگی ها و احساسات مثبتی را که از برند اصلی در ذهن دارند به محصولات تعمیم داده شده نیز انتقال می دهند(Bhat & Reddy, 2001).

از نقطه نظر رفتاری ارزش ویژه برند در ایجاد نقاط تمایزی که منجر به مزایای رقابتی در رقابت غیر قیمت می شود ، بسیار حائز اهمیت است لذا این تحقیق درصدد است تأثیرات ارزش ویژه برند بر ارزیابی بسط برند از دیدگاه مصرف کنندگان شرکت ها و فروشگاه های عرضه کننده فرآورده های لبنی کاله درشهر کاشان بپردازد.در این فصل به بررسی و ارائه توضیحات در خصوص بیان مساله و اهمیت و ضرورت انجام تحقیق و اهداف و فرضیه های تحقیق و در آخر به تعریف واژه های کلیدی تحقیق پرداخته می شود. 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

فصل اول

مقدمه 3

1-1بیان مساله 5

1-2 اهمیت و ضرورت انجام تحقیق 6

1-3 اهداف مشخص تحقیق 6

1-4 فرضیه های تحقیق 6

1-5 قلمرو تحقیق 7

1-5-1 قلمرو موضوعی 7

1-5-2 قلمرو زمانی 7

1-5-3 قلمرو مکانی 7

1-6 تعاریف واژگان 7

 

 

فصل سوم 63

3-1مقدمه 64

3-2 روش تحقیق 66

3-3  جامعه آماری 66

3-4 نمونه و روش نمونه گیری 67

3-5 روش گردآوری داده ها و اطلاعلات 67

3-5-1 مطالعه کتابخانه ای 68

3-5-2 مطالعات میدانی 68

3-6 پرسشنامه 69

3-6-1 مقیاس و طیف ابزار اندازه گیری تحقیق 69

3-7 اعتبار و پایایی ابزار اندازه گیری پژوهش 70

3-7-1 روایی ابزار و پژوهش 70

3-7-2 پایایی ابزار پژوهش 71

3-8 روش تجزیه و تحلیل داده ها 72

 

منابع  و مآخذ                             

ضرورت وجودی و مبانی متمایز تعزیرات شرعی و مجازات های بازدارنده

ضرورت وجودی و مبانی متمایز تعزیرات شرعی و مجازات های بازدارنده تعزیرات شرعی  مجازات های بازدارنده تعزیر در قانون مجازات اسلامی تعزیرات در قانون مجازات تعزیرات در قانون مجازات جدید 1392 تعزیرات و مجازات های بازدارنده مجازات های تعزیری و…

اثرات نقش و نگار سفال بر ریسندگی و بافندگی قالی

اثرات نقش و نگار سفال بر ریسندگی و بافندگی قالی تاریخچه صنعت ریسندگی کلاردشت نقوش سفالهای تپه کلار تأثیر نقوش سفال کلار بر قالی کلاردشت اثرات نقش و نگار سفال بر قالی بررسی نقوش سفال کلار بررسی نقوش قالیهای کلاردشت…

چگونگی جبران خسارت ناشی از آراء قضات در حقوق ایران

چگونگی جبران خسارت ناشی از آراء قضات در حقوق ایران مفهوم قضاء مسئولیت مدنی خسارت ناشی از آراء قضات موجبات مسئولیت مدنی قاضی دانلود مقاله چگونگی جبران خسارت ناشی از آراء قضات در حقوق ایران سیستم همکاری در فروش فایل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان مبانی نظری فناوری اطلاعات در سازمان پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات در سازمان پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات در سازمان ادبیات نظری تحقیق فناوری…

رژیم حقوقی تنگه هرمز و بررسی آن از نگاه کنوانسیون 1982 حقوق دریاها

رژیم حقوقی تنگه هرمز و بررسی آن از نگاه کنوانسیون 1982 حقوق دریاها رژیم حقوقی تنگه هرمز تنگه هرمز از نگاه كنوانسیون 1982 تنگه هرمز از نگاه كنوانسیون سوم حقوق دریاها رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیونهای بین المللی…

ارائه الگوی تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات و RBV در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار

ارائه الگوی تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات و RBV در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار پایان نامه تدوین استراتژی تدوین استراتژی swot تدوین استراتژی به روش swot نمونه استراتژی تدوین شده تدوین استراتژی سازمان و شرکت تدوین استراتژی با…

پروپوزال ارائه الگوی تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات و RBV در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار

پروپوزال ارائه الگوی تدوین استراتژی با روش ماتریس سوات و RBV در جهت کسب مزیت رقابتی پایدار پروپوزال تدوین استراتژی تدوین استراتژی swot تدوین استراتژی به روش swot نمونه استراتژی تدوین شده تدوین استراتژی سازمان و شرکت تدوین استراتژی با…

روغن در ترانسفورماتورها و بررسی ویژگیهای و نحوه تصفیه آن

روغن در ترانسفورماتورها و بررسی ویژگیهای و نحوه تصفیه آن تصفیه رو غن روغن ترانسفورماتور احیای شیمیایی روغن روغن در ترانسفورماتورها بررسی ویژگیهای روغن ترانسفورماتور نحوه تصفیه روغن ترانسفورماتور روغن در ترانسفورماتورها و بررسی ویژگیهای و نحوه تصفیه آن رفتن…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 6

مبانی نظری و پیشینه تحقیق داده کاوی 6 مبانی نظری داده کاوی دانلود مبانی نظری داده کاوی پیشینه تحقیق در مورد داده کاوی مبانی نظری در مورد داده کاوی دانلود پیشینه تحقیق داده کاوی ادبیات نظری داده کاوی پیشینه داده…

ماهیت شکل پذیری و طراحی لرزه ای اتصالات با رویکردی جدید در قابهای خمشی فولادی

ماهیت شکل پذیری و طراحی لرزه ای اتصالات با رویکردی جدید در قابهای خمشی فولادی فولاد پرمقاومت شکل پذیری قابهای خمشی فولادی فلسفه شکل پذیری و طراحی لرزه ای اتصالات ماهیت شکل پذیری و طراحی لرزه ای اتصالات با رویکردی…

تغییر كارفرما و آثار آن در رابطه كارگری و كارفرمایی

تغییر كارفرما و آثار آن در رابطه كارگری و كارفرمایی كار كارفرما كارگری كارگر دانلود مقاله حقوق با عنوان تغییر كارفرما و آثار آن در رابطه كارگری و كارفرمایی خرید مقالات،پایان نامه ها و پروژه های پایانی سیستم همکاری در…

پاورپوینت كار آفريني چيست و كارآفرين كيست؟

پاورپوینت كار آفريني چيست و كارآفرين كيست؟ پاورپوینت كار آفريني چيست وكارآفرين كيست كار آفريني چيست وكارآفرين كيست تعريف كارآفرين از ديدگاه شومپيتر تعاریف کارآفرینی مهمترین نقش های کارآفرین ها در توسعه اقتصادی واجتماعی انواع كارآفريني كارآفريني فردي كارآفريني سازماني…

بررسی عوامل موثر بر پیش بینی قیمت طلای ایران

بررسی عوامل موثر بر پیش بینی قیمت طلای ایران عوامل موثر بر قیمت طلا عوامل موثر بر قیمت طلا در ایران پیش بینی قیمت طلا با داده کاوی بررسی عوامل موثر بر پیش بینی قیمت طلای ایران پایان نامه عوامل…

مبانی نظری ارزیابی مالی شرکت ها و ارائه الگوی مطلوب برای آنها

مبانی نظری ارزیابی مالی شرکت ها و ارائه الگوی مطلوب برای آنها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی معیارهای ارزیابی عملکرد مالی ارزیابی عملکرد مالی سازمان مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها مبانی نظری ارزیابی عملکرد مالی شرکتهای بیمه ارزیابی…

پاورپوینت ماتریس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT)

پاورپوینت ماتریس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT) دانلود پاورپوینت ماتریس نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها (SWOT) استراتژی نقاط قوت، نقاط ضعف، فرصت ها و تهدیدها نقطه قوت دسته بندی نقاط قوت نقطه ضعف…

تحلیل اثرات سیستمهای اطلاعاتی بر مدیریت راهبردی با چارچوب رقابتی پورتر

تحلیل اثرات سیستمهای اطلاعاتی بر مدیریت راهبردی با چارچوب رقابتی پورتر مدیریت راهبردی چارچوب رقابتی پورتر سیستمهای اطلاعاتی تحلیل اثرات سیستمهای اطلاعاتی بر مدیریت راهبردی تحلیل اثرات سیستمهای اطلاعاتی بر مدیریت راهبردی با چارچوب رقابتی پورتر دانلود پاورپوینت رشته مدیریت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت در سازمان 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق خلاقیت در سازمان 65 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خلاقیت در سازمان مبانی نظری خلاقیت در سازمان پیشینه تحقیق خلاقیت در سازمان پیشینه داخلی خلاقیت در سازمان پیشینه خارجی خلاقیت در سازمان…

کاربرد پردازش تصویر و بینایی ماشین در صنایع غذایی

کاربرد پردازش تصویر و بینایی ماشین در صنایع غذایی بینایی ماشین پردازش تصویر کنترل کیفیت صنایع غذایی رنگ سنجی آنالیز تصویر درجه بندی جداسازی دانلود مقاله کاربرد پردازش تصویر و بینایی ماشین در صنایع غذایی خرید مقالات رشته صنایع غذایی…

کارآفرینی سازمانی و عوامل موثر بر تمایل به آن

کارآفرینی سازمانی و عوامل موثر بر تمایل به آن تمایل به کارآفرینی سازمانی مدل های کارآفرینی سازمانی انواع مدل های کارآفرینی سازمانی مولفه های کارآفرینی سازمانی مولفه های موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی موانع کارآفرینی سازمانی در ایران ویژگی…

پروپوزال تاثیر قراردادهای بیع متقابل در صنایع نفت و گاز  در جذب سرمایه گذار خارجی

پروپوزال تاثیر قراردادهای بیع متقابل در صنایع نفت و گاز  در جذب سرمایه گذار خارجی کلمات کلیدی : ماهیت قراردادهای بیع متقابل بیع متقابل در قراردادهای نفتی قراردادهاي بيع متقابل در صنعت نفت تأملی بر بیع متقابل در قراردادهای نفتی…

پایان نامه هنر سفالگری

پایان نامه هنر سفالگری پایان نامه هنر سفالگری پایان نامه سفالگری پیشینه سفالگری در ایران تاریخچه هنر سفالگری در ایران هنر سفال گری در دوران اسلامی پایان نامه سفالهای دوره هخامنشی پایان نامه سفالهای دوره صفویه پایان نامه سفالهای دوره…

عوامل موثر بر فرهنگ سازمان و نحوه تداوم و شکل گیری آن

عوامل موثر بر فرهنگ سازمان و نحوه تداوم و شکل گیری آن عوامل موثر بر فرهنگ سازمانی بررسی عوامل موثر بر فرهنگ سازمانی عوامل موثر در تغییر فرهنگ سازمانی پایان نامه فرهنگ سازمانی دانلود پایان نامه فرهنگ سازمانی پایان نامه…

پاورپوینت کتاب حسابداری صنعتی ( 3 ) تألیف نسرین فریور و محمود عربی ( به همراه حل تشریحی مسائل)

پاورپوینت کتاب حسابداری صنعتی ( 3 ) تألیف نسرین فریور و محمود عربی ( به همراه حل تشریحی مسائل) کلمات کلیدی : پاورپوینت کتاب حسابداری صنعتی ( 3 )تألیف نسرین فریور و محمود عربی کتاب حسابداری صنعتی ( 3 )تألیف…

عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش

عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش مدیریت دانش در بانک عوامل مؤثر بر استقرار مدیریت دانش عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش عوامل موثر بر استقرار مدیریت دانش در بانک پایان نامه با موضوع مدیریت دانش دانلود پایان نامه مدیریت…

ارزیابی عملکرد شرکت ها با روش تحلیل پوششی داده ها

ارزیابی عملکرد شرکت ها با روش تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد با DEA ارزیابی عملکرد در شرکت های تعاونی پایان نامه ارزیابی عملکرد شرکت های تعاونی ارزیابی عملکرد با استفاده از تحلیل پوششی داده ها ارزیابی عملکرد شرکت های…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *