مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز 128 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز 128 صفحه

کلمات کلیدی :

مبانی نظری ارزش ویژه برند
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند
مبانی نظری ارزش ویژه برند سبز
پیشینه تحقیق ارزش ویژه برند سبز
مبانی نظری عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
پیشینه تحقیق عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز
فصل دوم پایان نامه عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز می باشد. در بخش اول مبانی نظری عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق عوامل موثر بر ارزش ویژه برند سبز در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

چکیده
هدف اصلی این پژوهش، بررسی ارزش ویژه برند سبز و عوامل موثر بر آن (کیفیت درک شده برند، تصویر برند سبز، ارزش درک شده برند سبز، اعتبار برند) براساس مدل فونگ اِنگ و همکاران، 2013 می باشد. پژوهش حاضر به لحاظ هدف، کاربردی و از جنبه جمع آوری داده -ها از نوع توصیفی- علّی/ پیمایشی است.در این پژوهش برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه های استاندارد استفاده شده است. جامعه آماری تحقیق شامل مصرف-کنندگان محصولات الکترونیکی و الکتریکی کم مصرف در استان گیلان می باشد. بر این اساس، 384 نفر از مصرف کنندگان از طریق نمونه گیری تصادفی خوشه ای در دسترس انتخاب شدند. 

 

جهت تجزیه  و  تحلیل داده  ها از تحلیل عاملی تأییدی (CFA) و مدل-سازی معادلات ساختاری (SEM) بهره گرفته شده است. یافته  ها نشان می دهد که کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز و همچنین با اعتبار برند رابطه معناداری داشته امّا با ارزش درک شده برند سبز رابطه معناداری ندارد. همچنین نتایج نشان داد که اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز رابطه معناداری داشته اما با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری ندارد. ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز هم هر کدام با ارزش ویژه برند سبز رابطه معناداری دارند. سرانجام نتایج درباره ی متغیرهای واسطه ای نشان داد که نقش واسطه ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و ارزش درک شده برند سبز پذیرفته می شود. امّا نقش واسطه  ای اعتبار برند بر رابطه بین کیفیت درک شده برند و تصویر برند سبز پذیرفته نمی شود. همچنین به ترتیب نقش های واسطه  ای ارزش درک شده برند سبز و تصویر برند سبز بر رابطه بین اعتبار برند و ارزش ویژه برند سبز پذیرفته می شود.

 

 

 

 

 

 مقدمه
امروزه توجه محیطی به طور سریع به عنوان یک جریان غالب برای مشتریان به دلیل مسئله گرم شدن جهانی، در نظر گرفته می شود و بسیاری از شرکت ها به دنبال به دست آوردن این فرصت هستند. در مقابل بازاریابی سبز برای انواع محصولات همانند محصولات الکتریکی و الکترونیکی، مهم تر شده است (Chen, 2006). به هر حال تمام شرکت ها دارای توانایی کافی برای ارائه محصولات سبز خود به مشتریان در بازار نیستند. اگر شرکت ها خواستار اتخاذ موفقیت آمیز بازاریابی سبز باشند، آنگاه مفاهیم و نظرات محیطی آنها باید با تمام جنبه های بازاریابی ادغام گردد (Chen, 2010). 

 

امروزه به دلیل محیط گرایی رایج در جهان، فروش محصولات سبز به طور قابل ملاحظه  ای افزایش یافته است و بنابراین مشتریان بیشتری مایل به پرداخت بهای اضافی برای محصولات سبز هستند (Chen, 2008). بازاریابی سبز یا زیست محیطی، ابزاری برای توسعه سازگار با محیط زیست و همچنین تقویت تصویر برند بکار می رود (Khandoker and Mahbubul, 2011). پنج دلیل برای شرکت ها جهت توسعه بازاریابی سبز وجود دارد: سازگاری با فشارهای محیطی، به دست آوردن مزیت رقابتی، بهبود تصویر شرکت  ها، جستجوی بازارها، فرصت های جدید و گسترش ارزش محصول (Neal and Strauss, 2008). بعلاوه اتخاذ بازاریابی سبز می-تواند افزایش دهنده عملی ارزش ویژه برند غیرقابل وصف گردد (Chang and Chen, 2013). اگرچه بهای ارزش ویژه برند نمی-تواند با توجه به روش های محاسباتی مالی حاضر برای اکثر شرکت  های صاحب برند تخمین زده شود (Chen, 2010). اما ایجاد یک برند قوی در بازاریابی، یکی از اهداف عمده بوده، چرا که ارائه دهنده مزایایی برای آنها است، همانند آسیب پذیری کمتر در فعالیت های بازاریابی رقابتی، سودهای ناخالص بیشتر و فرصت های بالاتر گسترش برند (Delgado-Ballester and Munuera-Alema´n, 2005 ).

 

 

امروزه سازمان  ها به دلایل زیادی از جمله صدمه دیدن محیط زیست، قوانین و مقررات دولتی، فشارهای رقابتی، سود بالقوه، هزینه و . تمایل دارند نگرانی خود را در مورد مسائل زیست محیطی ابراز کنند. این وضعیت شرکت ها را تشویق می کند که با کاهش تاثیر عواقب مخرب ناشی از فعالیت  های اقتصادی خود، یک فرآیند تغییر برای حفظ محیط زیست دنبال کنند (Khandoker and Mahbubul, 2011). همچنین توجه به اینکه مسائل محیطی و اجتماعی امروزه برای مشتریان اهمیت بالایی دارند، لذا رعایت مسائل زیست محیطی در فعالیت های بازاریابی باعث ایجاد مزیت رقابتی برای شرکت خواهد شد و از این طریق شرکتها می توانند به ایجاد یک پایگاه خوب در بازار دست یابند (Kotler and Gary, 1999, 361-364 ). 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوّم : ادبیات تحقیق
مقدمه 17
2-1- تاریخچه بازاریابی سبز و ایجاد برند سبز. 18
2-2- متغیرهای تحقیق.30
2-2-1-ارزش ویژه برند سبز 30
2-2-1-1- اهمیت ارزش ویژه برند سبز34
2-2-2- کیفیت درک شده برند. 35
2-2-1-2- اهمیت کیفیت درک شده برند37
2-2-1-3- رابطه بین کیفیت درک شده برند با تصویر برند سبز38
2-2-1-4- رابطه بین کیفیت درک شده برند با ارزش درک شده برند سبز38
2-2-1-5- رابطه بین کیفیت درک شده برند با اعتبار برند.39
2-2-3- ارزش درک شده برند سبز. 40
2-2-3-1- اهمیت ارزش درک شده برند سبز.41
2-2-3-2- رابطه بین ارزش درک شده برند سبز با ارزش ویژه برند سبز42
2-2-4- اعتبار برند  43
2-2-4-1- اهمیت اعتبار برند45
2-2-4-2- رابطه بین اعتبار برند با ارزش درک شده برند سبز46
2-2-4-3- رابطه بین اعتبار برند با تصویر برند سبز47
2-2-4-4- رابطه بین اعتبار برند با ارزش ویژه برند سبز.47
2-2-5-  تصویر برند سبز. 40
2-2-5-1- اهمیت تصویر برند سبز 50
2-2-5-2- رابطه بین تصویر برند سبز با ارزش ویژه برند سبز. 51
2-3- روش  ها و مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز 52
2-3-1- روش  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز 52
2-3-1-1-  ارزش ویژه مبتنی بر مشتری 52
2-3-1-2- ارزش ویژه مبتنی بر شرکت 52
2-3-1-3-  ارزش ویژه از دید مالی. 52
2-3-2- مدل  های اندازه گیری ارزش ویژه برند سبز 54
2-3-2-1- مدل ارزش ویژه برند دیوید آكر. 54
2-3-2-2- مدل شناخت برند کلر. 56
2-3-2-3- مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام 58
2-3-2-4- مدل ارزش ویژه برند فلدویك  59
2-3-2-5- مدل ارزش ویژه برند یو و لی. 60
2-3-2-6- مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو 61
2-3-2-7- مدل طنین برند کلر. 61
2-3-2-8- مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن. 63
2-3-2-9- مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران. 65
2-6- پیشینه تحقیق 66
2-6- 1- داخلی. 66
2-6-2- خارجی 67

فهرست منابع 
فهرست منابع فارسی 
فهرست منابع لاتین 

 

 

فهرست جداول
(جدول 2-1) تحول علایق زیست  -محیطی.20
(جدول 2-2) تفاوت انواع دیدگاه  های بررسی ارزش ویژه برند 53
(جدول 2-3) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق داخلی.67
(جدول 2-4) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی اوّل68
(جدول 2-5) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی دوّم68
(جدول 2-6) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی سوّم.69
(جدول 2-7) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی چهارم70
(جدول 2-8) متغیرهای مورد استفاده در پیشینه تحقیق خارجی پنجم71

 

 

فهرست اشکال
(شکل 2-1): روش  های ارزیابی ارزش ویژه برند53
(شکل 2-2) مدل ارزش ویژه برند آکر 55
(شکل 2-3) نمودار شناخت برند کلر.56
(شکل 2-4) مدل ارزیاب دارایی برند یونگ و روبیكام.59
(شکل 2-5) مدل ارزش ویژه برند فلدویك. 60
(شکل 2-6) مدل ارزش ویژه برند یو و لی. 60
(شکل 2-7) مدل ارزش ویژه برند یو و دنثو. 61
(شکل 2-8) مدل طنین برند کلر 62
(شکل 2-9) مدل زنجیره ارزش برند کلر و لمن 63
(شکل 2-10) مدل ارزش وژه برند مبتنی مشتری نت مایر و همکاران65

 

پاورپوینت بررسی سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری

پاورپوینت بررسی سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری پاورپوینت سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری سیستم های سبز و فناوری های نوین در معماری مبانی معماری سبز مصالح سبز سازه سبز نمونه معروف سازه…

بررسی اقسام حقوق مالکیت فکری

بررسی اقسام حقوق مالکیت فکری حقوق مالکیت فکری تحقیق حقوق مالکیت فکری حقوق مالکیت صنعتی حقوق مالکیت ادبی و هنری تقسیم بندی های حقوق مالکیت فکری رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته حقوق بررسی اقسام حقوق مالکیت فکری از…

پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع آموزش و توسعه ی نیروی انسانی

پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و اعرابی با موضوع آموزش و توسعه ی نیروی انسانی کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل چهارم کتاب مبانی مدیریت منابع انسانی تألیف گری دسلر ترجمه پارسائیان و…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی سازگاری در روانشناسی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی سازگاری در روانشناسی کلمات کلیدی : مبانی نظری سازگاری پیشینه تحقیق سازگاری فصل دوم پایان نامه سازگاری مبانی نظری سازگاری در روانشناسی پیشینه تحقیق سازگاری در روانشناسی پیشینه داخلی سازگاری در روانشناسی پیشینه خارجی سازگاری…

پاورپوینت اختلال در یادگیری ریاضی رشته علوم تربیتی

پاورپوینت اختلال در یادگیری ریاضی رشته علوم تربیتی اختلال در یادگیری ریاضی رشته علوم تربیتی رفتن به سایت اصلی پاورپوینت اختلال در یادگیری ریاضی رشته علوم تربیتی به تعداد 16 اسلاید مناسب اساتید و ارائه دانشجو منبع مناسب برای مرور…

پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی

پرسشنامه بررسی تاثیر مدیریت دانش بر کارآفرینی پرسشنامه کارآفرینی پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی پرسشنامه سنجش میزان کارآفرینی اسکاربوروف و زیمرر پرسشنامه مدیریت دانش پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش پرسشنامه مدیریت دانش شرون لاوسون پرسشنامه استاندارد مدیریت دانش شرون لاوسون پرسشنامه بررسی…

پاورپوینت فصل اول کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع مفاهيم مديريت بازار

پاورپوینت فصل اول کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع مفاهيم مديريت بازار دانلود پاورپوینت فصل اول کتاب بازاريابي و مديريت بازار تألیف حسن الوداری با موضوع مفاهيم مديريت بازار پاورپوینت فصل اول کتاب بازاريابي و مديريت…

شیوه مدیریت مدیران و روسای بیمارستانها و پیشنهاد شیوه رهبری مناسب

شیوه مدیریت مدیران و روسای بیمارستانها و پیشنهاد شیوه رهبری مناسب سبک رهبری شاخصهای عملکردی شاخص های عملکرد بیمارستانی شیوه اداره بیمارستانها رابطه سبک رهبری مدیران با شاخص های عملکردی رابطه شیوه اداره بیمارستانها با شاخص های عملکرد آن شیوه…

پرسشنامه بررسی میزان غنی سازی شغل در سازمان

پرسشنامه بررسی میزان غنی سازی شغل در سازمان پرسشنامه غنی سازی شغل پرسشنامه غنی سازی شغلی پرسشنامه غنی سازی شغل در سازمان پرسشنامه سطح غنی سازی شغل کارکنان پرسشنامه سنجش غنی سازی شغل پرسشنامه میزان غنی سازی شغل پرسشنامه سنجش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مدیران 50 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مدیران 50 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه تحقیق هوش اخلاقی فصل دوم پایان نامه هوش اخلاقی مدیران مبانی نظری هوش اخلاقی مدیران پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مدیران پیشینه داخلی…

ارزیابی کارکرد و درجه بندی صندوق های سرمایه گذاری طبق شاخصهای متفاوت

ارزیابی کارکرد و درجه بندی صندوق های سرمایه گذاری طبق شاخصهای متفاوت رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری عملکرد صندوق های سرمایه گذاری رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری در بورس تهران عملکرد صندوق های سرمایه گذاری در بورس تهران…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعارضات زناشویی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش تعارضات زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تعارضات زناشویی مبانی نظری تعارضات زناشویی پیشینه تحقیق تعارضات زناشویی پیشینه داخلی تعارضات زناشویی پیشینه خارجی تعارضات زناشویی پیشینه پژوهش تعارضات زناشویی پیشینه نظری تعارضات زناشویی…

تاثیر قراردادهای بیع متقابل در صنایع نفت و گاز  در جذب سرمایه گذار خارجی

تاثیر قراردادهای بیع متقابل در صنایع نفت و گاز  در جذب سرمایه گذار خارجی کلمات کلیدی : ماهیت قراردادهای بیع متقابل بیع متقابل در قراردادهای نفتی قراردادهاي بيع متقابل در صنعت نفت تأملی بر بیع متقابل در قراردادهای نفتی ایران…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی اینترنتی 28 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بازاریابی اینترنتی 28 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری بازاریابی اینترنتی پیشینه تحقیق بازاریابی اینترنتی پیشینه داخلی بازاریابی اینترنتی پیشینه خارجی بازاریابی اینترنتی پیشینه پژوهش بازاریابی اینترنتی پیشینه نظری بازاریابی اینترنتی ادبیات نظری بازاریابی اینترنتی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی 120 صفحه کامل و آپدیت شده

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی 120 صفحه کامل و آپدیت شده کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کارآفرینی سازمانی مبانی نظری کارآفرینی سازمانی پیشینه تحقیق کارآفرینی سازمانی پیشینه داخلی کارآفرینی سازمانی پیشینه خارجی کارآفرینی سازمانی پیشینه پژوهش…

رساله دکترای رشته پزشکی با عنوان تولید، خالص‌سازی، تعیین ساختمان و بررسی اثرات سمیت سلولی پیگمان تولید شده توسط سویه سراشیا مارسه‌سنس PTCC 1111

رساله دکترای رشته پزشکی با عنوان تولید، خالص‌سازی، تعیین ساختمان و بررسی اثرات سمیت سلولی پیگمان تولید شده توسط سویه سراشیا مارسه‌سنس PTCC 1111 سمیت سلولی پیگمان سویه سراشیا مارسه‌سنس بیوسنتز پیگمان توسط سراشیا مارسه سنس عوامل موثر بر تولید…

مبانی نظری تاثیر تحولات جامعه سوریه و جابجایی در ارکان قدرت بر دگرگونی در ژئوپلیتیک شیعه و تاثیر بر منافع ملی ایران

مبانی نظری تاثیر تحولات جامعه سوریه و جابجایی در ارکان قدرت بر دگرگونی در ژئوپلیتیک شیعه و تاثیر بر منافع ملی ایران کلمات کلیدی : مبانی نظری بحران سوریه مبانی نظری در مورد سوریه نقش ایران در بحران سوریه جابجایی…

قواعد عمومی حاکم بر انتقال اعضاء و بافت های بدن انسان در حقوق انگلستان

قواعد عمومی حاکم بر انتقال اعضاء و بافت های بدن انسان در حقوق انگلستان معامله اعضا بدن تحقیق در مورد معامله اعضا بدن معامله اعضا بدن در حقوق انگلستان قواعد عمومی حاکم بر انتقال اعضا در حقوق انگلستان رفتن به…

اجزا هوش معنوی و بررسی نقش آگاهی متعالی در ابراز آن

اجزا هوش معنوی و بررسی نقش آگاهی متعالی در ابراز آن کلمات کلیدی : اجزا هوش معنوی هوش معنوی کینگ هوش معنوی در سازمان پایان نامه هوش معنوی هوش معنوی و سلامت روان ویژگی ها و مولفه های هوش معنوی…

پروپوزال بررسی ارتباط بین سرمایه فکری شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران و توسعه انسانی

پروپوزال بررسی ارتباط بین سرمایه فکری شرکت های عضو بورس اوراق بهادار تهران و توسعه انسانی سرمایه فکری در شرکت های بورس شاخص توسعه انسانی در شرکت های بورس تاثیر سرمایه فکری بر شاخص توسعه انسانی ارتباط سرمایه فکری و…

دیدگاه های دانشمندان و نظریه های روانشناسان در مورد عزت نفس

دیدگاه های دانشمندان و نظریه های روانشناسان در مورد عزت نفس کلمات کلیدی : نظریه عزت نفس بندورا نظریه عزت نفس راجرز نظریه عزت نفس مازلو نظریه عزت نفس هورنای نظریه عزت نفس روزنبرگ نظریه عزت نفس کوپر اسمیت انواع…

غنی سازی مواد غذایی با تاکید بر ماکارونی

غنی سازی مواد غذایی با تاکید بر ماکارونی ماکارونی غنی شده غنی سازی ماکارونی تاریخچه ماکارونی در ایران و جهان دانلود پایان نامه ماکارونی غنی‌سازی مواد غذایی غنی سازی مواد غذایی با تاکید بر ماکارونی دانلود پایان نامه غنی سازی…

تاریخچه بورس در جهان (بصورت جامع و کامل)

تاریخچه بورس در جهان (بصورت جامع و کامل) بورس اوراق بهادار بازار سرمایه ایران سازمان بورس اوراق بهادار دانلود مقاله تاریخچه بورس در جهان عوامل تعیین كنندة نرخ سهام نكات و عوامل مهم در انتخاب اوراق بهادار تاریخچة بورس اوراق…

پروپوزال و طرح تفصیلی بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی

پروپوزال و طرح تفصیلی بررسی و توسعه دانش کاربردی در حیطه شناسی الگوی اخلاق حرفه ای با رویکرد اسلامی ایرانی شاخص اخلاق حرفه ای طراحی مدل اخلاق حرفه ای اخلاق حرفه ای مدیران آموزشی اخلاق حرفه ای در مدیریت آموزشی…

پرسشنامه ارزیابی عملکرد بیمه بر مبنای مولفه های نتایج مدل EFQM

پرسشنامه ارزیابی عملکرد بیمه بر مبنای مولفه های نتایج مدل EFQM پرسشنامه ارزیابی عملکرد شرکتهای بیمه پرسشنامه شاخص های ارزیابی عملکرد بیمه پرسشنامه ارزیابی عملکرد بیمه ایران و پاسارگاد پرسشنامه معیارهای ارزیابی عملکرد شرکت بیمه پرسشنامه ارزیابی عملکرد نمایندگان بیمه با الگوی تعالی EFQM پرسشنامه ارزیابی عملکرد…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *