مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک

مبانی نظری بانکداری الکترونیک
دانلود مبانی نظری بانکداری الکترونیک
دانلود پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک
پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک
ادبیات نظری بانکداری الکترونیک
فصل دوم پایان نامه بانکداری الکترونیک
ادبیات و مبانی نظری بانکداری الکترونیک

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بانکداری الکترونیک بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

بانکداری الکترونیک
به طور کلی اگر بخواهیم تعریف عمومی از بانکداری الکترونیکی داشته باشیم، می توان چنین بیان کرد که بانکداری الکترونیک عبارت است از ارائه خدمات بانکی از طریق یک شبکه رایانه ی عمومی قابل دسترس اینترنت یا اینترانت که از امنیت بالایی برخودار است ( الهیاری فرد، 1384، ص31 ).واژه بانکداری الکترونیکی به دو صورت تعریف می شود. یکی از ارائه خدمات بانکی با استفاده از سیستم الکترونیکی و دیگری خدمات الکترونیکی بانکی. اگر تعریف اول را در نظر بگیریم بحث قدیمی را پیگیری می کنیم. مثل استفاده از تلکس و تلگرام که از قبل در بانک ها بود و دارا بودن آن برای بانک ها مزیتی به شمار نمی آمد. اما در تعریف دوم بانکداری الکترونیکی خدمات الکترونیک را ارائه می دهد، یعنی اگر قرار باشد که رایانه در شعب، فقط کار حساب جبری کارمند شعبه را انجام دهد، به بانکداری الکترونیک دست نیافته ایم.در واقع بانکداری الکترونیک شامل کلیه کانال های الکترونیکی است که مشتریان برای دسترسی به حساب هایشان و انتقال پول یا پرداخت صورت حساب هایشان از آن استفاده می کنند. این کانال ها عبارتند از تلفن، اینترنت، موبایل و تلویزیون دیجیتال (Karjaluoto & Mattila, 2002, p. 46  ).

 

 

 تاریخچه بانکداری الکترونیک
تحول الگوهای اساسی تکنولوژی در صنعت بانکداری در چهار دوره رخ داده است که هریک از دوره ها درذیل تشریح می گردد:

 

دوره اول: اتوماسیون پشت باجه
این نخستین دوره کاربرد کامپیوتر در صنعت بانکداری بود. با استفاده از کامپیوترهای مرکزی، اطلاعات و اسناد کاغذی تولید شده در شعب به صورت بسته بندی شده به مرکز ارسال و پردازش شبانه انجام می شود. در این دوره کاربرد اصلی کامپیوتر محدود به ثبت دفاتر و تبدیل کاغذ به فایل های کامپیوتری است. تکنولوژی اتوماسیون پشت باجه که در دهه 1960 رواج داشت این امکان را فراهم نمود تا دفاتر و کارت ها از شعب حذف و گردش روزانه حساب ها در پایان وقت هر روز به کامپیوترهای مرکزی برای به روز شدن ارسال گردد. پیشرفت اتوماسیون پشت باجه در دهه 1970 باعث شد به جای ارسال اسناد کاغذی به مرکز، عملیات روزانه شعب از طریق ثبت آن ها بر روی محیط های مغناطیسی به مرکز ارسال گردد و پردازش اطلاعات و به روز رسانی حساب ها کماکان در اتاق های کامپیوتر مرکزی صورت می گرفت. در این دوره عملیات اتوماسیون تاثیری در جهت رفاه مشتریان بانک ها ایجاد ننمود و تاثیر رقابتی نیز در بانک ها بر جای نگذاشت. تنها تاثیر اتوماسیون در این دوره ایجاد دقت و سرعت موازنه حساب ها و حذف دفاتر و کارتهای حساب از شعب بانک ها بود.

 

دوره دوم – اتوماسیون جلوی باجه
این دوره از زمانی آغاز می شود که کارمند شعبه در حضور مشتری عملیات بانکی را به صورت الکترونیکی ثبت و دنبال می کند. از اواخر دهه 1970 امکان انتقال برخط از طریق به کارگیری ترمینال ها در جلوی باجه فراهم آمد. این ترمینال ها به ظاهر شبیه به کامپیوترهای شخصی امروزی بودند، از طریق خطوط مخابراتی به کامپیوترهای بزرگ مرکزی متصل بودند و امکان انتقال اطلاعات به طور موثر در بین شبکه های بزرگ کامپیوتری و ترمینال های ورودی و خروجی به وجود آمد. در این دوره کارمندان شعب قادر شدند به صورت لحظه ای به حساب های جاری دسترسی داشته باشند. به طور مثال نات وست یکی از بانک های انگلیس با بکارگیری ترمینال های نصب شده در جلوی باجه ارائه سرویس های لحظه ای به مشتریان حساب های جاری خود را آغاز نمود.

 

اما کماکان به روز رسانی حساب ها و تهیه گزارش های مربوط توسط پردازش گرهای مرکزی، شبانه انجام می شد. در این دوره بانک ها مجبور بودند برای نیل به اتوماسیون جلوی باجه، شبکه های مخابراتی اختصاصی را داشته باشند در حالیکه شبکه های مخابراتی موجود در اختیار و انحصار شرکت های دولتی بود و استفاده از آن ها نه تنها از نظر تکنولوژیکی محدودبود، بلکه بسیار گران و پرهزینه بود. این شبکه ها اطلاعات ترمینال های بانکی را به مراکز کامپیوتری ثبت باجه مرتبط و متصل می ساخت. در این دوره یعنی در دهه 1980 بدون شک سرعت دسترسی کارکنان بانک ها به حساب های مشتربان و سرعت انتقال اطلاعات افزایش یافت و ارائه خدمت به مشتریان بهبود یافت. در حال حاضر اثرات اقتصادی و رقابتی این شیوه خدمت رسانی محدود شده است. در این دوره هنوز تمایل به استفاده از اسناد کاغذی وجود دارد. اگرچه ترمینال ها امکان جستجو و پردازش را سهولت بخشیده، لکن هنوز تمامی کارها توسط کارمندان بانک و از طریق ورود اطلاعات و گردش حساب ها به ترمینال ها صورت می گیرد و فقط نیاز به استفاده انبوه از اسناد کاغذی تا حدودی برطرف می شود. در این دوره نمی توان کارکنان بانک ها را کاهش داد، چراکه هنوز نیاز به افرادی که پاسخگوی مراجعین به بانک ها باشند وجود دارد. نرم افزارهایی که در این دوره به کار گرفته می شوند کماکان غیریکپارچه و جزیره ای است. علیرغم امکان دسترسی لحظه ای بانک ها به حساب مشتریان، محصولات مختلف بانکی شامل انواع حساب های بانکی، وام ها، سرویس های بیمه ای و نقل انتقال وجوه مستلزم مراجعه مشتری به شعب بانک هاست و یکپارچگی و پیوستگی بین نرم افزارهای تولید شده وجود ندارد.

 

 

دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حساب ها
در این دوره که از اواسط دهه ی 80  آغاز شد امکان دسترسی مشتریان به حساب هایشان فراهم می گردد. یعنی مشتری از طریق تلفن یا مراجعه به دستگاه خودپرداز و استفاده از کارت هوشمند یا کارت مغناطیسی یا کامپیوتر شخصی به حسابش دسترسی پیدا می کند و ضمن انجام عملیات دریافت و پرداخت، نقل و انتقال وجه را به صورت الکترونیکی انجام می دهد. سالن بانک ها به مرور خالی از صف طولانی مراجعین می شود. آن دسته از کارکنانی که در جلوی باجه به امور دریافت و پرداخت از حساب ها اشتغال دارند، به بخش های دیگر نظیر بازاریابی و خدمات مشتریان منتقل می شوند.خطوط هوایی مثل ماهواره ماکروویو، مودم های بدون سیم حجم زیادی از کار را پیش می برد ولی نه همه ی آن را. به طور کلی می توان گفت در این دوره وجود نیروی انسانی در شعب بانک ها هنوز الزام است و مشتریان احساس می کنند که خدمات بهتری را دریافت می کنند. زیرا خود شاهد کار خود هستند. پول کاغذی هنوز در جریان است و این رو دریافت پول یکی از فشارهای کاری است. سیستم های تلفنی امکان استفاده 24 ساعته مشتریان را فراهم می سازند و محدودیت ساعت کار بانک ها تنگنای جدی مشتریان نیست. متصل شدن مشتریان به حساب های بانکی خودشان همانقدر که برای مشتریان سودمند است، برای بانک ها نیز مفید است. زیرا حذف کاغذ و صرفه جویی در کارکنان امکان پذیر می باشد.در این دوره مشتری کماکان برای دریافت دیگر خدمات بانکی مثل وام و خدمات بیمه ای و غیره باید به شعب مراجعه کند و فقط عملیات بانکداری شعبه ای، شامل دریافت های مشتریان بدون مراجعه به بانک انجام می شود.

 

 

از مهم ترین ویژگی های دوره سوم که آن را از دوره های قبل و بعد متمایز می سازد عبارتند از:

توسعه جزیره ای سیستم های مکانیزه در جلوی باجه و پشت باجه و همچنین توسعه ی سیستم های ارتباطی مشتریان با حساب هایشان مثل پایانه خودپرداز و تلفن بانک و فاکس بانک. در دوره ی سوم هنوزنیروی انسانی در ارائه ی خدمات مؤثر است و بخشی از نیروی انسانی وظیفه ی ایجاد هماهنگی بین سیستم های جزیره ای و نیازهای مختلف مشتریان را بر عهده دارد. کارت اعتباری و هوشمند به معنای واقعی و به صورت کاملاً  الکترونیکی نشده و به عبارت دیگر بخشی از فرایند الکترونیک وارد عملیات بانکی و سیستم های مکانیزه شده است.می توان گفت در این دوره، عملیات بانکی نیمه¬الکترونیکی شده است. دو شکل اساسی در این دوره به¬چشم می خورد، یکی از عدم یکپارچگی سیستم های مکانیزه، جزیره ای بودن آنها و ناهماهنگی آنها برای ارائه خدمات به مشتریان و دیگر عدم وجود و تکامل خطوط مخابراتی مطمئن و پروتکل های ارتباطی مربوط به متصل نمودن مشتری به شعب و شعب بانک ها به یکدیگر.

 

 

 

فهرست مطالب

2-1) بانکداری الکترونیک    3
انواع خدمات بانکداری الکترونیکی    3
شبکه های مدیریت یافته    4
اینترنت با رایانه های شخصی    4
بانکداری تلفنی    4
ماشین های خودپرداز    4
بانکداری موبایلی    5
بانکداری دفتری    5
خدمات بانکی مبتنی بر تلویزیون    6
صفحات وب    6
بانکداری خانگی    7
2-2) تاریخچه بانکداری الکترونیک    7
دوره اول: اتوماسیون پشت باجه    7
دوره دوم – اتوماسیون جلوی باجه    8
دوره سوم: متصل کردن مشتریان به حساب ها    9
دوره چهارم – یکپارچه سازی سیستم ها    11
2-3) اجزای بانکداری الکترونیک در ایران    13
انواع کارت ها    13
شبکه شتاب    13
سیستم تسویه بین بانکی مبادلات ارزی    13
شبکه سوئیچ عملیات خرد بانکی و بین بانکی    13
شبکه مرکزی سوئیفت    14
2-4) کارت های اعتباری    14
تعریف كارت های اعتباری (بانكی)    14
تاریخچه كارت های اعتباری    16
شاید بتوان از آمریكا به عنوان اولین كشور  ارائه دهنده كارت های اعتباری  نام برد. پدید آمدن ایده كارت    16
انواع كارت های اعتباری    18
انواع كارت از لحاظ شیوه تسویه    18
انواع كارت از لحاظ فناوری ساخت    21
انواع كارت به لحاظ گسترده جغرافیایی كاربرد    23
مزایای استفاده از كارت های اعتباری    25
2-15) پیشینه تحقیق    27
پیشینه های داخلی    27
پیشینه های خارجی    31
جدول 2-2) پيشينه تحقيق    34
منابع و مآخذ    44

 

 

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا

 

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت ملی دانشجویان 104 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت ملی دانشجویان 104 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت ملی دانشجویان مبانی نظری هویت ملی دانشجویان پیشینه تحقیق هویت ملی دانشجویان پیشینه داخلی هویت ملی دانشجویان پیشینه خارجی هویت ملی دانشجویان…

بررسی و ماهیت بی تفاوتی سازمانی و مشخصه های آن از دیدگاه کورمن

بررسی و ماهیت بی تفاوتی سازمانی و مشخصه های آن از دیدگاه کورمن کلمات کلیدی : نظریه های انگیزش عوامل بی تفاوتی سازمانی تحقیق کامل بی تفاوتی در سازمان بی تفاوتی کارکنان در سازمان مقاله در مورد بی تفاوتی سازمانی…

ضایعات و زباله های شهری و مدیریت و بازیافت آنها (آپدیت شده)

ضایعات و زباله های شهری و مدیریت و بازیافت آنها (آپدیت شده) سوزاندن زباله جمع آوری زباله مفهوم دفع زباله مدیریت منابع ضایعات شهری محاسن و معایب سوزاندن زباله ضایعات و زباله های شهری و مدیریت و بازیافت آنها دانلود…

پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع مباني تصميم گيري

پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع مباني تصميم گيري پاورپوینت فصل سوم کتاب مبانی مدیریت رابینز و دی سنزو ترجمه اعرابی با موضوع مباني تصميم گيري پاورپوینت مباني تصميم گيري مباني تصميم…

موارد تعمد و غفلت قانونگذار 1392 از تمایز مجازات های بازدارنده و تعزیرات شرعی

موارد تعمد و غفلت قانونگذار 1392 از تمایز مجازات های بازدارنده و تعزیرات شرعی تعزیرات شرعی  مجازات های بازدارنده تعزیر در قانون مجازات اسلامی تعزیرات در قانون مجازات تعزیرات در قانون مجازات جدید 1392 تعزیرات و مجازات های بازدارنده مجازات های…

تأثیر اقلیم بر گردشگری و صنایع دستی (مرداب انزلی- ماسوله – قلعه رودخان- تپه مارلیک- داماش)

تأثیر اقلیم بر گردشگری و صنایع دستی (مرداب انزلی- ماسوله – قلعه رودخان- تپه مارلیک- داماش) اقلیم گردشگری صنایع دستی تأثیر اقلیم بر گردشگری و صنایع دستی سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد شغلی کارکنان مبانی نظری عملکرد شغلی کارکنان دانلود مبانی نظری عملکرد شغلی کارکنان پیشینه تحقیق عملکرد شغلی کارکنان ادبیات نظری عملکرد شغلی کارکنان فصل دوم پایان نامه عملکرد شغلی کارکنان مبانی نظری و پیشینه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بیماری آسم

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش بیماری آسم کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​بیماری آسم مبانی نظری ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه تحقیق ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه داخلی ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه خارجی ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه پژوهش ​​​​​​​بیماری آسم پیشینه نظری ​​​​​​​بیماری آسم…

کارآموزی و پروژه رشته برق و الکترونیک با عنوان ساخت ترانسفورماتور (شرکت ایران ترانسفوری)

کارآموزی و پروژه رشته برق و الکترونیک با عنوان ساخت ترانسفورماتور (شرکت ایران ترانسفوری) ترانسفورماتور چیست تعاریف وتقسیم بندی انواع ترانس ساخت ترانسفورماتور شرکت ایران ترانسفوری دانلود کارآموزی و پروژه رشته برق و الکترونیک با عنوان ساخت ترانسفورماتور (شرکت ایران…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی 27 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی 27 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری سرسختی روانشناختی ادبیات نظری سرسختی روانشناختی چارچوب نظری سرسختی روانشناختی فصل دوم پایان نامه سرسختی روانشناختی دانلود مبانی نظری سرسختی روانشناختی پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی پیشینه…

ارزیابی کنترل تراوش آب از سدهای خاکی با استفاده از بتن پلاستیک

ارزیابی کنترل تراوش آب از سدهای خاکی با استفاده از بتن پلاستیک دیواره آب بند روشهای طرح اختلاط دیوار آب بند سد كرخه طرح اختلاط بتن پلاستیک دیوار آب بند سد دانلود پایان نامه بتون پلاستیک دانلود پایان نامه روشهای…

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری ابراز وجود

فصل دوم پایان نامه و پیشینه نظری ابراز وجود کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ابراز وجود مبانی نظری ابراز وجود پیشینه تحقیق ابراز وجود پیشینه داخلی ابراز وجود پیشینه خارجی ابراز وجود پیشینه پژوهش ابراز وجود پیشینه نظری ابراز…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی مفهومی سیستم اطلاعات مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق طراحی مفهومی سیستم اطلاعات مدیریت تاریخچه سیستم اطلاعات مدیریت تاریخچه پیدایش سیستم اطلاعات مدیریت تاریخچه سیستم های اطلاعات مدیریت مبانی نظری سیستم اطلاعات مدیریت مبانی نظری طراحی سیستم اطلاعات مدیریت پیشینه تحقیق طراحی سیستم اطلاعات…

پرسشنامه ارزیابی کارایی شاخص رضایت مشتری در تجارت الکترونیک (بانکداری اینترنتی ) با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده های فازی

پرسشنامه ارزیابی کارایی شاخص رضایت مشتری در تجارت الکترونیک (بانکداری اینترنتی ) با استفاده از مدل تحلیل پوششی داده های فازی پرسشنامه رضایت مشتری در تجارت الکترونیک پرسشنامه کارایی شاخص رضایت مشتری در تجارت الکترونیک پرسشنامه بانکداری اینترنتی پرسشنامه کارایی…

پرسشنامه بررسی عوامل درون سازمانی موثر بر بودجه ریزی عملیاتی در سازمان تامین اجتماعی

پرسشنامه بررسی عوامل درون سازمانی موثر بر بودجه ریزی عملیاتی در سازمان تامین اجتماعی پرسشنامه بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه بودجه ریزی عملیاتی در سازمان پرسشنامه عوامل موثر بر بودجه ریزی عملیاتی پرسشنامه عوامل درون سازمانی موثر بر بودجه ریزی عملیاتی…

کارآموزی برق قدرت با عنوان پست های فشار قوی

کارآموزی برق قدرت با عنوان پست های فشار قوی پست فشار قوی تجهیزات انتقال انرژی ترانسفورمر زمین کردن سکسیونر شین وشین بندی دانلود مقاله پست های فشار قوی دانلود کارآموزی برق قدرت رفتن به سایت اصلی دانلود کارآموزی بر قدرت…

بررسی علل بروز فساد اداری در نظام اداری ایران و راهبرد های پیشگیری از فساد اداری با تاکید بر رویکرد اسلامی

بررسی علل بروز فساد اداری در نظام اداری ایران و راهبرد های پیشگیری از فساد اداری با تاکید بر رویکرد اسلامی عوامل بروز فساد اداری عوامل بروز فساد اداری از دید اسلام دلایل بروز فساد اداری پیشگیری از فساد اداری…

دانلود پایان نامه بررسی استرس شغلی

دانلود پایان نامه بررسی استرس شغلی کلمات کلیدی : دانلود پایان نامه استرس شغلی پایان نامه های استرس شغلی پایان نامه تاثیر استرس شغلی پایان نامه با موضوع استرس شغلی پایان نامه بررسی میزان استرس شغلی پایان نامه در مورد…

گزارش كارآموزی مهندسی صنایع با عنوان كنترل كیفیت (مونتاژ 1)

گزارش كارآموزی مهندسی صنایع با عنوان كنترل كیفیت (مونتاژ 1) تاریخچه ایران خودرو مشخصات كلی خودروهای در حال ساخت در شركت ایران خودرو دانلود گزارش كارآموزی مهندسی صنایع كنترل كیفیت خرید گزارش كارآموزی مهندسی صنایع خرید كارآموزی مهندسی صنایع گزارش…

پروپوزال سنجش تاثیر سبک رهبری مدیران مدرسه بر رضایت شغلی معلمان

پروپوزال سنجش تاثیر سبک رهبری مدیران مدرسه بر رضایت شغلی معلمان رضایت شغلی رضایت شغلی معلمین سبک رهبری مدیران سبک رهبری مدیران مدرسه رضایت شغلی معلمین خانم در تهران سنجش میزان رضایت شغلی دبیران زن رابطه سبک رهبری مدیران با…

پاورپوینت کل کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش

پاورپوینت کل کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش دانلود پاورپوینت کل کتاب مدیریت سرمایه گذاری تألیف چارلز پی جونز ترجمه تهرانی و نوربخش دانلود پاورپوینت کتاب مدیریت سرمایه گذاری جونز ترجمه تهرانی و نوربخش…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس مبانی نظری ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس پیشینه تحقیق ​​​​​​​مهارت های مقابله با استرس پیشینه پژوهش ​​​​​​​مهارت های…

بررسی اختلافات فقها در آیات الاحکام در تفسیر التبیان با توجه به ویژگی های آن

بررسی اختلافات فقها در آیات الاحکام در تفسیر التبیان با توجه به ویژگی های آن ویژگی های آیات الاحکام در التبیان اختلافات فقها در آیات الاحکام در تفسیر التبیان تشریعی بودن آیات الاحکام از نگاه شیخ طوسی ویژگی های محتوایی…

بررسی روشهای پیشرفته آنالیز استاتیکی غیر خطی

بررسی روشهای پیشرفته آنالیز استاتیکی غیر خطی پوش اور کلمه الگوی بار جانبی تحلیل تاریخچه زمانی غیرخطی آنالیز استاتیکی آنالیز استاتیکی غیر خطی تحلیل استاتیکی تحلیل استاتیکی غیر خطی تحلیل استاتیکی غیر خطی پوش آور بررسی روشهای پیشرفته آنالیز استاتیکی…

پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع اندازه گیری و پیش بینی تقاضا

پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع اندازه گیری و پیش بینی تقاضا کلمات کلیدی : پاورپوینت فصل هشتم کتاب مدیریت بازاریابی تألیف فیلیپ کاتلر ترجمه بهمن فروزنده با موضوع تجزیه و تحلیل…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *