مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
ادبیات نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

مقدمه
در این فصل با توجه به موضوع تحقیق ابتدا راجع به مبانی نظری تحقیق که شامل مبانی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد و مفهوم کارت امتیازی متوازن می شود بحث می شود. سپس به مبانی تجربی تحقیق که شامل تحقیقات داخلی و خارجی می شود پرداخت می شود. در پایان فصل نیز با توجه به مباحث اراده شده در فصل، چارچوبی نظری و یک مدل ویژه برای انجام این تحقیق تبیین می شود.

 

 

ب: مبانی نظری پژوهش2-1) مبانی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد
در این بخش ابتدا به مبانی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد پرداخته می شود و سپس به فواید ارزیابی عملکرد، معایب و مشکلات سیستم های ارزیابی عملکرد،معرفی الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان ها اشاره می شود

 

 

2-1-1) تعریف ارزیابی عملکرد:
ارزیابی عملکرد را به شیوه های مختلفی تعریف کرده اند که هر کدام از چشم انداز ویژه ای به آن نگاه کرده اند. پژوهشگری همچون سینجر ارزیابی عملکرد را فرآیندی دانسته است رسمی، که کارمند را از بازخورد تشخیصی نتایج مثبت یا منفی عملکرد شغلی خود آگاه می کند(گودرزی نژاد،1382).برخی دیگر نیز مانند هالاچمی  آن را کوششی سیستماتیک برای دانستن این که خدمات دولتی تا چه حد جوابگوی نیازهای مردم بوده و توانایی دولت در برآورده نمودن آن تا چه اندازه است دانشسته اند و برخی نیز آن را فرآیند  سنجش و اندازه گیری عملکرد در دستگاه های اجرایی در چهارچوب اصولی و مفاهیم علمی مدیریت برای تحقق و وظایف سازمانی و در قالب برنامه های اجرایی دانسته اند(هینگافت ،2000 به نقل از باقری،1389).
به طور کلی نظام ارزیابی عملکرد را می توان فرآیند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین و در دوره زمانی معین با هدف بازنگری، اصلاح و بهبود مستمر آن می باشد(رحیمی،1385)

 

 

 

 

 

تعریف کارت امتیازی متوازن
کاپلان و نورتون یک دیدگاه مدیریتی جدید را که قادر است راهبرد را به واژه های عملیاتی تبدیل کند و از این راه موجب رشد گردد، ارائه نموده اند. آنها معتقد اند که کارت امتیازی متوازن رسالت و راهبرد سازمان را به دسته ای از معیار ارزیابی عملکرد جامع تبدیل می کند و چارچوبی را برای مدیریت و ارزیابی راهبردی فراهم می آورد (هپوُرث ،1998).
کارت امتیازی متوازن ابزاری است که اهداف و راهبرد کلی بیان شده در نقشه راهبرد را به مجموعه کاملی از هدف ها و برنامه های عملیاتی ترجمه می کند و بدین ترتیب چارچوبی برای سیستم نظارت و سنجش راهبرد بوجود می آورد(آریا،1381).
کارت امتیازی متوازن روشی است که سازمان ها به کمک آن می توانند راهبرد تجاریشان را در قالب مجموعه ای از اهداف عملیاتی بر بخش های مختلف سازمان منتقل کنند و از این طریق رفتار عملکرد کل سازمان را متحول کنند(خدری،1382).

 

 

 

 بستر شکل گیری کارت امتیازی متوازن
سال 1987، انجمن ملی حسابداران آمریکا(NAA ) در موسسه (LCAM ) نشان داد که 60 درصد از مجموع مدیران مالی و اجرایی شرکتهای آمریکایی از سیستم ارزیابی عمبکرد شرکت خود ناراضی بودند. در این دوره سیستم های سنتی ارزیابی عملکرد عمدتا متکی بر سنجه های مالی بوده و امور مالی شرکت ها مسئول انجام این ارزیابی ها بودند. در این دوره ادبیات حسابداری مدیریت صنعتی از به کارگیری معیارهای مالی در ارزیابی عملیات مدیریت طرفداری می کرد. بیشتر محققین همانند آنتونی (1989) و مرچنت (1989) طرفدار این موضوع بودند که معیارهای کمی، داده های مالی را بهم ارتباط داده، خلاصه ای از عملکرد کلی را تهیه و مدیریت سطوح بالا را از درگیری های تصمیمات عملیاتی دور نگه می داد. در نتیجه می تواند نقش یک آگاهی دهنده و راهبر را در تصمیم گیری های جاری بازی کند بدون اینکه نیازی به هزینه های اضافی باشد(مظفری،1389).

 

 

 علی رغم این طرفداری محققین مشکلات بسیاری را برای استفاده صرف از معیارهای عملکرد مالی ذکر می کنند. برای نمونه اکسلر و پیبورن (1992) معیارهای مالی را معیارهای ضعیف دانسته اند چرا که نتیجه کارکرد مدیران را بعد از یک دوره زمانی تعیین می¬کنند و در ارزیابی ارتباط اعمال مدیران و نتایج مالی گزارش شده ناتوان می باشند. افزون براین، معیارهای عملکرد مالی هیچ رهنمودی برای عملکرد آنی ندارند، چرا که شامل هیچ معیاری که مربوط به رضایت مشتریان و یادگیری سازمانی باشد، نیستند. همچنین معیارهای مالی بیشتر بر مدیریت داخل سازمان تمرکز دارند تا خارج از آن. به علاوه معیارهای مالی تصویری کامل از عملکرد مدیران ارائه نمی دهند (نمازی،1382). بنابر این اگرچه در عصر اقتصاد صنعتی که مزیت های رقابتی عمدتا بر کاهش بهای تمام شده و تولید انبود مبتنی بود، معیارهای مالی شاخص های خوبی برای سنجش موفقیت شرکت ها بودند اما با پیچیده تر شدن مناسبات اقتصادی و مسائل کسب و کار در آستانه قرن 21 اتکای شرکت ها بر سنجه های مالی برای ارزیابی عملکرد و نشان دادن قوت و ضعف آنها کمرنگ و نارسایی سنجه های مالی بیش از حد نمایان شد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

 

 

کارت امتیازی متوزان امکان بررسی کسب و کار از 4 دیدگاه را برای مدیران امکان پذیر می سازد. در حقیقت هدف کارت امتیازی متوازن از این امر، متصل ساختن کنترل عملیاتی کوتاه مدت به راهبرد و بینش بلند مدت کسب و کار است (آماراتونگا  و همکاران،2001). در مدل عمومی ارائه شده توسط کاپلان و نورتون، برای ارزیابی عملکرد سازمان ها چهار بعد مالی،مشتری، فرآیند های داخلی، رشد و یادگیری پیشنهاد شده است. بسیاری از نویسندگان که از آن زمان تا کنون در این زمینه مطلب نوشته اند، این ابعاد چهارگانه را به عنوان عناصری غیر قابل تغییر در ارزیابی متوازن تلقی کرده اند در حالی که امروز ثابت شده است که تعداد این ابعاد می تواند با توجه به مضامین و حوزه های مورد توجه سازمان در رابطه با تحقق استراتژی متفاوت باشد. بسیاری از سازمان ها به فناوری نیروی انسانی، مسائل محیطی و ذی نفعان دیگری مانند تامین کنندگان مواد اولیه به حدی اهمیت قائلند که تحقق استراتژی خود را از منظر این عوامل نیز مورد ارزیابی قرار می دهند.(باقری،1389)

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم
الف: مقدمه
ب: مبانی نظری پژوهش
2-1: مبنی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد
2-1-1: تعریف ارزیابی عملکرد:
2-1-2: فواید ارزیابی عملکرد:
2-1-3: معایب و مشکلات سیستم های ارزیابی عملکرد
2-1-4: بررسی مختصر ارزیابی عملکرد سنتی و نوین و احصاء تفاوت ها
2-1-5: تعدادی دیگر از الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان ها
2-1-5-1: جایزه دمینگ
2-1-5-2: جایزه کیفیت ملی مالکوم بالدریج
2-1-5-3: جایزه کیفیت اروپایی
2-2: مبانی مفوم شناسی کارت امتیازی متوازن
2-2-1: تعریف کارت امتیازی متوازن
2-2-2: بستر شکل گیری کارت امتیازی متوازن
2-2-3: روند شکل گیری و تکامل کارت امتیازی متوازن
2-2-4: ابعاد کارت امتیازی متوازن
2-2-4-1: بعد مالی
2-2-4-2: بعد مشتریان
2-2-4-3: بعد فرآیند های داخلی:
2-2-4-4: بعد رشد و یادگیری
2-2-5: رابطه میان چهار منظر کارت امتیازی متوازن
2-2-6: توازن در ارزیابی متوازن
2-2-7: ویژگی های کارت امتیازی متوازن
2-2-8: کارکرد های کارت امتیازی متوازن
2-2-9:ارتباط کارت امتیازی متوزان با سایر سیستم ها و روش های ارزیابی عملکرد
2-2-10: وجه تمایز ارزیابی عملکرد متوازن در سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی
2-2-11: راهبرد و کارت امتیازی متوازن
2-2-12: موانع موجود در جهت استقرار کارت امتیازی متوازن
2-2-13: نقاط قوت ارزیابی عملکرد از طریق کارت امتیازی متوازن
2-2-14: مراحل ساخت کارت امتیازی متوازن

ج: پیشینه تجربی پژوهش
2-3-1: تحقیقات داخلی
2-3-2: تحقیقات خارجی

د: چارچوب نظری تحقیق
2-4-1: پیاده سازی کارت امتیازی متوازن

منابع

 

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا
 

سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها

سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها سیستم پاداش در سازمانها سیستم پاداش دهی در سازمان سیستم پاداش دهی به کارکنان در سازمانها سیستم پاداش در مدیریت منابع انسانی انواع پاداش در مدیریت منابع انسانی تاثیر پاداش بر عملکرد کارکنان…

اشتغال زنان در ایران و از نگاه حقوق بشر

اشتغال زنان در ایران و از نگاه حقوق بشر اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران اشتغال زنان در اسناد بین المللى حقوق بشر دانلود مقاله اشتغال زنان دانلود مقالات رشته حقوق اشتغال زنان در ایران و از نگاه حقوق بشر…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال بدشکلی بدن

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اختلال بدشکلی بدن کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اختلال بدشکلی بدن مبانی نظری اختلال بدشکلی بدن پیشینه تحقیق اختلال بدشکلی بدن پیشینه داخلی اختلال بدشکلی بدن پیشینه خارجی اختلال بدشکلی بدن پیشینه پژوهش…

مبانی نظری بررسی فریب در ازدواج در حقوق کیفری و مدنی ایران

مبانی نظری بررسی فریب در ازدواج در حقوق کیفری و مدنی ایران خیار تدلیس در ازدواج مبانی نظری فریب در ازدواج مبانی نظری تدلیس در ازدواج ضمانت اجرای كیفری فریب در ازدواج ضمانت اجرای كیفری تدلیس در ازدواج نحوه ضمانت…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی احساس پیوستگی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی احساس پیوستگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه احساس پیوستگی مبانی نظری احساس پیوستگی پیشینه تحقیق احساس پیوستگی پیشینه داخلی احساس پیوستگی پیشینه خارجی احساس پیوستگی پیشینه پژوهش احساس پیوستگی پیشینه نظری احساس پیوستگی ادبیات…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های تشکیل دهنده توسعه انسانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق شاخص های تشکیل دهنده توسعه انسانی مبانی نظری شاخص های تشکیل دهنده توسعه انسانی دانلود مبانی نظری شاخص های تشکیل دهنده توسعه انسانی پیشینه تحقیق شاخص های تشکیل دهنده توسعه انسانی ادبیات نظری شاخص های…

پاورپوینت آشنایی با مفهوم انسان شناسی محیط زیست و صاحب نظران در این زمینه

پاورپوینت آشنایی با مفهوم انسان شناسی محیط زیست و صاحب نظران در این زمینه کلمات کلیدی : پاورپوینت آشنایی با مفهوم انسان شناسی محیط زیست و صاحب نظران در این زمینه پاورپوینت انسان شناسی محیط زیست تحقیق انسان شناسی محیط…

مبانی نظری تأثیر عملکرد مدیریتی و اطلاعاتی در محافظه کاری مشروط و بدون قید و شرط

مبانی نظری تأثیر عملکرد مدیریتی و اطلاعاتی در محافظه کاری مشروط و بدون قید و شرط محافظه كاری شرطی محافظه كاری غیرشرطی عملکرد مدیریتی و اطلاعاتی تاثیر عملکرد مدیریتی بر محافظه كاری شرطی تاثیر عملکرد مدیریتی بر محافظه كاری غیرشرطی…

پرسشنامه ارزیابی تاثیر سیستم مدیریت یکپارچه بر عملکرد سازمان

پرسشنامه ارزیابی تاثیر سیستم مدیریت یکپارچه بر عملکرد سازمان پرسشنامه عملکرد سازمان پرسشنامه سیستم مدیریت ims پرسشنامه سیستم مدیریت یکپارچه دانلود پرسشنامه سیستم مدیریت یکپارچه پرسشنامه استاندارد سیستم مدیریت یکپارچه رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه ارزیابی تاثیر…

تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن و بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی

تنوع فرهنگی و نظریه های مربوط به آن و بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی و مشارکت اجتماعی نظریه های تنوع فرهنگی مشارکت اجتماعی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی بررسی مهارت های مدیریت تنوع فرهنگی بررسی مهارت های مشارکت اجتماعی…

مبانی نظری ارزیابی تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان

مبانی نظری ارزیابی تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد کارکنان کلمات کلیدی : مبانی نظری سرمایه فکری مبانی نظری عملکرد کارکنان روشهای ارزشیابی عملکرد عناصر سرمایه های فکری روش های اندازه گیری سرمایه فکری رابطه سرمایه فکری با عملکرد کارکنان تاثیر…

انتخاب الگوی حفاری و آتشباری براساس پارامترهای ژئومکانیکی سنگها در معادن روباز با نگرشی ویژه بر معئن طلای موته

انتخاب الگوی حفاری و آتشباری براساس پارامترهای ژئومکانیکی سنگها در معادن روباز با نگرشی ویژه بر معئن طلای موته معئن طلای موته انتخاب الگوی حفاری در معادن روباز انتخاب الگوی آتشباری در معادن روباز پارامترهای ژئومکانیکی سنگها پارامترهای ژئومکانیکی سنگها…

اشتغال زنان و تاثیر آن بر روابط خانواده

اشتغال زنان و تاثیر آن بر روابط خانواده اشتغال زنان اشتغال زنان در ایران تغییر نقش اجتماعی زنان پیامدهای اشتغال زنان بر خانواده دانلود مقاله تاثیر اشتغال زنان بر روابط خانواده دانلود مقاله اشتغال زنان اشتغال زنان و تاثیر آن…

پایان نامه رشته ماشین ابزار با عنوان ماشین های تراش و صفحه تراش

پایان نامه رشته ماشین ابزار با عنوان ماشین های تراش و صفحه تراش براده برداری ماشینهای تراش ماشین های صفحه تراش دانلود پایان نامه رشته ماشین ابزار ماشین های تراش و صفحه تراش سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در…

مبانی نظری تاثیر معاملات بلوک بر قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران

مبانی نظری تاثیر معاملات بلوک بر قیمت سهام در بورس اوراق بهادار تهران معامله بلوک در بورس معاملات بلوک چیست اثر قیمتی معاملات بلوک مشخصه معاملات بلوکی تاثیر عرضه بلوکی بر قیمت سهام عوامل موثر بر تغییرات قیمت سهام تاثیر…

ماهیت صورتهای مالی تلفیقی و نقش اطلاعات مالی در تصمیم گیری

ماهیت صورتهای مالی تلفیقی و نقش اطلاعات مالی در تصمیم گیری صورتهای مالی نقش اطلاعات مالی در تصمیم گیری نقش اطلاعات مالی در تصمیم گیری مدیران صورت های مالی تلفیقی علل عدم استفاده از صورت های مالی تلفیقی ماهیت صورتهای…

توازن بار در محاسبات ابری و نحوه معماری لایه ها در آن

توازن بار در محاسبات ابری و نحوه معماری لایه ها در آن توازن بار در محاسبات ابری توازن بار در رایانش ابری pdf توازن بار در ابرهای محاسباتی توازن بار چیست توازن بار در محیط محاسبات ابری الگوریتم توازن بار…

مبانی نظری و بیشینه تحقیق سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل

مبانی نظری و بیشینه تحقیق سلامت روانی بین سالمندان ساکن خانه سالمندان و سالمندان ساکن در منزل مبانی نظری و بیشینه تحقیق سلامت روانی مبانی نظری و بیشینه تحقیق سلامت روانی ساکن خانه سالمندان سلامت روانی رفتن به سایت اصلی…

پایان نامه رشته مدیریت با عنوان رهبری

پایان نامه رشته مدیریت با عنوان رهبری رهبری سازمان رهبری و مدیریت رفتار و عملکردهای رهبر دانلود پایان نامه رشته مدیریت با عنوان رهبریسیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروش فایل انجام پایان نامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اصول هوش اخلاقی 56 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اصول هوش اخلاقی 56 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری هوش اخلاقی پیشینه تحقیق هوش اخلاقی مبانی نظری اصول هوش اخلاقی پیشینه تحقیق اصول هوش اخلاقی پیشینه داخلی اصول هوش اخلاقی پیشینه خارجی اصول هوش…

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند با تاکید بر نگاه آکر

علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند با تاکید بر نگاه آکر ارزش ویژه برند عوامل موثر بر ارزش ویژه برند عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر ارزش‌گذاری برند برای مشتری مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند دانلود…

پرسشنامه عوامل موثر بر حفظ مشتریان (رضایت،تعهد و اعتماد مشتریان)

پرسشنامه عوامل موثر بر حفظ مشتریان (رضایت،تعهد و اعتماد مشتریان) پرسشنامه حفظ مشتریان پرسشنامه عوامل موثر بر حفظ مشتریان دانلود پرسشنامه عوامل موثر بر حفظ مشتریان پرسشنامه استاندارد عوامل موثر بر حفظ مشتریان پرسشنامه رضایت مشتریان پرسشنامه تعهد مشتریان پرسشنامه…

مقاله ترجمه شده رشته اقتصاد و مدیریت با عنوان محتوای اطلاعاتی اعلام سود در کشور دانمارک‏

مقاله ترجمه شده رشته اقتصاد و مدیریت با عنوان محتوای اطلاعاتی اعلام سود در کشور دانمارک‏ مقاله ترجمه شده رشته اقتصاد و مدیریت با عنوان محتوای اطلاعاتی اعلام سود در کشور دانمارک‏ همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه…

پرسشنامه بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری

پرسشنامه بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر پرسشنامه ارزش ویژه برند مدل آکر پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند…

مبانی نظری علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت

مبانی نظری علل تاثیرگذار بر ارزش ویژه برند از نگاه مشتریان شرکتهای ارائه دهنده اینترنت ارزش ویژه برند عوامل موثر بر ارزش ویژه برند ارتباطات دهان به دهان الکترونیکی ارزش ویژه برند شرکتهای ارائه دهنده اینترنت مبانی نظری ارزش ویژه…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *