مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش در بانک

مبانی نظری اجرای مدیریت دانش
دانلود مبانی نظری اجرای مدیریت دانش
پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش
ادبیات نظری اجرای مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه اجرای مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق اجرای مدیریت دانش
ادبیات و مبانی نظری اجرای مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری پایان نامه رشته مدیریت

اجرای مدیریت دانش در بانک

 

 

 

 

مقدمه

مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند: 

 

عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده 1

 

 

فصل دوم مبانی نظری تحقیق

   2-1- مقدمه 13

   2-2- دانش 13

   2-3- اطلاعات 14

   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14

   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15

     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16

     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17

     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17

     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18

     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18

     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19

     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19

     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19

     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20

   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20

   2-7- جریان دانش 20

   2-8- فرآیند دانش 21

     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21

     2-8-2- ذخیره‌سازی 21

     2-8-3- پردازش 21

     2-8-4- انتقال 21

   2-9- خصوصیات دانش 22

   2-10- منابع دانش 23

   2-11- دانش سازمانی 25

   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27

   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29

   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31

     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31

     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32

     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32

   2-15- هدف های مدیریت دانش 33

   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33

     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34

     2-16-2- فرایند 34

     2-16-3-  فناوری 34

   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34

   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37

     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37

     2-18-2- مدل بویسوت 34

     2-18-3- مدل نوناكا 35

     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40

     2-18-5- مدل فلاین 41

     2-18-6- مدل چو 42

     2-18-7- مدل استیو هالس 43

     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44

     2-18-9- مدل لیانج 45

   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47

     2-19-1- كسب دانش 47

     2-19-2-  اجاره دانش 47

     2-19-3- منابع متعهد 48

     2-19-4- هم جوشی 48

     2-19-5- تطابق 48

   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48

     2-20-1- نیاز به دانش 50

     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50

     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51

     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51

     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52

     2-20-6- ارزیابی دانش 52

   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53

   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57

     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57

     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58

   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63

   2-24- مدل نظری تحقیق 68

 

منابع

 

 

 

فهرست جدول ها

جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18

جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35

جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40

جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

 

 

 

 

گزارش کارآموزی رشته اقتصاد با عنوان گزارش مقایسه ای یافته های علمی دوره كارشناسی با كار عملی در محیط كارآموزی

گزارش کارآموزی رشته اقتصاد با عنوان گزارش مقایسه ای یافته های علمی دوره كارشناسی با كار عملی در محیط كارآموزی محیط كارآموزی نظام برنامه ریزی اصل 44 قانون اساسی نظام اقتصادی جمهوری اسلامی ایران دانلود گزارش کارآموزی رشته اقتصاد با…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 9

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 9 مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری ارزیابی عملکرد کارکنان پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد کارکنان مبانی نظری در مورد ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق در مورد ارزیابی عملکرد پیشینه پژوهش…

پاورپوینت کتاب اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) تألیف دکتر مهدي تقوي

پاورپوینت کتاب اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) تألیف دکتر مهدي تقوي کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت کتاب اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) تألیف دکتر مهدي تقوي پاورپوینت کتاب اصول اقتصاد ۲ (اقتصاد کلان) تقوي پاورپوینت کتاب اصول اقتصاد ۲…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق

مبانی نظری و پیشینه تحقیق اخلاق مبانی نظری اخلاق ادبیات نظری اخلاق چارچوب نظری اخلاق فصل دوم پایان نامه اخلاق دانلود مبانی نظری اخلاق پیشینه اخلاق پیشینه تحقیق اخلاق پیشینه داخلی اخلاق پیشینه خارجی اخلاق پیشینه پژوهش اخلاق پیشینه نظری…

مسئولیت در قراردادها و اثر قرارداد در مسئولیت

مسئولیت در قراردادها و اثر قرارداد در مسئولیت مسئولیت مدنی مسئولیت مصدری مسئولیت قراردادی مسئولیت در قراردادها اثر قرارداد در مسئولیت دانلود پایان نامه رشته حقوق مسئولیت در قراردادها و اثر قرارداد در مسئولیت دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق…

پاورپوینت ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان

پاورپوینت ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان پاورپوینت ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و نوآور در سازمان تحقیق ایجاد و پرورش نیروی كار خلاق و…

آزادی اطلاعات و حریم شخصی

آزادی اطلاعات و حریم شخصی حق حریم آزادی اطلاعات حریم خصوصی رابطه حریم خصوصی و آزادی دانلود پایان نامه کارشناسی رشته حقوق آزادی اطلاعات و حریم خصوصی دانلود پایان نامه حقوق خرید پایان نامه حقوق آزادی اطلاعات و حریم شخصی…

بررسی فقهی و حقوقی اهلیت در معامله

بررسی فقهی و حقوقی اهلیت در معامله پایان نامه اهلیت در معامله شرایط اهلیت در معامله اهلیت طرفین معامله اهلیت در حقوق ایران بررسی اهلیت در معاملات اهلیت در معامله در فقه وضعیت معاملین فاقد اهلیت اهلیت در معامله در…

انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی و استدلالهای حاکم بر آن

انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی و استدلالهای حاکم بر آن دانشگاه کارآفرین تحقیق دانشگاهی عوامل مؤثر بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی منطق حاکم بر انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی انتخاب موضوع تحقیق دانشگاهی و استدلالهای حاکم بر آن دانلود مقالات دانشگاهی دانلود…

خصوصی سازی شرکت های بیمه دولتی در اجرای اصل 44 قانون اساسی

خصوصی سازی شرکت های بیمه دولتی در اجرای اصل 44 قانون اساسی خصوصی سازی بیمه در اصل 44 قانون اساسی خصوصی سازی صنعت بیمه خصوصی سازی شرکت های بیمه دولتی دانلود مقالات رشته بیمه دانلود مقالات بیمه خصوصی سازی شرکت…

مبانی نظری بررسی عملکرد صندوق های سرمایه در بورس بر مبنا مولفه های متفاوت

مبانی نظری بررسی عملکرد صندوق های سرمایه در بورس بر مبنا مولفه های متفاوت رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری عملکرد صندوق های سرمایه گذاری مبانی نظری رتبه بندی صندوق های سرمایه گذاری در بورس تهران مبانی نظری عملکرد صندوق…

بازاریابی و نقش بازاریابی در بانکداری نوین

بازاریابی و نقش بازاریابی در بانکداری نوین بازاریابی بانکداری نوین نقش بازاریابی در بانکداری نوین بازاریابی و نقش بازاریابی در بانکداری نوین بازاریابی اینترنتی در صنعت بانکداری بانكداری الكترونیكی در ایران ‏دانلود پایان نامه مدیریت ‏دانلود پایان نامه رشته مدیریت…

ماهیت و سبب شناسی اختلال بدشکلی بدن کامل و جامع 175 صفحه

ماهیت و سبب شناسی اختلال بدشکلی بدن کامل و جامع 175 صفحه کلمات کلیدی : تعریف اختلال بدشکلی بدن پایان نامه اختلال بدشکلی بدن علائم اختلال بدشکلی بدن پیامدهای اختلال بدشکلی بدن راه های درمان اختلال بدشکلی بدن سسب شناسی…

مبانی سیستم OFDM

مبانی سیستم OFDM سیستم OFDM سیستم تک حاملی سیستم چند حاملی سیستم دسترسی تقسیم فرکانسی متعامد مبانی سیستم OFDM دانلود مقاله مبانی سیستم OFDM دانلود مقاله سیستم OFDM دانلود مقالات برق دانلود مقالات مهندسی برق رفتن به سایت اصلی دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی مبانی نظری سرسختی روانشناختی ادبیات نظری سرسختی روانشناختی چارچوب نظری سرسختی روانشناختی فصل دوم پایان نامه سرسختی روانشناختی دانلود مبانی نظری سرسختی روانشناختی پیشینه سرسختی روانشناختی پیشینه تحقیق سرسختی روانشناختی پیشینه داخلی سرسختی…

پاورپوینت بررسی پردازش تحلیلی برخط برای پشتیبانی تصمیم

پاورپوینت بررسی پردازش تحلیلی برخط برای پشتیبانی تصمیم کلمات کلیدی : پاورپوینت پردازش تحلیلی برخط برای پشتیبانی تصمیم پردازش تحلیلی برخط برای پشتیبانی تصمیم تحقیق پردازش تحلیلی برخط برای پشتیبانی تصمیم پایگاه داده تحلیلی قابلیت های OLAP بررسی مدل داده…

پاورپوینت استفاده از هوش عاطفی در محيط کار

پاورپوینت استفاده از هوش عاطفی در محيط کار پاورپوینت استفاده از هوش عاطفی در محيط کار هوش عاطفی چيست فرآيند عاطفی و هوش عاطفی چرا هوش عاطفی مهم است مقايسه IQ و EQ تاثير هوش عاطفی بر کودکان مراحل هوش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنش خشکی در گیاهان 87 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تنش خشکی در گیاهان 87 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تنش خشکی در گیاهان مبانی نظری تنش خشکی در گیاهان پیشینه تحقیق تنش خشکی در گیاهان پیشینه داخلی تنش خشکی در گیاهان…

پایان نامه پیش بینی خطای نرم افزار با داده کاوی

پایان نامه پیش بینی خطای نرم افزار با داده کاوی کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی پایان نامه در مورد data mining پیش بینی خطای نرم افزار با داده…

سیستمهای تحت شبکه با عنوان گذری بر شبکه هایVANET

سیستمهای تحت شبکه با عنوان گذری بر شبکه هایVANET شبکه های اقتضایی خودرویی مشخصات ارتباط خودرویی سیستمهای تحت شبکه شبکه هایVANET سیستمهای تحت شبکه با عنوان گذری بر شبکه هایVANET رفتن به سایت اصلی دانلود پایان‌نامه کارشناسی مهندسی فناوری اطلاعات…

پاورپوینت آزمایشگاه مکانیک خاک آزمایش تراکم (Compaction) در 16 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر و جدول و نمودار

پاورپوینت آزمایشگاه مکانیک خاک آزمایش تراکم (Compaction) در 16 اسلاید کاملا قابل ویرایش همراه با شکل و تصاویر و جدول و نمودار کلمات کلیدی : پاورپوینت آزمایشگاه مکانیک خاک آزمایش تراکم رفتن به سایت اصلی در این پروژه پاورپوینت آزمایشگاه مکانیک…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های خلاقیت 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های خلاقیت 57 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه نظریه های خلاقیت مبانی نظری نظریه های خلاقیت پیشینه تحقیق نظریه های خلاقیت پیشینه داخلی نظریه های خلاقیت پیشینه خارجی نظریه های خلاقیت…

سنگ منشاء هیدروکربن

سنگ منشاء هیدروکربن سنگ منشاء دگرسانی حرارتی سنگ های منشاء موثر نفت توزیع سنگ های منشاء موثر نفت در جهان دانلود مقاله سنگ منشاء هیدروکربن دانلود مقالات نفت دانلود مقالات مهندسی نفت رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته نفت…

مقاله با عنوان استفاده از تکنولوژی آموزشی در آموزش بزرگسالان

مقاله با عنوان استفاده از تکنولوژی آموزشی در آموزش بزرگسالان کلمات کلیدی : مقاله با عنوان استفاده از تکنولوژی آموزشی در آموزش بزرگسالان رفتن به سایت اصلی مقاله با عنوان استفاده از تکنولوژی آموزشی در آموزش بزرگسالان به تعداد 9…

مبانی نظری ترویج کشاورزی

مبانی نظری ترویج کشاورزی مبانی نظری ترویج کشاورزی پیشینه تحقیق ترویج کشاورزی مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترویج کشاورزی پیشینه پژوهش ترویج کشاورزی ادبیات نظری تحقیق ترویج کشاورزی دانلود مبانی نظری ترویج کشاورزی دانلود پیشینه تحقیق ترویج کشاورزی فصل دوم…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *