تئوری ها، مدل ها و رویکردهای مختلف مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع

تئوری ها، مدل ها و رویکردهای مختلف مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع

تئوری های مدیریت دانش
مدل های مختلف مدیریت دانش
رویکردهای مختلف مدیریت دانش
پایان نامه مدیریت دانش
تئوری های مدیریت کیفیت جامع
مدل های مختلف مدیریت کیفیت جامع
رویکردهای مختلف مدیریت کیفیت جامع
ابعاد مدیریت کیفیت جامع
پایان نامه مدیریت کیفیت جامع

رفتن به سایت اصلی

دانلود  پایان نامه رشته مدیریت

تئوری ها، مدل ها و رویکردهای مختلف مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع

 

 

 

 

 

 

چکیده:

در نوشتار حاضر سعی شد در ارتباط با موضوع مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع و مفاهیم مرتبط با هریک از آنها بحث گردد. در این راستا مفاهیم، تئوری ها، مدل ها و رویکردهای مختلف مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع معرفی گردید.

در مدل نظری این تحقیق به منظور پاسخ به سوالات تحقیق، ابعاد مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع به تصویر کشیده شده اند.

 

 ابعاد مدیریت دانش: شناسایی و کسب دانش، تولید و اشتراک دانش و نگهداری و بکارگیری دانش 

 

ابعاد مدیریت کیفیت جامع :

بهبود مستمر: بهبود کیفیت و بهره وری چرخه مستمر در TQM است و از طریق اندازه گیری پیشرفت و لحاظ کردن آن در فرایند بهبودبخشی کسب می شود. طبق نظر پیشوای نهضت کیفیت، دکتر دمینگ، تنها شرکت هایی که درجهت بهبود مستمر کیفیت و بهره وری گام بردارند و به ارائه خدمانی بپردازند که در نوع خود بهترین باشند، می توانند به حیات خود ادامه دهند.

 

 تعهد سازمانی: دمینگ، تعهد کارکنان و کارمندان را به فعالیت های کیفی عامل اصلی موفقیت برنامه های TQM معرفی نموده است. تعهد سازمانی در واقع انعکاسی از میزان دلبستگی هیجانی فرد به سازمان و همانندسازی وی با اهداف ان است. تحقیقات نشان داده است که تعهد سازمانی با رضایت شغلی و انگیزش رابطه مثبت و با غیبت و ترک خدمت به طور معنی داری رابطه منفی دارد. تمرکز بر مشتریان: دمینگ،کیفیت را با رضایت مشتری یکی می داند. 

 

بنابراین، با افزایش کیفیت خدمات، رضایت مشتریان بالا می رود و بدین طریق اثربخشی سازمان ارتقا می یابد. به همین خاطر می توان یکی از شاخصهای اثربخشی سازمان را رضایت مشتری دانست. در یک سازمان متعهد به TQM ، نیازهای مشتریان و مصرف کنندگان و ارضای این نیازها باید در ذهن همه کارکنان وجود داشته و توجه چشمگیری به شناسایی این نیازها (نهان و آشکار) و سطوح ارضای آنها مبذول گردد. 

 

آموزش، یادگیری و مشارکت کارکنان: کارکنان نقش بسزایی در ارتقای کیفیت به عهده دارند. کارکنان سرمایه اصلی سازمان می‌باشند؛ بنابراین مشارکت آنان در تحقق مدیریت کیفیت امری حیاتی است . اگر نزدیکترین افراد به فرایندها در تحلیل عملکرد و تصمیم‌گیریهای مربوط به ارتقای آنها دخالت داشته باشند ارتقای مستمر کیفیت عملی خواهد شد . مشارکت کارکنان حاکی از وجود یک جو مناسب فرهنگی می‌باشد که می‌تواند همه کارکنان را در راستای پاسخگویی به نیازها و انتظارات مشتریان بسیج نمایند .همچنین در این باره اهمیت آموزش کارکنان تا حدی است که کرازبی، کیفیت را كشف آنچه مشتری میخواهد، آموزش به كاركنان برای برآورده ساختن نیاز مشتری و تحویل به موقع خدمات به مشتری می داند.

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

1-2   مدیریت دانش 15

1-1-2 مقدمه 15

2-1-2- مفهوم دانش 17

3-1-2 مفهوم داده، اطلاعات و دانش 18

4-1-2 روابط داده، اطلاعات و دانش 22

5-1-2 انواع دانش 24

6-1-2 ویژگی های دانش 25

7-1-2 سیر تطور مدیریت دانش 26

8-1-2 مفهوم مدیریت دانش 28

9-1-2 مکاتب مدیریت دانش 29

10-1- 2 اصول مدیریت دانش 30

11-1-2 تئوری های مدیریت دانش 32

1-11-1-2 تئوری مدیریت دانش جامع 32

2-11-1-2   تئوری مدیریت دانش تیمی 33

3-11-1-2  تئوری مدیریت دانش جامعه گرا 33

12-1-2  مدل های مدیریت دانش 34

1-12-1-2  مدل ایجاد و کاربرد دانش ویگ 35

2-12-1-2  مدل دانش سازمانی وان کروگ و روس 37

3-12-1-2  مدل دانش نوناکا و تاکوچی 37

4-12-1-2   مدل مدیریت دانش چوو 40

5-12-1-2  مدل عمومی دانش در سازمان نیومن 41

6-12-1-2  مدل مدیریت دانش بویسوت 42

7-12-1-2  مدل شش بعدی مدیریت دانش 44

8-12-1-2  مدل رن جانستون 45

9-12-1-2  مدل ادل و گریسون 46

10-12-1-2  مدل استیوهالس 47

13-1-2  ابزارهای مدیریت دانش 49

1-13-1-2 ابزارهای مدیریت دانش ] ابزارهای بی نیاز از فناوری اطلاعات [ 49

2-13-1-2  ابزارهای مدیریت دانش ] ابزارهای مبتنی بر فناوری اطلاعات[ 51

14-1-2  موانع مدیریت دانش 52

 

2-2- مدیریت کیفیت جامع 54

مقدمه 54

1-2-2 مفهوم کیفیت 56

2-2-2  ابعاد کیفیت 57

1-2-2-2  ابعاد کیفیت در بخش خصوصی 58

2-2-2-2 ابعاد کیفیت در بخش عمومی(دولت) 59

3-2-2 تاریخچه مدیریت کیفیت جامع 59

4-2-2 مفهوم مدیریت کیفیت جامع(TQM) 60

5-2-2 فلسفه مدیریت کیفیت جامع 61

6-2-2 پیشگامان کیفیت 62

1- 6- 2- 2 دمینگ 62

2- 6- 2- 2   کرازبی 63

3- 6- 2- 2  جوران 66

4- 6- 2- 2   فایگنبام‌ 67

5- 6- 2- 2  ایشی‌ كاوا 68

6- 6- 2- 2    شوارت  70

7- 6- 2- 2  شینگو 71

8- 6- 2- 2    كاندو  71

9- 6- 2- 2    اوكلند 72

7-2-2  ویژگی های کلیدی  TQM 72

8-2-2   نیازمندی های اساسی اجرای TQM 73

9-2-2   عوامل مؤثر در موفقیت TQM 73

10-2-2    علل ناكامی مدیریت كیفیت جامع 74

11-2-2   اصول سیستم مدیریت کیفیت 76

12-2-2  گامهای پیاده سازی سیستم مدیریت کیفیت 76

13-2-2   اندازه گیری کیفیت خدمات(مدل سروکوال) 77

3-2  پیشینه تحقیق 78

4-2 نتیجه گیری 81

 

 

 

منابع و ماخذ

 

الف) منابع 

فارسی ……………………………………………………………………………………………………………….. I

ب) منابع انگلیسی ………………………………………………………………………………………………… IV

 

 

 

 

 

فهرست شکل ها :

شكل شماره 1-1. مدل تحلیلی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………………..8

شکل شماره 1-2. روابط داده، اطلاعات و دانش …………………………………………………………………………………………………..22

شکل شماره 2-2. تعامل اطلاعات، دانش و تصمیم ……………………………………………………………………………………………..23

شکل شماره 3-2. روابط داده، اطلاعات و خرد ……………………………………………………………………………………………………..23

شکل شماره 4-2. تئوری مدیریت دانش جامعه گرا، اقتباس از هویت ………………………………………………………………..34

شکل شماره 5-2. سلسله مراتب دانش از دیدگاه ویگ ………………………………………………………………………………………..36

شکل شماره 6-2. چارچوب مفهومی فرآیندهای ایجاد دانش ………………………………………………………………………………37

شکل شماره 7-2. مدل مدیریت دانش ………………………………………………………………………………………………………………….38

شکل شماره 8-2. مدل عمومی دانش در سازمان ………………………………………………………………………………………………..41

شکل شماره 9-2. مدل مدیریت دانش بویسوت …………………………………………………………………………………………………..43

شکل شماره 10-2. مدل بویسوت،روابط داده،اطلاعات و دانش …………………………………………………………………………..44

شکل شماره 11-2. مدل شش بعدی مدیریت دانش …………………………………………………………………………………………..44

شکل شماره 12-2. مدل مبتنی بر فرآیندها و فراهم کننده های مدیریت دانش ……………………………………………….46

شکل شماره 13-2. مدل مبتنی بر فرآیندهای دانش …………………………………………………………………………………………..48

شکل شماره 14-2. تعریف TQM از دیدگاه هلیستون ……………………………………………………………………………………….61

شکل شماره 15-2. مدل مفهومی هنرپور و همکاران …………………………………………………………………………………………..78

شکل شماره 16-2. مدل مفهومی هانگ و همکاران ……………………………………………………………………………………………..79

شکل شماره 17-2. مدل مفهومی مولینا و همکاران …………………………………………………………………………………………….80

شکل شماره 18-2. مدل مفهومی تحقیق …………………………………………………………………………………………………………….83

 

 

 

 

فهرست جداول:

جدول شماره 1-2. تعریف دانش از چشم اندازهای مختلف، علوی و لیدنر ………………………………………………………………18

جدول شماره 2-2. مدل مدیریت دانش با توجه به ساختار کار ………………………………………………………………………………..45

 

 

 

بازرسی غیر مخرب در قطعات مهندسی با تاکید بر آزمون غیر مخرب جریان گردابی

بازرسی غیر مخرب در قطعات مهندسی با تاکید بر آزمون غیر مخرب جریان گردابی مدارپروب جریان گردابی آزمون های غیرمخرب دستگاه جریان گردابی دستگاه ترک یاب سطوح فلزی القای مغناطیسی و اندوكتانس‌ بازرسی غیر مخرب در قطعات مهندسی با تاکید…

پاورپوینت فصل هجدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدل‎هاي معادلات همزمان

پاورپوینت فصل هجدهم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع مدل‎هاي معادلات همزمان کلمات کلیدی : پاورپوینت مدل‎هاي معادلات همزمان پاورپوینت فصل هجدهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی پاورپوینت فصل هجدهم کتاب اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه دکترحمید ابریشمی کتاب…

دانلود پروتکل درمانی و پکیج آموزشی جرات ورزی

دانلود پروتکل درمانی و پکیج آموزشی جرات ورزی کلمات کلیدی : دانلود پروتکل درمانی خرید پروتکل درمانی پکیج درمان ابراز وجود پروتکل درمانی ابراز وجود دانلود پروتکل درمانی ابراز وجود خرید پروتکل درمانی ابراز وجود پروتکل درمانی کاهش اضطراب ،پرخاشگری…

انواع سیستمها و فناوریهای تشخیص نفوذ برای شبکه های رایانش ابری

انواع سیستمها و فناوریهای تشخیص نفوذ برای شبکه های رایانش ابری چالش های امنیتی در محاسبات ابری امنیت در رایانش ابری doc چالش های رایانش ابری امنیت در محاسبات ابری پایان نامه محاسبات ابری doc پروژه رایانش ابری word دانلود…

جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیری های مدیران مدارس

جایگاه مدیریت دانش در تصمیم گیری های مدیران مدارس نقش مدیریت دانش در تصمیم‌گیریهای مدیران رابطه مدیریت دانش و تصمیم‌گیریهای مدیران مدارس پیاده سازی مدیریت دانش در سازمانها هدف از پیاده سازی مدیریت دانش در سازمان اموزش پرورش پایان نامه…

پروپوزال پایان نامه داده کاوی در ارزیابی ریسک حوادث

پروپوزال پایان نامه داده کاوی در ارزیابی ریسک حوادث کلمات کلیدی : پروپوزال داده کاوی پروپوزال آماده داده کاوی دانلود پروپوزال داده کاوی نمونه پروپوزال کارشناسی ارشد داده کاوی پروپوزال در مورد داده کاوی در در ارزیابی ریسک حوادث نمونه…

پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی نوشته آمارتیاسن ترجمه دکتر وحید محمودی

پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی نوشته آمارتیاسن ترجمه دکتر وحید محمودی کلمات کلیدی : دانلود رایگان پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی نوشته آمارتیا سن ترجمه دکتر وحید محمودی پاورپوینت خلاصه کتاب توسعه به مثابه آزادی آمارتیاسن…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و عناصر آن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هوش سازمانی و عناصر آن کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عناصر هوش سازمانی مبانی نظری عناصر هوش سازمانی پیشینه تحقیق عناصر هوش سازمانی پیشینه داخلی عناصر هوش سازمانی پیشینه خارجی عناصر هوش سازمانی…

تحقیق بررسی اشتباه در مقدار مبیع در حقوق مدنی و حقوق ثبت

تحقیق بررسی اشتباه در مقدار مبیع در حقوق مدنی و حقوق ثبت تحقیق بررسی اشتباه درمقدار مبیع در حقوق مدنی و حقوق ثبت بررسی ماده 149 قانون ثبت مفاد ماده 149 قانون ثبت رؤسای واحدهای ثبتی شورای عالی ثبت دیوان…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مزیت رقابتی 29 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مزیت رقابتی 29 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مزیت رقابتی مبانی نظری مزیت رقابتی پیشینه تحقیق مزیت رقابتی پیشینه داخلی مزیت رقابتی پیشینه خارجی مزیت رقابتی پیشینه پژوهش مزیت رقابتی پیشینه نظری…

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت و برنامه ریزی با عنوان مقایسه مدیران زن و مرد از لحاظ توانمندی ادارکی و فنی

پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت و برنامه ریزی با عنوان مقایسه مدیران زن و مرد از لحاظ توانمندی ادارکی و فنی پایان نامه کارشناسی رشته مدیریت و برنامه ریزی با عنوان مقایسه مدیران زن و مرد از لحاظ توانمندی ادارکی…

رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی شغلی و روشهای مقابله با آن

رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی شغلی و روشهای مقابله با آن کلمات کلیدی : ابعاد فرسودگی شغلی نشانه هاي فرسودگي شغلي تعاريف مختلف فرسودگي شغلي مدل های مختف فرسودگی شغلی روشهاي مقابله با فرسودگي شغلي رویکردهای مختلف نسبت به فرسودگی…

پاورپوینت تصمیم گیری مصرف کننده

پاورپوینت تصمیم گیری مصرف کننده کلمات کلیدی : پاورپوینت تصمیم گیری مصرف کننده تصمیم گیری مصرف کننده بررسی تصمیم گیری مصرف کننده مقاله تصمیم گیری مصرف کننده سطوح تصمیم گیری مصرف کننده مدل های مصرف کنندگان مدل تصمیم گیری مصرف…

برخی نتایج دوگانگی برای مسائل برنامه ریزی غیرخطی نامعلو

برخی نتایج دوگانگی برای مسائل برنامه ریزی غیرخطی نامعلو برخی نتایج دوگانگی برای مسائل برنامه ریزی غیرخطی نامعلو رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیدهمفهوم دوگانگی نقش مهمی در تئوری بهینه سازی بازی می کند. این مقاله به بررسی برخی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمرویی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمرویی مبانی نظری کمرویی ادبیات نظری کمرویی چارچوب نظری کمرویی فصل دوم پایان نامه کمرویی دانلود مبانی نظری کمرویی پیشینه کمرویی پیشینه تحقیق کمرویی پیشینه داخلی کمرویی پیشینه خارجی کمرویی پیشینه پژوهش کمرویی پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت ملی دانشجویان 104 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق هویت ملی دانشجویان 104 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه هویت ملی دانشجویان مبانی نظری هویت ملی دانشجویان پیشینه تحقیق هویت ملی دانشجویان پیشینه داخلی هویت ملی دانشجویان پیشینه خارجی هویت ملی دانشجویان…

پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع تحليل رگرسيوني چند متغيره ( مرکب ): مسأله تخمين

پاورپوینت فصل هفتم کتاب مبانی اقتصاد سنجی گجراتی ترجمه ابریشمی با موضوع تحليل رگرسيوني چند متغيره ( مرکب ): مسأله تخمين کلمات کلیدی : پاورپوینت تحليل رگرسيوني چند متغيره ( مرکب ): مسأله تخمين پاورپوینت فصل هفتم کتاب اقتصاد سنجی…

پاورپوینت حرکات عمودی و حرکات پرتابی

پاورپوینت حرکات عمودی و حرکات پرتابی کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت حرکات عمودی و حرکات پرتابی پاورپوینت حرکات عمودی و حرکات پرتابی حرکات عمودی و حرکات پرتابی حرکات عمودی یا قائم ویژگیهای حرکات عمودی حرکات پرتابی تعریف حرکات پرتابی ویژگیهای…

بررسی مفهومی قدرت نرم و راهکار‌های ایران در قبال آن

بررسی مفهومی قدرت نرم و راهکار‌های ایران در قبال آن قدرت نرم قدرت سخت افکار عمومی جمهوری اسلامی ایران بررسی مفهومی قدرت نرم و راهکار‌های ایران در قبال آن سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش فایل…

پرسشنامه عوامل موثر بر اعتماد مشتریان بانکی

پرسشنامه عوامل موثر بر اعتماد مشتریان بانکی پرسشنامه اعتماد به بانک دانلود پرسشنامه اعتماد به بانک پرسشنامه استاندارد اعتماد به بانک پرسشنامه اعتماد مشتریان پرسشنامه اعتماد مشتریان به بانک پرسشنامه اعتماد مشتریان بانکی پرسشنامه علل موثر بر اعتماد مشتریان بانکی…

شناسایی و پیش‌بینی بحران‌های بانکی در ایران

شناسایی و پیش‌بینی بحران‌های بانکی در ایران بحران‌های بانکی بحران‌های بانکی در ایران پیش‌بینی بحران‌های بانکی در ایران شناسایی بحران‌های بانکی در ایران دانلود مقاله بحران‌های بانکی در ایران دانلود مقاله بحران‌های بانکی رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته…

پاورپوینت بررسی کاروانسرای قصر بهرام

پاورپوینت بررسی کاروانسرای قصر بهرام پاورپوینت بررسی کاروانسرای قصر بهرام بررسی کاروانسرای قصر بهرام کاروانسرای قصر بهرام تحقیق کاروانسرای قصر بهرام مقاله کاروانسرای قصر بهرام آشنایی با کاروانسرای قصر بهرام پروژه بررسی کاروانسرای قصر بهرام برترین فایل بررسی کاروانسرای قصر…

ارائه‌ مقیاس سنجش نگرش نسبت به اینترنت

ارائه‌ مقیاس سنجش نگرش نسبت به اینترنت نگرش افراد نسبت به اینترنت مقاله نگرش به اینترنت مقیاس نگرش به اینترنت پرسشنامه نگرش به اینترنت ویژگی‌های روان‌سنجی مقیاس نگرش به اینترنت مؤلفه‌های روان‌سنجی نگرش به اینترنت سنجش نگرش نسبت به اینترنت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن 91 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن 91 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق کارت امتیازی متوازن مبانی نظری کارت امتیازی متوازن مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت…

امکان سنجی و برآوردهای هزینه ای صنعت بسته بندی

امکان سنجی و برآوردهای هزینه ای صنعت بسته بندی دانلود پروژه مالی بسته بندی دانلود پروژه مالی دانلود پروژه مالی بسته بندی دانلود پروژه مالی رشته حسابداری دانلود پروژه مالی رشته حسابداری با عنوان بسته بندی دانلود پروژه بسته بندی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *