ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش 99 صفحه

ادبیات نظری و پیشینه پژوهش مدیریت دانش 99 صفحه

کلمات کلیدی :

دانلود مبانی نظری مدیریت دانش
مبانی نظری استقرار مدیریت دانش
فصل دوم پایان نامه مدیریت دانش
مبانی نظری مدیریت دانش
پیشینه تحقیق مدیریت دانش
پیشینه داخلی مدیریت دانش
پیشینه خارجی مدیریت دانش
پیشینه نظری مدیریت دانش
چارچوب نظری مدیریت دانش
مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش می باشد. در بخش اول مبانی نظری مدیریت دانش تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق مدیریت دانش در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.مدیریت دانش به هرنوع فعالیتی که به تجربه و دانش ذهنی افراد توجه کرده به گونه ای که بتواند با آشکار سازی و به اشتراک گذاری آن به هم افزایی دانش کمک کند، گفته می شود. هم افزایی دانش می تواند به دانش آفرینی مشترک نسبت داده شود. این اشتراک در خلق دانش، همکاری مستقیم در خلق دانش نیست بلکه به خلق دانش بر مبنای دانسته ها (دانش خلق شده پیشین) که به اشتراک گذاشته شده اشاره دارد. بنابراین مدیریت دانش به فرایندی اشاره دارد که دارای یک نقطه اغازین و روند تکاملی است. این روند مراحلی چون کسب اگاهی نسبت به دانش نهان، عیان سازی، به اشتراک سازی گسترش و درک و بهره گیری از آن در خلق دانش جدید را طی می کند. در این روند مرحله آغازین که به شناسایی و آگاهی از دانش نهفته در ذهن اختصاص دارد، به مرحله بلوغ که درک، استفاده و خلق مجدد است، می رسد. این فرایند یعنی اشکار شدن دانش نهان، نهان شدن دانش آشکار و باز خلق دانش که نوناکا و تاکوچی آن را چرخه مدیریت دانش می نامند(نوناکا و تاکوچی، 2009).

 

 

 

 مدیریت دانش که همواره با کشف و خلق با قلمرو دانستنی های کشف نشده سروکار دارد، عامل و فرایندی است برای تحول، توسعه و رشد، مفهومی چند بعدی و گسترده دارد. در فرایند مدیریت دانش و در ابعاد مختلف آن دانش عامل اصلی برای گذار از یک مرحله و ورود به مرحله دیگر است. از سوی دیگر، این حرکت مهارت های چندی را طلب می کند تا هماهنگ با دانش مربوطه بتوان مراحل را یک به یک سپری کرد. برای نمونه در مرحله کسب، به دانش و مهارت لازم در مورد چگونگی کسب دانش نهان و یا چگونگی کسب آن نیاز است؛ یعنی باید مجهز به دانش و مهارت مورد نیاز در مورد چگونگی استفاده از فنون گفتگو، مصاحبه و یا طراحی ابزارهایی مانند پرسشنامه، فرم نظر سنجی و نیز مشاهده بود تا بتوان دانش ذهنی همکاران و یا کاربران عیان ساخت و با بهره گیری از دانش و مهارت سازماندهی به عیان سازی و نظم دادن به آن پرداخت (افشار زنجانی، 1383).

 

 

عاملهایی که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. شامل عامل های زیر می باشند:

عامل اول فرایند دانش محور است و منظور از آن اینست که مدیریت دانش از فرایندی دانش مدار برای کشف دانش و استفاده از دانش کشف شده بهره می گیرد. به سخن دیگر، برای اینکه تجربه یا دانش نهان بتواند از ذهن دارنده ان سفر خود را آغاز کرده و در ذهن خواهان مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفته جایگاه خود را به دست آورد، باید فرایندی از طفولیت تا بلوغ را طی کند؛تا به اوج خود رسیده و تولدی دیگر را در ذهن خواهان موجب شود. این فرایند، نیازمند فعالیت هایی مبتنی بر دانش و مهارت های دانش بنیان است، بنابراین بانکداران در صورتی در اجرای مدیریت دانش موفق خواهند شد که بتوانند از دانش و مهارت لازم برای طی کردن هر مرحله برخوردار باشند. به این ترتیب به یادگیری به عنوان یک فعالیت مداوم و منظم نگاه کرد(گاروین، 2010).

 

 

عامل دوم که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد، در رابطه با نوعی دانش است که باید مدیریت شود. نظریه پردازان بسیاری دانش را دارایی سازمانی و مدیریت دانش را فعالیتی ثمربخش برای رشد وتعالی سازمان به شمار آوردند. برای سازمانی مانند بانک که مدیران سطح عالی و میانی، کارکنان شعب و نیز کاربران و مشتریان نقش افرینان آن هستند، مجموعه تجربه های این افراد می تواند در تحلیل وضعیت حال بانک ها و تصمیم گیری و برنامه ریزی برای آینده آن و بهینه سازی فعالیت ها منبع غنی دانشی را فراهم کند. بنابراین، دانش مدیران بانک ها و کارکنان آنها از طریق بررسی معیارها، باورها و ایده ها و رفتارهای آنها در محیط کار باید شناسایی، کسب و سازماندهی شود، به اشتراک گذاشته شده و برای استفاده دسترس پذیر گردد.

 

 

 میزان استفاده از این دانش به طور مداوم باید مورد سنجش قرار گیرد. در ایران، که بطور معمول در مدیریت بانک ها مرحله اشتراک دانش بسیار اهمیت دارد؛ در این مرحله دانش مدیران که گاه ممکن است غیر تخصصی بوده و مشکل ساز بوده با همفکری با کارکنان مجرب و متخصص می تواند به دانش تخصصی تبدیل شود. از طرف دیگر، ایده های مدیریتی مناسبی که می تواند در ذهن مدیر بانک وجود داشته باشد کشف شده و با به اشتراک گذاشتن با کارکنان مجرب و متخصص مناسب سازی شده و در بانک ها کاربرد مناسبی به دست آورد. ( تاکوچی، 2009). این دانش در صورتی که دسترس پذیر شود بصورت گسترده تری می تواند مورد توجه قرار گیرد، مدیران میانی که بطور معمول از کارکنان دائمی بانک ها هستند و در بیشتر بانک ها از نیروهای متخصص می باشند، از تجربه های بسیار با ارزشی برخوردارند.

 

 

 

این افراد و نیز کارکنان شعب که فعالیت و خدمات را انجام می دهند، از سرمایه های فکری با ارزش بانک ها بشمار می آیند. باید دیدگاه های مختلف از جمله هزینه سودمندی، رسالت ینیان بودن خدمات و یا مشتری محور بودن فعالیت ها، بانک بخوبی عمل کند. باید تصمیم گیری ها بر پایه مناسب ترین و مرتبط ترین اطلاعات و دانش انجام پذیرد. نیاز مشتریان نیز که فلسفه وجودی بانک ها به آن بستگی دارد، از آن جمله است. مدیریت ارتباط بین مدیران و کارکنان با مشتریان، امکان شناسایی نیازها و به کار بردن آنها را فراهم می کند. دانش کسب شده از این طریق در پیوند با انواع دانش دیگر (مانند دانش کسب شده از مدیران، کارکنان) می تواند موجب رشد دانش در یک سازمان و نیز رشد و تحول در آن سازمان( از جمله بانک ها) باشد. عامل سوم، سواد چگونگی اجرای مدیریت دانش است. (ویلد، 2011).

 

 

 

سواد به توانایی خواندن، درک کامل و نیز مهارت استفاده از دانش کسب شده به منظور درک یک مفهوم نسبت داده می شود. برای آنکه بتوان مدیریت دانش را اجراء کرد ابتدا باید درک درستی از آن به دست آورد، سپس دانش و مهارت های مورد نیاز برای طی کردن هر مرحله از فرآیند مدیریت دانش که در بخش مرتبط با عامل اول از آنها یاد شد، بدست آورد. بانک به عنوان یک نهاد مالی و ارائه دهنده تسهیلات که تمام اجزای تشکیل دهنده آن به هم مرتبط هستند، زمانی از رشد لازم برخوردار خواهد بود که تمام اجزاء آن به طور هماهنگ رشد کنند. بنابراین استقرار و اجرای مدیریت دانش در یک بانک برای تمام فعالیت های آن از جمله تهیه و مدیریت مجموعه، سازماندهی و پاسخگویی به نیازهای مشتریان بالفعل و بالقوه از راه دور  و نزدیک و یا خدمات پشتیبانی از آموزش، پژوهش و علم سنجی اجراء شود و سواد اجرای مدیریت دانش باید برای تک تک فعالیت های بانک کسب گردد.( کریمی ،1383).

 

 

 

عامل آخر که در واقع عامل مدیریتی است به فراهم کردن زمینه برای اجرای مدیریت دانش ربط دارد. عوامل یاد شده در بخش های پیشین تنها عاملهایی نیست که در صورت غلبه بر آن بتوان امیدوار بود که اجرای مدیریت دانش در بانک ها امکان پذیر گردد. به عبارت دیگر، تنها شناخت انواع دانش و باور به ضرورت توجه به این انواع و نیز بهره گیری از دانش جامع و گسترده که در  بانک ها وجود دارد موجب رشد و تحول در بانک ها نمی شود بلکه محیط بانکها و برخی ابزار ها و بسترهای زمینه ساز برای اجرای مدیریت دانش فراهم باشد این موارد برخی توانمندسازی های مدیریت دانش هستند که در متون از انها به عنوان عواملی که در پیوند با سایر عوامل، اجرای مدیریت دانش را امکانپذیر می کند یاد می شود(لی و چوی، 2010). از جمله این عوامل می توان به فرهنگ مشوق اشتراک دانش، توانمندی های بانکداران در پیشبرد فعالیت های پژوهشی ( شامل بررسی های مرتبط با شناسایی دانش در ذهن مشتریان)، دانش و توانمندی سازماندهی دانش، تعامل با یکدیگر و مشتریان، فنون ارتباط برای تبدیل دانش فردی به دانش جمعی و اطلاع رسانی در مورد دانش ثبت شده و دسترس پذیر ساختن دانش گردآوری و سازماندهی شده. همچنین دانش و توانمندی در راستای تبلیغ در مورد استفاده از این دانش توسط دیگران، سنجش چگونگی استفاده از آن و تأثیر آن در رشد فردی و سازمانی در بانک ها از دیگر عوامل مهم در این راستاست.

 

 

 

  با توجه به مطالب فوق و نقش مدیریت دانش در ارائه بهتر و مطلوب تر خدمات به مشتریان و همچنین با توجه به نقشی که در پرورش کارکنان خلاق و دانش محور در بانک ها دارد، سؤال اساسی این تحقیق آن است که چه عواملی بر استقرار مدیریت دانش در بانک کشاورزی استان قم تأثیر گذارند؟ و به بیان دیگر نقش هر کدام از این عوامل در استقرار مدیریت دانش به چه میزان می باشد؟ و مدیریت دانش در بانک کشاورزی به چه نحو می تواند استقرار یابد و چگونه می توان از آن در جهت نظام مند نمودن فرآیندها و بهره برداری بهینه از مدیریت دانش استفاده نمود با توجه به اینکه تا کنون تحقیقی در این زمینه صورت نپذیرفته، لذا تحقیق حاضر انجام می گیرد.

 

 

 

 

 

فهرست مطالب
چکیده 1

فصل دوم مبانی نظری تحقیق
   2-1- مقدمه 13
   2-2- دانش 13
   2-3- اطلاعات 14
   2-4- تفاوت اطلاعات و دانش 14
   2-5- طبقه‌بندی انواع دانش 15
     2-5-1- انواع دانش از نظر نوناكا 16
     2-5-2- انواع دانش از نظر نوناكا و تاكه‌اوچی 17
     2-5-3- انواع دانش از نظر وارنك و دیگران 17
     2-5-4- طبقه‌بندی انواع دانش از نظر فایر استون 18
     2-5-5- انواع دانش از نظر جورنا 18
     2-5-6 – انواع دانش از نظر بلاكر 19
     2-5-7- انواع دانش از نظر لیدنر و علوی 19
     2-5-8- انواع دانش از نظر ارسطو 19
     2-5-9- دانش اصلی و  دانش فرعی 20
   2-6- سیر مراحل تبدیل داده به دانش و خرد سازمانی 20
   2-7- جریان دانش 20
   2-8- فرآیند دانش 21
     2-8-1- در اختیار گرفتن دانش 21
     2-8-2- ذخیره‌سازی 21
     2-8-3- پردازش 21
     2-8-4- انتقال 21
   2-9- خصوصیات دانش 22
   2-10- منابع دانش 23
   2-11- دانش سازمانی 25
   2- 12- مفهوم مدیریت دانش 27
   2- 13- تاریخچه مدیریت دانش  29
   2-14- تئوری‌های مدیریت دانش 31
     2-14-1- تئوری مدیریت دانش جامع (CKMT) 31
     2-14-2- تئوری مدیریت دانش تیمی (TKMT) …32
     2-14-3- تئوری مدیریت دانش جامعه‌گرا 32
   2-15- هدف های مدیریت دانش 33
   2-16- عناصر و ابعاد مدیریت دانش در سازمان های دولتی 33
     2-16-1- مردم و فرهنگ سازمانی 34
     2-16-2- فرایند 34
     2-16-3-  فناوری 34
   2-17- عوامل كلیدی موفقیت مدیریت دانش 34
   2-18- مدل‌های مدیریت دانش 37
     2-18-1- مدل عمومی دانش در سازمان 37
     2-18-2- مدل بویسوت 34
     2-18-3- مدل نوناكا 35
     2-18-4- مدل نوناکا و تاکه اوچی 40
     2-18-5- مدل فلاین 41
     2-18-6- مدل چو 42
     2-18-7- مدل استیو هالس 43
     2-18-8- مدل پیتر گوتشاک 44
     2-18-9- مدل لیانج 45
   2-19-  روش‌های دانش آفرینی در سازمان 47
     2-19-1- كسب دانش 47
     2-19-2-  اجاره دانش 47
     2-19-3- منابع متعهد 48
     2-19-4- هم جوشی 48
     2-19-5- تطابق 48
   2-20- چرخه‌ی مدیریت دانش 48
     2-20-1- نیاز به دانش 50
     2-20-2- توسعه و بهبود دانش 50
     2-20-3- توزیع و نشر دانش 51
     2-20-4- بهره‌برداری از دانش  51
     2-20-5- حفظ و ذخیره دانش 52
     2-20-6- ارزیابی دانش 52
   2-21- موانع و چالشهای مدیریت دانش 53
   2-22- پیشینه‌ تحقیق 57
     2-22-1- پژوهش‌های خارجی 57
     2-22-2- پژوهش‌های داخلی 58
   2-23- چارچوب نظری تحقیق 63
   2-24- مدل نظری تحقیق 68

منابع

فهرست جدول ها
جدول(2-1) كاربرد انواع دانش در ساختارهای پنج گانه مینتزبرگ (جورنا، 2001) 18
جدول (2-2) عوامل مؤثر بر موفقیت مدیریت دانش 35
جدول (2-3) مدل SECL تعامل دانش نهفته و صریح نوناکا 40
جدول(2-4) چارچوب نظری تحقیق 63

 

بررسی نظریه های اختلالات رفتاری کودکان

بررسی نظریه های اختلالات رفتاری کودکان نظریه های اختلالات رفتاری نظریه های اختلالات رفتاری کودکان پایان نامه اختلالات رفتاری پایان نامه اختلالات رفتاری کودکان پایان نامه نظریه های اختلالات رفتاری پایان نامه نظریه های اختلالات رفتاری کودکان عوامل اختلالات رفتاری…

نقش بی قیدی و بدحجابی بر روی شخصیت زن و ناهنجاری های تربیتی خانواده

نقش بی قیدی و بدحجابی بر روی شخصیت زن و ناهنجاری های تربیتی خانواده دانلود پایان نامه بدحجابی ابزارهای شخصیتی زن نقش بدحجابی بر روی شخصیت زن نقش بدحجابی در بروز ناهنجاری های تربیتی خانواده ناهنجاری های تربیتی خانواده متاثر…

نگرش و موضع ایران در مورد تنگه هرمز

نگرش و موضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز مواضع ایران در مورد تنگه هرمز رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1958 ژنو رژیم حقوقی تنگه هرمز از نگاه کنوانسیون 1982 مونتگوبی رژیم حقوقی تنگه هرمز…

پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع با عنوان بكارگیری شبكه عصبی و كنترل كیفیت رنگ خودرو

پایان نامه كارشناسی ارشد رشته مهندسی صنایع با عنوان بكارگیری شبكه عصبی و كنترل كیفیت رنگ خودرو رنگ آمیزی ED صنعت اتومبیل بهبود كیفیت رنگ كنترل كیفیت رنگ خودرو بكارگیری شبكه عصبی در رنگ خودرو دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد…

ایمان و تولی در احادیث نبوی

ایمان و تولی در احادیث نبوی ایمان تولی احادیث نبوی دانلود مقاله ایمان و تولی در احادیث نبوی رفتن به سایت اصلی ایمان و تولی در احادیث نبوی     تلفظ واژگان: تولی و تبرا دو مضدر عربی از باب…

ملاکهای تشخیصی اختلال بدشکلی بدن و بررسی اشکال بالینی آن

ملاکهای تشخیصی اختلال بدشکلی بدن و بررسی اشکال بالینی آن کلمات کلیدی : تعریف اختلال بدشکلی بدن پایان نامه اختلال بدشکلی بدن علائم اختلال بدشکلی بدن پیامدهای اختلال بدشکلی بدن راه های درمان اختلال بدشکلی بدن سسب شناسی اختلال بدشکلی…

رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع

رابطه مدیریت دانش و مدیریت کیفیت جامع پایان نامه مدیریت دانش پایان نامه مدیریت کیفیت جامع مدیریت دانش در شركتهای بیمه مدیریت کیفیت جامع در شركتهای بیمه استقرار مدیریت دانش در شرکتهای بیمه پیاده سازی مدیریت دانش در شرکتهای بیمه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت مبانی نظری معنویت پیشینه معنویت دانلود مبانی نظری معنویت پیشینه تحقیق معنویت ادبیات نظری معنویت فصل دوم پایان نامه معنویت مبانی نظری و پیشینه تحقیق معنویت ادبیات و مبانی نظری معنویت رفتن به سایت…

علل تاثیرگذار بر بحرانهای بانكی و ارتباط آن با تقاضای پول

علل تاثیرگذار بر بحرانهای بانكی و ارتباط آن با تقاضای پول تقاضای پول بحران های بانکی ارتباط بحران های بانکی و تقاضای پول دانلود پایان نامه تقاضای پول دانلود پایان نامه بحران های بانکی اثر بحران های بانکی بر تقاضای…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اعتماد به نفس

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش اعتماد به نفس کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه اعتماد به نفس مبانی نظری اعتماد به نفس پیشینه تحقیق اعتماد به نفس پیشینه داخلی اعتماد به نفس پیشینه خارجی اعتماد به نفس پیشینه پژوهش…

پرسشنامه خودپنداره تحصیلی دانش آموزان کانر با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه خودپنداره تحصیلی دانش آموزان کانر با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه خودپنداره تحصیلی دانلود پرسشنامه خودپنداره تحصیلی پرسشنامه خودپنداره تحصیلی کانر پرسشنامه خودپنداره تحصیلی 37 سوالی پرسشنامه خودپنداره تحصیلی دانش آموزان خودپنداره تحصيلي پرسشنامه پرسشنامه…

پروپوزال بررسی مسئله حجاب و پوشش در بین مدارس متوسطه شهرستان نکا

پروپوزال بررسی مسئله حجاب و پوشش در بین مدارس متوسطه شهرستان نکا پروپوزال حجاب پروپوزال حجاب و پوشش حجاب و پوشش در بین مدارس متوسطه بررسی مسئله حجاب و پوشش در مدارس پروپوزال حجاب و پوشش در بین مدارس متوسطه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری دانشجویان 69 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری دانشجویان 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مسئولیت پذیری مبانی نظری مسئولیت پذیری پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری پیشینه داخلی مسئولیت پذیری پیشینه خارجی مسئولیت پذیری پیشینه پژوهش مسئولیت پذیری پیشینه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد مبانی نظری مدیریت عملکرد ادبیات و مبانی نظری مدیریت عملکرد پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد دانلود پیشینه تحقیق مدیریت عملکرد دانلود مبانی نظری مدیریت عملکرد فصل دوم پایان نامه مدیریت عملکرد ادبیات نظری مدیریت…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش ریاضی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش آموزش ریاضی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه آموزش ریاضی مبانی نظری آموزش ریاضی پیشینه تحقیق آموزش ریاضی پیشینه داخلی آموزش ریاضی پیشینه خارجی آموزش ریاضی پیشینه پژوهش آموزش ریاضی پیشینه نظری آموزش ریاضی…

بررسی کارکرد سیستم گزارشگری مالی در سازمانها

بررسی کارکرد سیستم گزارشگری مالی در سازمانها حسابداری دولتی نظام گزارشگری مالی گزارشگری مالی در شهرداری ارزیابی عملكردسامانه گزارشگری مالی ارزیابی عملکرد سیستم گزارشگری مالی در شهرداری بررسی کارکرد سیستم گزارشگری مالی در سازمانها بررسی گزارشگری مطلوب سامانه اطلاعات حسابداری…

الگوی رضایت شغلی بر مبنا فرسودگی شغلی در زنان شاغل

الگوی رضایت شغلی بر مبنا فرسودگی شغلی در زنان شاغل کلمات کلیدی : تعارض کار و خانواده مولفه هاي فرسودگي شغلي مولفه هاي تعارض كار و خانواده تعارض کار - خانواده و مولفه های تاثیر پذیر از آن مدل رضايت…

موتورهای دیزلی کنترلی (آپدیت شده)

موتورهای دیزلی کنترلی (آپدیت شده) سیستمهای كنترل الكترونیک سیستم تزریق سوخت موتور دیزل دانلود پایان نامه رشته برق دانلود پایان نامه برق دانلود پروژه موتورهای دیزلی کنترلی دانلود پایان نامه كنترل الكترونیكی موتور دیزل دانلود پروژه كنترل الكترونیكی موتور دیزل…

قواعد ناظر بر قاچاق انسان و تعقیب آن

قواعد ناظر بر قاچاق انسان و تعقیب آن قاچاق انسان در قانون مجازات اسلامی تحقیق در مورد قاچاق قاچاق انسان در حقوق بین الملل پایان نامه قاچاق انسان قواعد ماهوی مربوط به بزه قاچاق انسان قاچاق انسان در پروتکل الحاقی…

بررسی عملکرد SVM's در مسائل دسته بندی

بررسی عملکرد SVM's در مسائل دسته بندی یادگیری ماشین مسائل دسته بندی ماشین بردار پشتیبان ماشین های دسته بندی بردارهای پشتیبان خطی بررسی عملکرد SVMs در مسائل دسته بندی بررسی بردارهای پشتیبان خطی و عملکرد آن ها در مسائل دسته…

مقاله خواص شیر در سلامت قلب

مقاله خواص شیر در سلامت قلب شیر سلامت قلب تاثیر شیر در سلامت قلب دانلود مقاله خواص شیر در سلامت قلب آیا خوردن شیرباعث تقویت قلب می شود؟ آیا مصرف شیرهای پرچرب برای سلامتی قلب مفید است؟ همکاری در فروش…

شناسایی فازی نقاط در متون تایپی چند فونتی

شناسایی فازی نقاط در متون تایپی چند فونتی شكستن زیر كلمات تصمیم گیری فازی استخراج ویژگی رفتن به سایت اصلی

ادبیات کودک و نحوه شکل گیری آن در کشورهای اسلامی و عربی

ادبیات کودک و نحوه شکل گیری آن در کشورهای اسلامی و عربی کلمات کلیدی : پایان نامه ادبیات کودک بررسی تاریخی ادبیات کودک پایان نامه ارشد ادبیات کودک و نوجوان ادبیات کودک در ادبیات معاصر عربی بررسی تاریخی ادبیات کودک…

اخلاق پژوهش

اخلاق پژوهش اخلاق پژوهش پاورپوینت اخلاق در پژوهش مقاله اخلاق در پژوهش اهمیت اخلاق در پژوهش اخلاق در پژوهش pdf کاربرد اخلاق در پژوهش چیست تاریخچه اخلاق پژوهش اخلاق پژوهشی چیست ملاحظات اخلاقی در انجام پژوهش رفتن به سایت اصلی…

نمونه های اِشغال نظامی در سطح بین المللی

نمونه های اِشغال نظامی در سطح بین المللی اِشغال نظامی اِشغال نظامی در سطح بین المللی اِشغال نظامی در اسناد بین المللی نمونه اِشغال نظامی در سطح بین المللی دانلود مقاله اِشغال نظامی موارد اشغال نظامی نگاهی آماری به موارد…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *