مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

پرسشنامه شناسایی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک

پرسشنامه شناسایی عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک پرسشنامه بانکداری الکترونیک پرسشنامه پذیرش بانکداری الکترونیک دانلود پرسشنامه بانکداری الکترونیک دانلود پرسشنامه پذیرش بانکداری الکترونیک پرسشنامه عوامل موثر بر پذیرش بانکداری الکترونیک رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه شناسایی عوامل…

پروپوزال زمانبندی کارهای فوری در رایانش ابری با الگوریتم ICA

پروپوزال زمانبندی کارهای فوری در رایانش ابری با الگوریتم ICA کلمات کلیدی : زمانبندی وظایف در رایانش ابری زمانبندی منابع در رایانش ابری زمانبندی کارها در محاسبات ابری پروپوزال زمانبندی در رایانش ابری الگوریتم های زمانبندی در رایانش ابری زمان…

پاورپوینت بررسی وضعیت فرهنگ در ورزش کنونی

پاورپوینت بررسی وضعیت فرهنگ در ورزش کنونی کلمات کلیدی : پاورپوینت بررسی وضعیت فرهنگ در ورزش کنونی وضعیت فرهنگ در ورزش کنونی تعریف فرهنگ ورزش، پدیده منحصر به فرد اجتماعی تحول فضای فرهنگی در ورزش مدرن پیامدهای فرهنگی اجتماعی تقابل…

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان پیشرفت ها در مهندسی نرم افزار - تحلیل تاثیر تکنیک های استخراج داده بر پایگاه داده ها

مقاله ترجمه شده رشته کامپیوتر با عنوان پیشرفت ها در مهندسی نرم افزار - تحلیل تاثیر تکنیک های استخراج داده بر پایگاه داده ها همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فروشگاه ساز فایل مقاله ترجمه شده دانلود مقاله ترجمه…

جایگاه داوری از منظر حقوق ایران و فقه اسلامی

جایگاه داوری از منظر حقوق ایران و فقه اسلامی داوری در حقوق ایران مبانی فقهی داوری بررسی داوری در فقه امامیه بررسی داوری در فقه اهل سنت شرایط و صفات داوری در حقوق داخلی ایران تطبیق داوری در فقه و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی 75 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی 75 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عملکرد سازمانی مبانی نظری عملکرد سازمانی پیشینه تحقیق عملکرد سازمانی پیشینه داخلی عملکرد سازمانی پیشینه خارجی عملکرد سازمانی پیشینه پژوهش عملکرد سازمانی پیشینه نظری…

بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها

بکارگیری کارآفرینی سازمانی در شرکت های کوچک و متوسط و ارائه تکنیک های بازاریابی متناسب با این شرکت ها کارآفرینی سازمانی آمیخته بازاریابی کارآفرینانه ماهیت شرکتهای کوچک و متوسط بازاریابی شرکتهای کوچک و متوسط آمیخته بازاریابی کارآفرینانه آمیخته بازاریابی کارآفرینی…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سازگاری شغلی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه سازگاری شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سازگاری شغلی مبانی نظری سازگاری شغلی پیشینه تحقیق سازگاری شغلی پیشینه داخلی سازگاری شغلی پیشینه خارجی سازگاری شغلی پیشینه پژوهش سازگاری شغلی پیشینه نظری…

بررسی خصوصیات عایق های مایع و کاربرد آنها در در برق قدرت

بررسی خصوصیات عایق های مایع و کاربرد آنها در در برق قدرت عایق های مایع شکست در عایق های مایع عایق های مایع در برق قدرت خصوصیات فیزیکی و شیمیایی عایق های مایع اثر نوع ولتاژ در ترکیب عایقها تغییرات…

دانلود پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16)

دانلود پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز (NPI-16) کلمات کلیدی : پرسشنامه شخصیت خودشیفته پرسشنامه شخصیت خودشیفته آمز پرسشنامه برای اختلال شخصیت خودشیفته دانلود پرسشنامه اختلال شخصیت خودشیفته پرسشنامه اختلال شخصیت خودشیفته پرسشنامه شخصیت خودشیفته NPI-16 رفتن به سایت اصلی پرسشنامه شخصیت…

پرسشنامه شناسایی رابطه میان کیفیت کلی خدمات بانکداری الکترونیکی و رضایتمندی مشتریان

پرسشنامه شناسایی رابطه میان کیفیت کلی خدمات بانکداری الکترونیکی و رضایتمندی مشتریان پرسشنامه بانکداری الکترونیکی پرسشنامه خدمات بانکداری الکترونیکی پرسشنامه رضایتمندی مشتریان پرسشنامه رضایتمندی مشتریان از خدمات بانکداری الکترونیکی پرسشنامه کیفیت کلی خدمات بانکداری الکترونیکی پرسشنامه رابطه کیفیت خدمات بانکداری…

اجازه ولی در نکاح دختر باکره در فقه امامیه و اهل سنت و حقوق ایران

اجازه ولی در نکاح دختر باکره در فقه امامیه و اهل سنت و حقوق ایران کلمات کلیدی : پایان نامه نکاح دختر باکره اذن پدر در نکاح دختر باکره  اذن پدر در نکاح دختر باکره در حقوق ایران اذن پدر…

مبانى فقهى - حقوقى مسئولیت مدنى و تاثیر اضطرار بر آن

مبانى فقهى - حقوقى مسئولیت مدنى و تاثیر اضطرار بر آن مسئولیت مدنى اثر اضطرار در مسئولیت مبانى فقهى مسئولیت مدنى مبانى حقوقى مسئولیت مدنى دانلود پایان نامه رشته حقوق مبانى فقهى حقوقى مسئولیت مدنى و تاثیر اضطرار بر آن…

پروپوزال توسعه زنجیره تامین طبق مدل های ترکیبی ناب و چابک

پروپوزال توسعه زنجیره تامین طبق مدل های ترکیبی ناب و چابک کلمات کلیدی : زنجیره تامین ناب زنجیره تامین چابک استراتژی های زنجیره تامین ناب استراتژی های زنجیره تامین چابک ویژگی های زنجیره تامین در الگوهای ناب ویژگی های زنجیره…

پیش بینی درماندگی مالی شرکتهای بورس با الگوی جریانهای نقدی

پیش بینی درماندگی مالی شرکتهای بورس با الگوی جریانهای نقدی مدلهای پیش بینی درماندگی مالی پیش بینی بحران مالی شرکتها پیش بینی درماندگی مالی الگوهای جریانهای نقدی پیش بینی درماندگی مالی شرکتهای بورس با الگوی جریانهای نقدی دانلود مقالات کارشناسی…

پاورپوینت بررسی بیمه و بازنشستگی در نظام نگهداری منابع انسانی

پاورپوینت بررسی بیمه و بازنشستگی در نظام نگهداری منابع انسانی دانلود رایگان پاورپوینت جایگاه بیمه و بازنشستگی در نظام نگهداری منابع انسانی بیمه و بازنشستگی در نظام نگهداری منابع انسانی بیمه بیکاری از مشکلات عمده تدوین قانون بیمه بیکاری بیمه…

ارتباط

ارتباط ارتباط هدف نهایی ارتباط اهمیت ارتباط عناصر تشکیل دهنده ارتباط فرستنده پیام گیرنده پیام کانالهای ارتباطی الگوی فرایند ارتباطات عناصر اصلی ارتباط انواع كانال های ارتباطی عناصر كلامی ارتباط عناصر غیر كلامی ارتباط انواع پیامهای غیر کلامی گوش دادن…

پاورپوینت جامع و کامل کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان

پاورپوینت جامع و کامل کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان دانلود پاورپوینت کتاب مبانی سازمان و مدیریت رضائیان دانلود پاورپوینت کل کتاب مبانی سازمان و مدیریت تألیف دکتر علی رضائیان پاورپوینت کتاب مبانی سازمان و مدیریت…

انواع سبک های هویت و مکانیسم تغییر هویت

انواع سبک های هویت و مکانیسم تغییر هویت کلمات کلیدی : تغییر هویت در نوجوانی مدل های شکل گیری هویت تحقیق کامل سبکهای هویت شکل گیری هویت در نوجوانی تحقیق در مورد سبک های هویت نظریه های سبک های هویت…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های روانشناسی اخلاق 95 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های روانشناسی اخلاق 95 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری اخلاق پیشینه تحقیق اخلاق مبانی نظری نظریه های اخلاق پیشینه تحقیق نظریه های اخلاق مبانی نظری نظریه های روانشناسی اخلاق پیشینه تحقیق نظریه های…

فصل سوم پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه

فصل سوم پایان نامه پیاده سازی و استقرار مدیریت دانش در دانشگاه کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش مدیریت دانش در دانشگاه ها اهمیت مدیریت دانش در دانشگاه بررسی مدیریت دانش در دانشگاه اثربخشی مدیریت دانش در دانشگاه فصل…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تشخیص بدافزار در ابر 74 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تشخیص بدافزار در ابر 74 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری بدافزار پیشینه تحقیق بدافزار مبانی نظری رایانش ابری پیشینه تحقیق رایانش ابری مبانی نظری تشخیص بدافزار در ابر پیشینه تحقیق تشخیص بدافزار در ابر…

بررسی دیدگاههای نظری درباره مهارتهای مقابله ای

بررسی دیدگاههای نظری درباره مهارتهای مقابله ای کلمات کلیدی : تعریف مهارتهای مقابله ای مهارت های مقابله ای مسئله مدار ارزیابی سبک های مقابله ای تفاوتهای فردی در سبکهای مقابله ای دیدگاههای نظری مهارتهای مقابله ای  سبک های راهبردهای مقابله…

تبیین نقش مراكز ارزیابی در ترویج فرهنگ نظارت و بازرسی

تبیین نقش مراكز ارزیابی در ترویج فرهنگ نظارت و بازرسی نظارت مراكز ارزیابی ترویج فرهنگ نظارت و بازرسی مكانیسمهای نظارت و بازرسی تبیین نقش مراكز ارزیابی در ترویج فرهنگ نظارت و بازرسی دانلود مقالات رشته مدیریت دانلود مقالات مدیریتی دانلود…

کتاب و پاورپوینت مفاهیم پایه مرور ساختار یافته و متا آنالیز 3

کتاب و پاورپوینت مفاهیم پایه مرور ساختار یافته و متا آنالیز 3 کلمات کلیدی : کتاب و پاورپوینت مفاهیم پایه مرور ساختار یافته و متا آنالیز 3 رفتن به سایت اصلی کتاب و پاورپوینت مفاهیم پایه مرور ساختار یافته و…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *