مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند 65 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه وفاداری به برند
مبانی نظری وفاداری به برند
پیشینه تحقیق وفاداری به برند
پیشینه داخلی وفاداری به برند
پیشینه خارجی وفاداری به برند
پیشینه پژوهش وفاداری به برند
پیشینه نظری وفاداری به برند
ادبیات نظری وفاداری به برند
چارچوب نظری وفاداری به برند

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق وفاداری به برند می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری وفاداری به برند تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق وفاداری به برند در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

مقدمه

وفاداری به برند

امروزه برند و نام تجاری یكی از مهمترین مباحث بازاریابی است كه پیش روی تمامی شركت ها، من جمله شركت های تجاری قرار دارد. این اهمیت تا حدی است كه مدیریت برند به رشته مستقلی در محافل علمی تبدیل شده است. برند ها از لحاظ اقتصادی و استراتژیك جزو دارایی های با ارزش شركت ها و حتی بدون اغراق از با ارزش ترین دارایی های آنها محسوب می شوند. در سال های اخیر محققان به این نتیجه رسیده اند كه ارزش واقعی محصولات و خدمات برای شركت ها در درون محصولات و خدمات نیست، بلكه این ارزش در ذهن مشتریان واقعی و بالقوه وجود دارد و این برند است كه ارزش واقعی را در ذهن مشتریان، پدید می آورد(Keller, 2010).

 

 

 

اولیور(1999)، وفاداری را داشتن تعهدی عمیق برای خرید مجدد یا حمایت از یك محصول یا خدمت مورد علاقه، كه علی رغم وجود تاثیرات موقعیتی و تلاشهای بازاریابی رقبا، موجب تكرار خرید یك نام تجاری یا مجموعه محصولات یك نام تجاری در آینده شود، تعریف میكند. كلر ( 1998) بیان میدارد كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری اندازه گیری شده است در حالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود می تواند به طور گستردهای مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است؛ ملنز و همكاران (2004)، وفاداری رفتاری را وفاداری به نام تجاری از  طریق خرید قابل مشاهده در طی یك دوره میگویند. در واقع وفاداری رفتاری، به تعداد دفعات تكرار و میزان خرید اطلاق میگردد. وفاداری نگرشی را بر اساس بیان ترجیحات، تعهد یا قصد خرید تعریف میكنند. بسیاری از پژوهشگران معتقدند كه وفاداری رفتاری به تنهایی نمیتواند علل واقعی خرید را بیان كند، بنابراین ابعاد نگرشی نیز باید مورد توجه قرار گیرد(Baloglu,2012).  

 

 

 

یكی از مهمترین هدف صاحبان برند برای توسعه برند، ایجاد وفاداری در مشتریان نسبت به برندشان است. مشتریان وفادار به مثابه منبع مطمئن سودآوری برای شركت ها محسوب می شوند و با توجه به عدم اطمینان محیط، حاشیه ایمنی مناسبی را برای آنها به ارمغان می آورد. یكی از راه های ایجاد وفادار ای مشتریان به برند، توسعه هویت مناسبی برای برند است. برندها به توسط هویت، خود را به مشتریان شناسانده و از سایر رقبا متمایز می شوند(Kapferer, 2008). 

 

 

 

وفاداری به برند به صورت یك پاسخ رفتاری و همچنین یك عملكرد از فرآیندهای فیزیولوژیكی تعریف می شود .بنابراین، وفاداری به برند تابعی از گرایشات و رفتارها(عادات) است. اساساً ارزش ویژه برند از اعتمادی ناشی می شود كه مصرف كنندگان در مقایسه با برندهای دیگر نسبت به یك برند دارند كه این اعتماد بعنوان وفاداری مصرف كنندگان و تمایل آنها به پرداخت قیمت های بالا برای برند ترجمه می شود. ارزش ویژه برند بخاطر وفاداری برند و توسعه آن برای مدیران حائز اهمیت هست و یك رابطه مثبت با وفاداری برند دارد(رحیم نیا و همکاران، 1392). 

 

 

 

وفاداری نوعی نگرش مثبت به یك محصول است كه بر اثر استفاده مكرر از آن به وجود میآید كه میتوان دلیل آن را فرآیندهای روانی بیان نمود. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفا یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی،احساسی و هنجاری می باشد(Meller, 2006). 

وفاداری یك مفهوم مهم در استراتژی بازاریابی است و به گفته آكر وفاداری برند هسته مركزی ارزش ویژه برند است، وفاداری منجر می شود مشتریان در بین راه حل ها كمتر درجستجوی اطلاعات باشند(راندال و بنت، 2002). 

 

 

 

مفهوم وفاداری به برند هم به نگرش و هم به وفاداری رفتاری توسعه داده شده است. وفاداری رفتاری به این معناست كه مشتریان مجدداً از همین برند خرید خواهند كرد؛ به نظر می رسد كه وفادار ی نگرشی نسبت به وفاداری رفتاری با دوام تر است و نشان دهنده تعهد و رجحان دهی مشتریان است و زمانی است كه ارزش های منحصر به فرد از یك برند مشاهده می شود. علاوه بر این وفاداری رفتاری را می توان به منظور بررسی پیامدهای ارزش برند در نظر گرفت(سان و چیسلی، 2010). 

 

 

 

وفاداری به برند عبارت است از واكنش رفتاری نسبتاً متعصبانه در خرید كه فرد در طول زمان نسبت به برند پیدا می كند و این رفتار باعث می شود كه در فرایند های تصمیم گیری و ارزیابی از مجموعه نام ها یی كه در ذهن دارد، گرایش خاصی به آن برند پیدا كند . این واكنش تابعی از فرایند های روانشناختی و ذهنی فرد است(Chaudhuri & Holbrook, 2011). 

وفاداری به نام تجاری به معنی تكرار خرید است كه دلیل این رفتار، فرآیندهای روانی است. به عبارت دیگر، تكرار خرید صرفاً یك واكنش اختیاری نیست بلكه نتیجه عوامل روانی، احساسی و هنجاری است. كلر بیان می كند كه وفاداری نام تجاری در گذشته اغلب به طور ساده فقط از طریق رفتارهای تكرار خرید از نظر رفتاری، اندازه گیری شده است، درحالی كه وفاداری مشتری به جای این كه با رفتارهای خرید ساده بیان شود، می تواند بهطور گسترده تری مورد توجه قرار گیرد. وفاداری به نام تجاری از دو جزء وفاداری رفتاری و وفاداری نگرشی تشكیل شده است. 

 

 

 

وفاداری مشتریان به نام تجاری باعث تبلیغات دهان به دهان مثبت، ایجاد موانع اساسی برای ورود رقبا، توانمندتر ساختن شركت در پاسخ به تهدیدات رقابتی، ایجاد فروش و درآمد بیشتر و كاهش حساسیت مشتریان به تلاش های بازاریابی رقبا می شود. تعداد زیاد مشتریان وفادار به یك نام تجاری، دارایی شركت محسوب می شوند و به عنوان شاخص اصلی ارزش ویژه نام تجاری شناخته می شوند و همچنین حساسیت مشتریان وفادار به تغییر قیمت ها در مقایسه با مشتریان غیر وفادار، كمتر است. در واقع وفاداری به تكرار خریدكالاهای مصرفی منجر می گردد. در ادبیات بازاریابی اغلب مفهوم وفاداری برند هم خانواده با مفاهیمی نظیر «خرید مجدد» ،«ترجیح» ،«تعهد» و «پبروی» در نظر گرفته می شود و این اصطلاحات به جای هم به کار برده می شوند(Sahin et al, 2011). 

 

 

 

هر اندازه مشتریان نسبت به محصولات تحت برند خاصی اعتماد و اطمینان خاطر بیشتری داشته باشند، به دلیل فطرت عدم ریسك پذیری افراد و كاهش ریسك خریدشان، بیشتر سعی می كنند از محصولات همان برند خرید كند و تمایل كمتری نسبت به محصولات سایر برندها نشان دهد و این یعنی وفاداری مشتریان به برند. اعتماد را می توان به عنوان اطمینان خاطر مشتری كه منجر می شود وی بتواند به فروشنده تا تحویل خدمات موعود اتكا كند، تعریف کرد(Agustin & Singh, 2010). 

اعتماد مشتریان نسبت به برند بر اساس باورهای مثبت درباره انتظاراتشان از رفتار سازمان و عملكرد، محصولاتش، بهبود و توسعه می یابد(Ashley & Leonard, 2009). اعتماد اثر فزاینده ای در طول زمان بر روی وفاداری مشتریان دارد و در طول زمان مشتریان كه به برند اعتماد دارند وفاداری شان نسبت به آن افزایش می یابد(Chiou & Shen, 2011).

 

 

 

یک نام تجاری خوب انتخاب مصرف کنندگان را جهت می دهد، به طوری که در فضای یک بازار بسیار پیچیده، نامهای تجاری یکسان میانبری را در فرایند تصمیم گیری مصرف کننده به وجود می آورد. نام تجاری بر وفاداری مشتریان می افزاید. از آنجایی که مشتریان اکثر نامهایی را انتخاب می کنند که می شناسند استنباط می شود که وفاداری مشتریان به شرکت هایی با نام تجاری مورد تأیید بیشتر است. نام تجاری قوی ورود به بازار جدید را ممکن می سازد احتمالاً شرکت های دارای نامهای تجاری قوی در ورود به بازار جدید به مراتب موفق تر هستند(Raj, 2008).

 

وفاداری عبارتست از وجود نوعی نگرش مثبت به یک پدیده(مارک، خدمت، مغازه، یا فروشنده) و رفتار حمایتگرانه از آن اما تعریف کاملتری از وفاداری نیز وجود دارد که توسط الیور( 1999) مطرح شده است:  وفاداری به یک تعهد قوی برای خرید مجدد یک محصول یا خدمت برتر در آینده اطلاق می شود، به صورتی که همان مارک یا محصول علیرغم تأثیرات و تلا شهای بازاریابی بالقوه رقبا خریداری گردد. در اغلب تعاریف وفاداری دو رویکرد دیده می شود؛ رویکرد نگرشی احساسات مختلف در شخص تعلق خاطری نسبت به سازمان، خدمات و کالا ایجاد می کند این احساس درجه وفاداری مشتری را مشخص می نماید که به طور کامل شناختی است. مقیاس های وفاداری نگرشی شامل تبلیغات مثبت دهان به دهان، تمایل به توصیه و تشویق دیگران به استفاده از کالا و خدمات است؛ رویکرد رفتاری تمایل مشتری برای خرید مکرر خدمات و تولیدات عرضه کننده خدمات و حفظ ارتباط با عرضه کننده کالا و خدمات است(قره چه و دابوییان، 1390). وفاداری به برند را «ایجاد تعهد در مشتری برای انجام معامله با سازمان خاص و خرید کالاها و خدمات به طور مکرر»  توصیف می کنند(Susanna & Larsson ,2009). 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

فصل دوم: پیشینه و ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

 

ادبیات تحقیق وفاداری مشتری به برند

2-1- مقدمه  14

2-2- وفاداری به برند  15

2-3- انواع وفاداری  21

2-4- مدلهای وفاداری  22

2-4-1 – مدل آکر و دیوید  23

2-4-2- مدل دیک و باس  24

2-4-3 – مدل رولی و دیویس  25

2-4-4 – مدل بلومر  26

2-4-5- مدل ECSI  27

2-5- وفاداری خدماتی  28

2-6- سایر عوامل موثر بر وفاداری مشتریان  29

2-7- رضایت مشتری  31

2-7-1- تعاریف رضایت مشتری  31

2-7-2- آشنایی با مدل كانو  34

2-7-3- اهمیت رضایت مشتری  36

2-7-4- ابعاد رضایت مشتری  37

2-7-5- مدلهای شکل گیری رضایتمندی مشتری  37

2-7-5-1- مدل عدم تایید انتظارات  37

2-7-5-2- مدل رضایتمندی مشتری سوئدی  38

2-7-5-3- رضایتمندی و وفاداری مشتریان  38

2-8- ارزش ویژه برند  39

2-8-1- مفهوم نام و نشان تجاری  42

2-8-2- مدلهای ارزش ویژه برند  42

2-8-2-1- مدل ارزش ویژه برند آکر  42

2-8-2-2- مدل پیشایندها و پیامدهای ارزش ویژه برند  43

2-8-2-3- مدل ارزش ویژه برند خدماتی بری  44

2-8-2-4- مدل ارزش ویژة برند مبتنی بر مشتری  44

2-9- مدل مفهومی تحقیق  47

2-9-1- کیفیت فیزیکی  47

2-9-2- رفتار كاركنان  47

2-9-3- رضایت درونی ایده آل  48

2-9-4- هویت برند  48

2-9-5- انسجام در سبک زندگی  48

 

2-10- پیشینه تحقیقات انجام شده وفاداری مشتری به برند

2-10-1- تحقیقات داخلی  49

2-10-2- تحقیقات خارجی  50

2- 11- جمع بندی فصل دوم  52

 

منابع

 

ضوابط و استانداردهای معماری مربوط به پاركینگها

ضوابط و استانداردهای معماری مربوط به پاركینگها معماری پاركینگ طراحی پاركینگ ضوابط معماری پاركینگ طراحی معماری پاركینگ استانداردهای معماری پاركینگ دانلود پروژه طراحی پاركینگ دانلود پروژه معماری پاركینگ ضوابط و استانداردهای معماری مربوط به پاركینگها رفتن به سایت اصلی دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رغبت سنج هالند 69 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رغبت سنج هالند 69 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رغبت سنج هالند مبانی نظری رغبت سنج هالند پیشینه تحقیق رغبت سنج هالند پیشینه داخلی رغبت سنج هالند پیشینه خارجی رغبت سنج هالند…

مبانی نظری ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارمندان

مبانی نظری ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارمندان کلمات کلیدی : سلامت روان کارکنان فرسودگی شغلی کارکنان فرسودگي شغلي در كاركنان فرسودگی شغلی و سلامت روان مبانی نظری سلامت روان کارکنان مبانی نظری فرسودگی شغلی کارکنان بررسی…

مدل ها و نظریه های سنجش و سلامت اداری

مدل ها و نظریه های سنجش و سلامت اداری سنجش سلامت اداری شاخص های سنجش سلامت اداری سنجش سلامت اداری مقاله سلامت اداری مقاله در مورد سلامت اداری مولفه های سلامت اداری تحقیق در مورد سلامت اداری مقاله سلامت نظام…

بررسی مفاهیم دین و اخلاق

بررسی مفاهیم دین و اخلاق دین اخلاق نظر اشاعره و معتزله دانلود مقالات رشته معارف اسلامی دانلود مقالات معارف اسلامی دانلود مقاله بررسی مفاهیم دین و اخلاق سیستم همکاری در فروش فایل خرید مقالات معارف اسلامی رفتن به سایت اصلی…

طراحی استراتژی های منابع انسانی در سازمان

طراحی استراتژی های منابع انسانی در سازمان مدیریت استراتژیک مدیریت استراتژیک منابع انسانی مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان مدیریت استراتژیک منابع انسانی در سازمان ناجا پایان نامه مدیریت استراتژیک منابع انسانی پایان نامه طراحی استراتژی های منابع انسانی در…

پاورپوینت آشنایی با فیبر نوری

پاورپوینت آشنایی با فیبر نوری پاورپوینت آشنایی با فیبر نوری اجزای مختلف سيستم انتقال فيبرنوری مزايای سيستم انتقال فيبرنوری محدوديتها و نقاط ضعف فيبرهای نوری مقايسه کابل فيبرنوری و کابل مسی فيبر نوری چيست ساختار فيبرنوری فيبرنوری چگونه کار میکند…

ارث و چگونگی آن پس از انحلال نکاح

ارث و چگونگی آن پس از انحلال نکاح ارث پس از طلاق ارث پس از فوت شرایط لازم جهت توارث سهم الارث هر یک از زوجین اموال مورد ارث زوج وزوجه توارث در زمان عده ی طلاق رجعی توارث در…

پاورپوینت مشتري مداري و بررسي الگوي جلب رضايت مشتريان

پاورپوینت مشتري مداري و بررسي الگوي جلب رضايت مشتريان کلمات کلیدی : پاورپوینت مشتري مداري و بررسي الگوي جلب رضايت مشتريان مشتري مداري و بررسي الگوي جلب رضايت مشتريان تعریف مشتري مداري تعريف مشتري ازديدگاه بازار نيازها و دلايل وابستگي…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دلبستگی شغلی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش دلبستگی شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه دلبستگی شغلی مبانی نظری دلبستگی شغلی پیشینه تحقیق دلبستگی شغلی پیشینه داخلی دلبستگی شغلی پیشینه خارجی دلبستگی شغلی پیشینه پژوهش دلبستگی شغلی پیشینه نظری دلبستگی شغلی…

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادراک شده 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه پژوهش حمایت اجتماعی ادراک شده 57 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه حمایت اجتماعی ادراک شده مبانی نظری حمایت اجتماعی ادراک شده پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی ادراک شده پیشینه داخلی حمایت اجتماعی ادراک شده…

ضرورت یادگیری مهارت اجتماعی و بررسی نظریه های آن

ضرورت یادگیری مهارت اجتماعی و بررسی نظریه های آن کلمات کلیدی : نظریه های تحول روانی نظریه پردازان مهارت های اجتماعی نظریه های روانشناسی مهارت های اجتماعی نظریه تحولی کلبرگ نظریه شناختی اجتماعی بندورا نظریه روان تحلیل گری فروید نظریه…

مبانی نظری پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش

مبانی نظری پیاده سازی موفق ERP با ارائه چارچوبی از مدیریت دانش مبانی نظری erp عوامل کلیدی موفقیت erp پیاده سازی موفق erp در سازمان مبانی نظری برنامه ریزی منابع سازمانی عوامل کلیدی موفقیت پیاده سازی ERP عوامل حیاتی موفقیت…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رویکردهای درمانی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه رویکردهای درمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رویکردهای درمانی مبانی نظری رویکردهای درمانی پیشینه تحقیق رویکردهای درمانی پیشینه داخلی رویکردهای درمانی پیشینه خارجی رویکردهای درمانی پیشینه پژوهش رویکردهای درمانی پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد مبانی نظری سیاست های ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری سیاست های ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق سیاست های ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری سیاست…

پرسشنامه نقش سرمایه اجتماعی در توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی

پرسشنامه نقش سرمایه اجتماعی در توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی کلمات کلیدی : پرسشنامه اسکان غیر رسمی پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی دانلود پرسشنامه اسکان غیر رسمی دانلود پرسشنامه سکونتگاه های غیررسمی پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی پرسشنامه توانمندسازی سکونتگاه های غیررسمی…

مشخصه ها و روشهای قاچاق انسان و پیامدهای آن از دیدگاه های مختلف

مشخصه ها و روشهای قاچاق انسان و پیامدهای آن از دیدگاه های مختلف پایان نامه قاچاق انسان تبعات مختلف قاچاق انسان ویژگی های قاچاق انسان قصد قاچاقچیان برای ارتکاب جرم شیوه ها ی قاچاق انسان قاچاق اعضای بدن انسان پایان…

پاورپوینت بازار کار، اشتغال و بيکاري

پاورپوینت بازار کار، اشتغال و بيکاري کلمات کلیدی : پاورپوینت بازار کار شاخص هاي بازار کار اقتصاد کار بازار کار عرضه نيروي کار عوامل مؤثر بر عرضه نيروي کار منحني عرضه نيروي کار تقاضاي نيروي کار عوامل مؤثر بر تقاضاي…

بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه

بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه دانش‌آموزان سبك اسناد (درونی و بیرونی) راهبردهای یادگیری (شناختی و فراشناختی) بررسی رابطه بین راهبردهای یادگیری و سبك های اسناد در دانش آموزان مقطع متوسطه سیستم…

پرسشنامه بررسی عوامل بازدارنده در اعمال مدیریت بر طرح های تبلیغاتی موثر در سازمان های تبلیغاتی ایران

پرسشنامه بررسی عوامل بازدارنده در اعمال مدیریت بر طرح های تبلیغاتی موثر در سازمان های تبلیغاتی ایران پرسشنامه عوامل بازدارنده پرسشنامه عوامل بازدارنده در اعمال مدیریت پرسشنامه طرح های تبلیغاتی موثر رفتن به سایت اصلی دانلود پرسشنامه پایان نامه رشته مدیریت پرسشنامه بررسی عوامل…

ابعاد و عوامل موثر بر بهزیستی روان شناختی

ابعاد و عوامل موثر بر بهزیستی روان شناختی بهزیستی روان شناختی ابعاد بهزیستی روان شناختی عوامل موثر بر بهزیستی روان شناختی تحقیق بهزیستی روان شناختی ابعاد و عوامل موثر بر بهزیستی روان شناختی رفتن به سایت اصلی دانلود تحقیق رشته…

پروپوزال ارزیابی ارتباط مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش از نگاه دبیران دوره دبیرستان

پروپوزال ارزیابی ارتباط مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش از نگاه دبیران دوره دبیرستان رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی در آموزش و پرورش رابطه مدیریت دانش و سرمایه اجتماعی از…

ضرورت بازنگری ارزیابی های اثرات توسعه برمحیط (EIA) ، انجام شده در مناطق نفت‌خیز جنوب كشور

ضرورت بازنگری ارزیابی های اثرات توسعه برمحیط (EIA) ، انجام شده در مناطق نفت‌خیز جنوب كشور ارزیابی اثرات توسعه بر محیط اثرات تجمعی فعالیتهای تستی محدودة خلیج فارس ضرورت بازنگری ارزیابی های اثرات توسعه برمحیط (EIA) ، انجام شده در…

ماهیت و نحوه اجرای انبارداری در کارخانجات

ماهیت و نحوه اجرای انبارداری در کارخانجات انبارداری در کارخانه اصول مدیریت انبار در کارخانجات اصول انبارداری در کارخانجات اصول انبارداری و مدیریت در کارخانجات دانلود پایان نامه انبارداری دانلود پایان نامه انبارداری در کارخانه دانلود پایان نامه رشته حسابداری…

مدیریت آشوب در عصر جهانی شدن كسب و كار

مدیریت آشوب در عصر جهانی شدن كسب و كار جهانی شدن مدیریت آشوب جهانی شدن كسب و كار دانلود مقاله مدیریت آشوب در عصر جهانی شدن كسب و كار سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل همکاری در…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *