مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
ادبیات نظری ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن
فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

رفتن به سایت اصلی

دانلود مبانی نظری رشته مدیریت

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن

 

 

 

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن بصورت جامع و کامل برگرفته شده از پایان نامه کارشناسی ارشد با منابع بروز و جدید

 

 

مقدمه
در این فصل با توجه به موضوع تحقیق ابتدا راجع به مبانی نظری تحقیق که شامل مبانی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد و مفهوم کارت امتیازی متوازن می شود بحث می شود. سپس به مبانی تجربی تحقیق که شامل تحقیقات داخلی و خارجی می شود پرداخت می شود. در پایان فصل نیز با توجه به مباحث اراده شده در فصل، چارچوبی نظری و یک مدل ویژه برای انجام این تحقیق تبیین می شود.

 

 

ب: مبانی نظری پژوهش2-1) مبانی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد
در این بخش ابتدا به مبانی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد پرداخته می شود و سپس به فواید ارزیابی عملکرد، معایب و مشکلات سیستم های ارزیابی عملکرد،معرفی الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان ها اشاره می شود

 

 

2-1-1) تعریف ارزیابی عملکرد:
ارزیابی عملکرد را به شیوه های مختلفی تعریف کرده اند که هر کدام از چشم انداز ویژه ای به آن نگاه کرده اند. پژوهشگری همچون سینجر ارزیابی عملکرد را فرآیندی دانسته است رسمی، که کارمند را از بازخورد تشخیصی نتایج مثبت یا منفی عملکرد شغلی خود آگاه می کند(گودرزی نژاد،1382).برخی دیگر نیز مانند هالاچمی  آن را کوششی سیستماتیک برای دانستن این که خدمات دولتی تا چه حد جوابگوی نیازهای مردم بوده و توانایی دولت در برآورده نمودن آن تا چه اندازه است دانشسته اند و برخی نیز آن را فرآیند  سنجش و اندازه گیری عملکرد در دستگاه های اجرایی در چهارچوب اصولی و مفاهیم علمی مدیریت برای تحقق و وظایف سازمانی و در قالب برنامه های اجرایی دانسته اند(هینگافت ،2000 به نقل از باقری،1389).
به طور کلی نظام ارزیابی عملکرد را می توان فرآیند سنجش و اندازه گیری و مقایسه میزان و نحوه دستیابی به وضعیت مطلوب با معیارها و نگرش معین در دامنه و حوزه تحت پوشش معین با شاخص های معین و در دوره زمانی معین با هدف بازنگری، اصلاح و بهبود مستمر آن می باشد(رحیمی،1385)

 

 

 

 

 

تعریف کارت امتیازی متوازن
کاپلان و نورتون یک دیدگاه مدیریتی جدید را که قادر است راهبرد را به واژه های عملیاتی تبدیل کند و از این راه موجب رشد گردد، ارائه نموده اند. آنها معتقد اند که کارت امتیازی متوازن رسالت و راهبرد سازمان را به دسته ای از معیار ارزیابی عملکرد جامع تبدیل می کند و چارچوبی را برای مدیریت و ارزیابی راهبردی فراهم می آورد (هپوُرث ،1998).
کارت امتیازی متوازن ابزاری است که اهداف و راهبرد کلی بیان شده در نقشه راهبرد را به مجموعه کاملی از هدف ها و برنامه های عملیاتی ترجمه می کند و بدین ترتیب چارچوبی برای سیستم نظارت و سنجش راهبرد بوجود می آورد(آریا،1381).
کارت امتیازی متوازن روشی است که سازمان ها به کمک آن می توانند راهبرد تجاریشان را در قالب مجموعه ای از اهداف عملیاتی بر بخش های مختلف سازمان منتقل کنند و از این طریق رفتار عملکرد کل سازمان را متحول کنند(خدری،1382).

 

 

 

 بستر شکل گیری کارت امتیازی متوازن
سال 1987، انجمن ملی حسابداران آمریکا(NAA ) در موسسه (LCAM ) نشان داد که 60 درصد از مجموع مدیران مالی و اجرایی شرکتهای آمریکایی از سیستم ارزیابی عمبکرد شرکت خود ناراضی بودند. در این دوره سیستم های سنتی ارزیابی عملکرد عمدتا متکی بر سنجه های مالی بوده و امور مالی شرکت ها مسئول انجام این ارزیابی ها بودند. در این دوره ادبیات حسابداری مدیریت صنعتی از به کارگیری معیارهای مالی در ارزیابی عملیات مدیریت طرفداری می کرد. بیشتر محققین همانند آنتونی (1989) و مرچنت (1989) طرفدار این موضوع بودند که معیارهای کمی، داده های مالی را بهم ارتباط داده، خلاصه ای از عملکرد کلی را تهیه و مدیریت سطوح بالا را از درگیری های تصمیمات عملیاتی دور نگه می داد. در نتیجه می تواند نقش یک آگاهی دهنده و راهبر را در تصمیم گیری های جاری بازی کند بدون اینکه نیازی به هزینه های اضافی باشد(مظفری،1389).

 

 

 علی رغم این طرفداری محققین مشکلات بسیاری را برای استفاده صرف از معیارهای عملکرد مالی ذکر می کنند. برای نمونه اکسلر و پیبورن (1992) معیارهای مالی را معیارهای ضعیف دانسته اند چرا که نتیجه کارکرد مدیران را بعد از یک دوره زمانی تعیین می¬کنند و در ارزیابی ارتباط اعمال مدیران و نتایج مالی گزارش شده ناتوان می باشند. افزون براین، معیارهای عملکرد مالی هیچ رهنمودی برای عملکرد آنی ندارند، چرا که شامل هیچ معیاری که مربوط به رضایت مشتریان و یادگیری سازمانی باشد، نیستند. همچنین معیارهای مالی بیشتر بر مدیریت داخل سازمان تمرکز دارند تا خارج از آن. به علاوه معیارهای مالی تصویری کامل از عملکرد مدیران ارائه نمی دهند (نمازی،1382). بنابر این اگرچه در عصر اقتصاد صنعتی که مزیت های رقابتی عمدتا بر کاهش بهای تمام شده و تولید انبود مبتنی بود، معیارهای مالی شاخص های خوبی برای سنجش موفقیت شرکت ها بودند اما با پیچیده تر شدن مناسبات اقتصادی و مسائل کسب و کار در آستانه قرن 21 اتکای شرکت ها بر سنجه های مالی برای ارزیابی عملکرد و نشان دادن قوت و ضعف آنها کمرنگ و نارسایی سنجه های مالی بیش از حد نمایان شد که در ادامه به برخی از آنها اشاره می شود.

 

 

کارت امتیازی متوزان امکان بررسی کسب و کار از 4 دیدگاه را برای مدیران امکان پذیر می سازد. در حقیقت هدف کارت امتیازی متوازن از این امر، متصل ساختن کنترل عملیاتی کوتاه مدت به راهبرد و بینش بلند مدت کسب و کار است (آماراتونگا  و همکاران،2001). در مدل عمومی ارائه شده توسط کاپلان و نورتون، برای ارزیابی عملکرد سازمان ها چهار بعد مالی،مشتری، فرآیند های داخلی، رشد و یادگیری پیشنهاد شده است. بسیاری از نویسندگان که از آن زمان تا کنون در این زمینه مطلب نوشته اند، این ابعاد چهارگانه را به عنوان عناصری غیر قابل تغییر در ارزیابی متوازن تلقی کرده اند در حالی که امروز ثابت شده است که تعداد این ابعاد می تواند با توجه به مضامین و حوزه های مورد توجه سازمان در رابطه با تحقق استراتژی متفاوت باشد. بسیاری از سازمان ها به فناوری نیروی انسانی، مسائل محیطی و ذی نفعان دیگری مانند تامین کنندگان مواد اولیه به حدی اهمیت قائلند که تحقق استراتژی خود را از منظر این عوامل نیز مورد ارزیابی قرار می دهند.(باقری،1389)

 

 

فهرست مطالب
فصل دوم
الف: مقدمه
ب: مبانی نظری پژوهش
2-1: مبنی مفهوم شناسی ارزیابی عملکرد
2-1-1: تعریف ارزیابی عملکرد:
2-1-2: فواید ارزیابی عملکرد:
2-1-3: معایب و مشکلات سیستم های ارزیابی عملکرد
2-1-4: بررسی مختصر ارزیابی عملکرد سنتی و نوین و احصاء تفاوت ها
2-1-5: تعدادی دیگر از الگوهای ارزیابی عملکرد سازمان ها
2-1-5-1: جایزه دمینگ
2-1-5-2: جایزه کیفیت ملی مالکوم بالدریج
2-1-5-3: جایزه کیفیت اروپایی
2-2: مبانی مفوم شناسی کارت امتیازی متوازن
2-2-1: تعریف کارت امتیازی متوازن
2-2-2: بستر شکل گیری کارت امتیازی متوازن
2-2-3: روند شکل گیری و تکامل کارت امتیازی متوازن
2-2-4: ابعاد کارت امتیازی متوازن
2-2-4-1: بعد مالی
2-2-4-2: بعد مشتریان
2-2-4-3: بعد فرآیند های داخلی:
2-2-4-4: بعد رشد و یادگیری
2-2-5: رابطه میان چهار منظر کارت امتیازی متوازن
2-2-6: توازن در ارزیابی متوازن
2-2-7: ویژگی های کارت امتیازی متوازن
2-2-8: کارکرد های کارت امتیازی متوازن
2-2-9:ارتباط کارت امتیازی متوزان با سایر سیستم ها و روش های ارزیابی عملکرد
2-2-10: وجه تمایز ارزیابی عملکرد متوازن در سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی
2-2-11: راهبرد و کارت امتیازی متوازن
2-2-12: موانع موجود در جهت استقرار کارت امتیازی متوازن
2-2-13: نقاط قوت ارزیابی عملکرد از طریق کارت امتیازی متوازن
2-2-14: مراحل ساخت کارت امتیازی متوازن

ج: پیشینه تجربی پژوهش
2-3-1: تحقیقات داخلی
2-3-2: تحقیقات خارجی

د: چارچوب نظری تحقیق
2-4-1: پیاده سازی کارت امتیازی متوازن

منابع

 

 

 

توضیحات:
فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع :    انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)
نوع فایل:     WORD و قابل ویرایش با فرمت doc
بدون هیچ تگ و تبلیغات، قابلیت پرینت دارد
تولید شده انحصاری در:فروشگاه ساز فایلینا
 

بررسی زمین شناسی و اقلیم شناسی و تاثیر آن بر اشکال فرسایشی

بررسی زمین شناسی و اقلیم شناسی و تاثیر آن بر اشکال فرسایشی زمین شناسی اقلیم شناسی اشکال فرسایشی حوضه آبخیز رودخانه سقز بررسی زمین شناسی و اقلیم شناسی و تاثیر آن بر اشکال فرسایشی بررسی زمین شناسی حوضه آبخیز رودخانه…

پرسشنامه ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه

پرسشنامه ارزیابی آمادگی الکترونیکی در شهرها در حوزه استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات در جامعه پرسشنامه شهر الکترونیک پرسشنامه شهر الکترونیکی پرسشنامه ارزیابی آمادگی شهر الکترونیکی پرسشنامه پیاده سازی شهر الکترونیکی دانلود پرسشنامه شهر الکترونیک دانلود استاندارد پرسشنامه شهر الکترونیک…

بررسی مکاتب و نظریه های اخلاق حرفه ای با تشریح تاریخچه آن در ایران و غرب

بررسی مکاتب و نظریه های اخلاق حرفه ای با تشریح تاریخچه آن در ایران و غرب مکاتب اخلاق نظریه های اخلاق نظریه های اخلاق حرفه ای نظریه های اخلاق در روانشناسی تئوری های اخلاق حرفه ای نظریه های مربوط به…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و نظریه های آن 80 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی و نظریه های آن 80 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری کمال گرایی پیشینه تحقیق کمال گرایی پیشینه نظری کمال گرایی پیشینه خارجی کمال گرایی پیشینه داخلی کمال گرایی فصل دوم پایان نامه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت های اجتماعی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش مهارت های اجتماعی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مهارت های اجتماعی مبانی نظری مهارت های اجتماعی پیشینه تحقیق مهارت های اجتماعی پیشینه داخلی مهارت های اجتماعی پیشینه خارجی مهارت های اجتماعی پیشینه پژوهش مهارت…

مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی

مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی رفتن به سایت اصلی مبانی نظری حسابداری و گزارشگری مالی شهرداریها تالیف دکتر جعفر بابا جانی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی دانلود مبانی نظری رفتار شهروندی سازمانی پیشینه تحقیق رفتار شهروندی سازمانی ادبیات نظری رفتار شهروندی سازمانی فصل دوم پایان نامه رفتار شهروندی سازمانی مبانی نظری و پیشینه…

بررسی اثرات مكانیزه شدن امور اداری سازمان آموزش و پرورش بر افزایش بهره وری

بررسی اثرات مكانیزه شدن امور اداری سازمان آموزش و پرورش بر افزایش بهره وری مكانیزاسیون‌ اداری بهره وری نیروی انسانی‌ سازمان آموزش و پرورش استان خوزستان بررسی اثرات مكانیزه شدن امور اداری اثرات مكانیزه شدن بر افزایش بهره وری دانلود…

مدلها و ابعاد توانمندسازی منابع انسانی و تاثیر آن بر جهات مختلف سازمان

مدلها و ابعاد توانمندسازی منابع انسانی و تاثیر آن بر جهات مختلف سازمان توانمندسازی منابع انسانی ابعاد توانمندسازی منابع انسانی مدلهای توانمندسازی منابع انسانی تاثیر توانمندسازی منابع انسانی بر سازمان پایان نامه توانمندسازی منابع انسانی ‏عوامل موثر بر توانمندسازی منابع…

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه عزت نفس سازمانی

پیشینه نظری و فصل دوم پایان نامه عزت نفس سازمانی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عزت نفس سازمانی مبانی نظری عزت نفس سازمانی پیشینه تحقیق عزت نفس سازمانی پیشینه داخلی عزت نفس سازمانی پیشینه خارجی عزت نفس سازمانی…

جزوه سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل

جزوه سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل جزوه سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل دکتر مهدی ایران نژاد پرویز ساسان گوهر رفتن به سایت اصلی جزوه سازمان و مدیریت از تئوری تا عمل دکتر مهدی ایران نژاد و…

مبانی نظری ارائه روشهای توسعه گردشگری روستایی و جذب گردشگر

مبانی نظری ارائه روشهای توسعه گردشگری روستایی و جذب گردشگر کلمات کلیدی : روشهای جذب گردشگر عوامل موثر بر جذب گردشگر مبانی نظری گردشگری روستایی راهکارهای جذب گردشگر راهبردهای جاذبه توریستی اثرات توسعه گردشگري روستایی مبانی نظری توسعه گردشگری روستایی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی 62 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مدیریت منابع انسانی 62 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد مبانی نظری مدیریت منابع انسانی پیشینه تحقیق مدیریت منابع انسانی مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد…

ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارمندان

ارزیابی ارتباط بین فرسودگی شغلی و سلامت روانی کارمندان کلمات کلیدی : سلامت روان کارکنان فرسودگی شغلی کارکنان فرسودگي شغلي در كاركنان فرسودگی شغلی و سلامت روان پایان نامه سلامت روان کارکنان پایان نامه فرسودگی شغلی کارکنان بررسی وضعیت سلامت…

تاثیر آی تی در استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش

تاثیر آی تی در استقرار مدیریت دانش در آموزش و پرورش مدیریت دانش فناوری اطلاعات سیستم های اطلاعاتی مدیریت فناوری اطلاعات فرایند های کسب اطلاعات دانلود مقاله رشته مدیریت آموزشی تاثیر آی تی در استقرار مدیریت دانش در آموزش و…

مقاله ترجمه شده رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان داده کاوی و بصری سازی برای سیستم پشتیبانی از تصمیم و مدل سازی در منابع بهداشت عمومی

مقاله ترجمه شده رشته مهندسی کامپیوتر با عنوان داده کاوی و بصری سازی برای سیستم پشتیبانی از تصمیم و مدل سازی در منابع بهداشت عمومی داده کاوی پشتیبانی از تصمیم کشف دانش مدیریت دانش بصری سازی اپلکیشن های بهداشت ‏عمومی…

ارزیابی مدیریت ریسک و شیوه مدیریت آن در صنعت بانكداری

ارزیابی مدیریت ریسک و شیوه مدیریت آن در صنعت بانكداری بانک ملی مدیریت ریسک ریسك عملیاتی صنعت بانكداری دانلود پایان نامه رشته مدیریت دانلود پایان نامه مدیریت بررسی مدیریت ریسک در بانک ملی خرید پایان نامه مدیریت سیستم همکاری در…

پرسشنامه عوامل موثر بر تداوم استفاده از برنامه های اجتماعی تلفن همراه

پرسشنامه عوامل موثر بر تداوم استفاده از برنامه های اجتماعی تلفن همراه پرسشنامه استفاده از شبکه های اجتماعی دانلود پرسشنامه شبکه های اجتماعی پرسشنامه استاندارد شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی پرسشنامه شبکه های اجتماعی مجازی پرسشنامه میزان استفاده…

مقایسه شرطی سازی ارزشی و شرطی سازی پاولفی و بررسی رویکردها و کاربردهای آن

مقایسه شرطی سازی ارزشی و شرطی سازی پاولفی و بررسی رویکردها و کاربردهای آن شرطی سازی ارزشی شرطی سازی پاولفی رویکردهای نظری شرطی سازی ارزشی کاربردهای شرطی سازی ارزشی مقایسه شرطی سازی ارزشی و شرطی سازی پاولفی پایان نامه شرطی…

غرر در معاملات از دیدگاه فقه امامیه و فقه شافعی

غرر در معاملات از دیدگاه فقه امامیه و فقه شافعی غرر معاملات غرر در عقد بیع تاثیر غرر در معاملات غرر و معاملات غرری حکم معاملات غرری مطالعه تطبیقی غرر در معامله مطالعه تطبیقی غرر در معامله در حقوق اسلام…

پرسشنامه اضطراب شناختی و جسمانی با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه اضطراب شناختی و جسمانی با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : پرسشنامه اضطراب پرسشنامه اضطراب ورزشی پرسشنامه اضطراب ورزشی 2 پرسشنامه اضطراب رقابتی ورزش (scat) پرسشنامه اضطراب اجتماعی جسمانی پرسشنامه اضطراب شناختی و جسمانی SAS پرسشنامه اضطراب…

فرآیند ، ابعاد و مدلهای توانمندسازی و تاثیر آن بر نگرش کارکنان سازمان

فرآیند ، ابعاد و مدلهای توانمندسازی و تاثیر آن بر نگرش کارکنان سازمان ابعاد توانمندسازی فرآیند توانمندسازی مدلهای توانمندسازی توانمندسازی کارکنان سازمان فرآیند ، ابعاد و مدلهای توانمندسازی و تاثیر آن بر نگرش کارکنان سازمان دانلود پایان نامه توانمندسازی دانلود…

بازتاب سلسله تیموری درنقاشیهای دیواری اوایل این دوره

بازتاب سلسله تیموری درنقاشیهای دیواری اوایل این دوره نقاشی نقاشیهای دیواری نقش سلسله تیموری در نقاشیهای دیواری دانلود مقاله بازتاب سلسله تیموری درنقاشیهای دیواری اوایل این دوره خرید مقالات هنر و گرافیک سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در…

مقاله تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان

مقاله تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی سال اول دبیرستان مقاله تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی تحلیل محتوای کتاب درسی دین و زندگی مقاله تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی 1 مقاله تحلیل محتوای کتاب دین و زندگی دهم…

مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت

مبانی نظری ارزیابی عملکرد سازمان با روش ارزیابی متوازن و اولویت بندی پروژه های آن با توسعه عملکرد کیفیت ارزیابی عملکرد شهرداری اصفهان ارزیابی عملکرد شهرداری ها شاخص های ارزیابی عملکرد شهرداری ها ارزیابی عملکرد با کارت امتیازی متوازن کاربرد…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *