دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد فرهنگ سازمانی 73 صفحه

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق در مورد فرهنگ سازمانی 73 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه فرهنگ سازمانی
مبانی نظری فرهنگ سازمانی
پیشینه داخلی و خارجی فرهنگ سازمانی
پیشینه نظری فرهنگ سازمانی
ادبیات نظری فرهنگ سازمانی
چارچوب نظری فرهنگ سازمانی
تاریخچه فرهنگ سازمانی در ایران
پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی
پیشینه پژوهش فرهنگ سازمانی
پیشینه تحقیق در مورد فرهنگ سازمانی

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری فرهنگ سازمانی تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه تحقیق فرهنگ سازمانی در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

چکیده

توجه به سازمانها از جهت فرهنگ سازمانی، پدیده نسبتاً جدیدی است که در مطالعه سازمان ومدیریت صورت گرفته است. ازدهه 1980 به بعد، نگرش مدیران و محققان نسبت به سازمان تغییرکرده است وتجزیه و تحلیل فرهنگ سازمانی به عنوان یکی ازتخصص ها در زمینه رفتار سازمانی مطرح شده است . امروزه با استفاده از این نگرش، سازمانهای مختلف در سراسر جهان به موفقیت های بی نظیری دست یافته اند و در زمینه بهره گیری از چالش های محیطی، برای پویا کردن فرهنگ سازمانی تلاش می کنند.   موفقیت چشمگیر دهه های اخیر، سازمانهایی با حداقل امکانات مادی از یک سو و شکست سازمانهایی با بهترین توانایی های مادی از سوی دیگر بیانگر نقش قابل توجه عوامل غیر مادی و معنوی در بالندگی سازمانها می باشد ( روحی عزیزی و همکاران، 1382). 

 

 

 

 

 

     سازمان چیزی بیش از سطوح افقی و عمودی، واحد ها و سلسله مراتب است . یک سازمان همانند یک فرد دارای شخصیت است، شخصیتی که دارای ویژگی های انعطاف پذیری، محافظه کاری و نوآوری و … است. در سازمان کارکنان نسبت به یک الگوی خاص رفتاری باهم توافق می کنند و این همان فرهنگ سازمانی است . لذا، از آنجا که در هر سازمانی، فرهنگ منحصر به فرد آن سازمان وجود دارد که به افراد شیوه فهم و معنی بخشیدن به رویدادها را نشان می دهد، از فرهنگ سازمانی می توان به عنوان یک اهرم قدرتمند برای هدایت و تقویت رفتار سازمانی استفاده نمود.

 

 

 

 

 

    به هر حال بالندگی سازمان به عنوان یک فرایند برنامه ریزی شده، با دگرگونی فرهنگ سازمانی برابر می باشدوهر گونه تغییرات و دگرگونی در سازمان بدون توجه به فرهنگ سازمانی، موثر واقع نمی شود،  در نهایت باید گفت که تحقق اهداف سازمانی بستگی به عواملی از جمله فرهنگ سازمانی حاکم بر نیروی انسانی دارد .لذا در جهت تحقق اهداف سازمان و امکان خشنودی اعضاء آن بر مدیران است تا فرهنگ سازمانی را شناخته و بر نحوه تاثیر آن بر سازمان آگاهی داشته باشند.کلمه فرهنگ مرکب ازدوجزء” فر”و”هنگ”به معنی کشیدن ونیز تعلیم و تربیت می باشد . در زبانهای انگلیسی و فرانسوی واژه Culture به کار می رود و معنای آن کشت و کار یا پرورش بوده است و هنوز هم در اصطلاحات کشاورزی 2 و باغداری 3 به همان معنا به کار می رود ودرزبانهای رومانیایی و انگلیسی تا دیر زمانی واژه تمدن 1 را به جای فرهنگ به کار می بردند و از آن معانی پرورش، بهسازی، تهذیب یا پیشرفت اجتماعی استنباط می کردند .

 

 

 

 

اما امروزه اصطلاح فرهنگ از نظر تنوع و وسعت معانی و سیر تاریخی و برداشت ادبی چنان ابعاد گسترده ای یافته است که دیگر نمی توان آن را محدود به مفهوم ” دانش و تربیت” دانست ( روح الامینی، 1368 ، 1).   تخمین زده می شود که از فرهنگ تا کنون حدود 400 نوع تعریف ارائه شده است اما تعاریف مشترکی می توان یافت که حالت ساده تری داشته و قابل فهم تر هستند . فرهنگ را می توان به مجموع ویژگیهای رفتاری و عقیدتی قابل اکتساب در اعضای یک جامعه خاص تعریف کرد که واژه تعیین کننده در این تعریف همان” اکتسابی بودن” است که فرهنگ را از رفتاری که نتیجه وراثت زیست شناختی است متمایز می سازد(آرگون، 1377).

 

 

 

 

  ” استانلی دیویس” معتقد است انسانهایی که در یک نظام اجتماعی کوچک یا بزرگ تر زندگی میکنند دارای باورها، اعتقادات، ارزشها، سنتها و هنجارهای مشترکی هستند که در مجموع، فرهنگ آن نظام اجتماعی را تشکیل می دهند ( دیویس ، 1373،5).مارگارت مید 3 فرهنگ را این گونه تعبیر کرده است:” مجموعه ای از رفتارهای آموختنی، باورها، عادات و سنن که میان گروهی از افراد مشترك است و به گونه ای متوالی توسط دیگران که وارد آن جامعه میشوند آموخته و به کار گرفته می شود ( فرهنگی، 1380 ، 32).

 

 

 

یکی از تعاریف نسبتا جامع از فرهنگ در سال 1871 توسط ادوارد بارنت تیلور 4 ارائه شده است. به اعتقاد این مردم شناس انگلیسی، فرهنگ عبارت است از” مجموعه ای پیچیده از علوم، دانش ها، مفاهیم، افکار، اعتقادات، قوانین و مقررات، آداب و رسوم، سنت ها و به طور خلاصه، کلیه آموخته ها و عاداتی که انسان به عنوان عضو یک جامعه اخذ می کند” (ایران زاده، 1377).    تعریف دکتر علی شریعتی از فرهنگ چنین است : فرهنگ شامل مجموعه ای از تعابیر فکری، غیرمادی، هنری، تاریخی، ادبی، مذهبی و احساسی در شکل علائم، سمبل ها، سنت ها، رسوم و شعائر یک ملت است که در جریان تاریخ به شکل واحدی انباشته شده است ( پور آرمن، 1380). 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

ادبیات پژوهش و پیشینه فرهنگ سازمانی 

مقدمه 

– تعریف فرهنگ

– تعریف سازمان

– حوزه های فرهنگ

– تاریخچه فرهنگ سازمانی 

– منشاء و چگونگی شکل گیری فرهنگ سازمان

– اهمیت فرهنگ سازمانی 

-پویایی فرهنگ سازمانی 

– تعاریف فرهنگ سازمانی 

– تقسیم بندی انواع فرهنگ سازمانی 

— دسته بندی رابرت کویین و مایکل مک گارت 

— فرهنگ غالب و خرده فرهنگ ها  

— خرده فرهنگ های افقی 

— خرده فرهنگ های عمودی 

— دیدگاه جفری سانن فلد

— انواع فرهنگ سازمانی از طریق شخصیت الگویی

— دیدگاه چارلز هندی 

– سطوح (لایه های) فرهنگ سازمانی 

– سطوح فرهنگ سازمانی ازدیدگاه ادگار شاین

– مدل پویائی فرهنگی مری جوهچ 

-ویژگیهای فرهنگ سازمانی ازدیدگاه نظریه پردازان مدیریت

–ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه رابینز

— ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه آندرو دوبرین

— ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه گرین برگ و بارون

— ویژگیهای فرهنگ سازمانی از دیدگاه ادگار شاین

– ابعاد فرهنگ سازمانی 

– عوامل موثربرفضای فرهنگی یک سازمان

– الگوهای شناخت و بررسی فرهنگ سازمانی

— الگوی (AGIL) پارسونز

–الگوی ویلیام اوشی

— الگوی لیت وین و استرینگر

— الگوی مبتنی بر هفت S شرکت مشاوره ای مکنزی

— الگوی کرت لوین

— مطالعات هافستد در زمینه فرهنگ سازمانی

— مطالعات لامرز و هیکسن در زمینه فرهنگ سازمانی

— دیدگاه بارون و والترز

— الگوی پیترز و واترمن

– مدیریت فرهنگ سازمانی

– فرایند مدیریت فرهنگ سازمانی

– مولفه های فرهنگ سازمانی

–خلاقیت فردی

— حمایت مدیریت

— تعلق سازمانی

— سازش با پدیده تعارض

— سبک رهبری

 

یشینه تحقیق فرهنگ سازمانی

 سابقه تحقیقات و مطالعات انجام شده

 چهارچوب نظری تحقیق

 

منابع

 

 

 

 

 

 

ارزیابی اجرای بودجه بندی عملیاتی در شرکت‌های آب و فاضلاب ایران براساس مدل شه

ارزیابی اجرای بودجه بندی عملیاتی در شرکت‌های آب و فاضلاب ایران براساس مدل شه بودجه ریزی عملیاتی پیاده سازی بودجه ریزی عملیاتی بودجه ریزی عملیاتی بر اساس مدل شه اجرای بودجه ریزی عملیاتی بر اساس مدل شه پیاده سازی بودجه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 6

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری 6 مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه مدیریت ارتباط با مشتری دانلود مبانی نظری مدیریت ارتباط با مشتری پیشینه تحقیق مدیریت ارتباط با مشتری ادبیات نظری مدیریت ارتباط با مشتری…

پرسشنامه استاندارد سنجش تعهد سازمانی افراد

پرسشنامه استاندارد سنجش تعهد سازمانی افراد پرسشنامه تعهد سازمانی پرسشنامه تعهد سازمانی کارکنان پرسشنامه تعهد سازمانی پورتر پرسشنامه تعهد سازمانی کارکنان پورتر پرسشنامه استاندارد تعهد سازمانی پرسشنامه استاندارد تعهد سازمانی کارکنان دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی دانلود پرسشنامه تعهد سازمانی کارکنان…

شناسایی و تجزیه و تحلیل شاخصهای ورشکستگی شرکتها در ایران

شناسایی و تجزیه و تحلیل شاخصهای ورشکستگی شرکتها در ایران شاخصهای ورشکستگی تداوم فعالیت بنگاه های اقتصادی تطبیق و کاربرد شاخصهای ورشکستگی در ایران شناسایی شاخصهای ورشکستگی شرکتها تجزیه و تحلیل شاخصهای ورشکستگی شرکتها شاخصهای ورشکستگی شرکتها در ایران دانلود…

فراوری فشار بالا در صنایع غذایی – ویژگی ها و کاربرد

فراوری فشار بالا در صنایع غذایی – ویژگی ها و کاربرد فراوری فشار بالا در صنایع غذایی – ویژگی ها و کاربرد رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه چکیده این مقاله با هدف نشان دادن فراوری فشار بالای موادغذایی برای…

چگونگی و میزان تاثیر جهل بر وضعیت عقد و قصد متعاملین رابطه آنها

چگونگی و میزان تاثیر جهل بر وضعیت عقد و قصد متعاملین رابطه آنها معامله غرری جهل در مورد معامله ابهام در مورد معامله مجهول بودن مورد معامله جهل نسبت به مورد معامله تاثیر جهل بر وضعیت عقد معامله تاثیر جهل…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش افسردگی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش افسردگی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه افسردگی مبانی نظری افسردگی پیشینه تحقیق افسردگی پیشینه داخلی افسردگی پیشینه خارجی افسردگی پیشینه پژوهش افسردگی پیشینه نظری افسردگی ادبیات نظری افسردگی چارچوب نظری افسردگی ​​​​​​​پیشینه تحقیق…

ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان

ارائه مدلی مناسب جهت مدیریت کیفیت خدمات در سازمان مدیریت کیفیت فراگـیر مدیریت ارتبـاط با شـهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور مدیریت…

پرسشنامه خرید آنلاین مشترکین دائمی شرکت مخابرات

پرسشنامه خرید آنلاین مشترکین دائمی شرکت مخابرات پرسشنامه خرید اینترنتی پرسشنامه خرید آنلاین پرسشنامه خرید الکترونیکی پرسشنامه استاندارد خرید مشتریان آنلاین پرسشنامه خرید آنلاین مشترکین دائمی مخابرات دانلود پرسشنامه خرید آنلاین پرسشنامه استاندارد خرید آنلاین دانلود پرسشنامه استاندارد خرید آنلاین…

راهکارهای پیشگیری پس از بزه دیدگی زنان

راهکارهای پیشگیری پس از بزه دیدگی زنان کلمات کلیدی : دانلود پایان نامه خشونت علیه زنان بررسی عوامل خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان در ایران خشونت علیه زنان تعریف ضرورت تحقیق خشونت علیه زنان خشونت علیه زنان وعوامل موثر…

دانلود پایان نامه در مورد طراحی لباس

دانلود پایان نامه در مورد طراحی لباس کلمات کلیدی : پروژه طراحی لباس پایان نامه طراحی لباس پایان نامه رشته طراحی لباس دانلود پایان نامه طراحی لباس نمونه پایان نامه طراحی لباس پایان نامه طراحی پارچه و لباس پایان نامه…

خلاصه کتاب مبانی برنامه ریزی شهری دکتر اسماعیل شیعه

خلاصه کتاب مبانی برنامه ریزی شهری دکتر اسماعیل شیعه خلاصه کتاب مبانی برنامه ریزی شهری دکتر اسماعیل شیعه رفتن به سایت اصلی خلاصه کتاب مبانی برنامه ریزی شهری دکتر اسماعیل شیعه به تعداد 56 صفحه pdf مناسب مرور سریع و…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های علمی اخلاق 81 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه های علمی اخلاق 81 صفحه کلمات کلیدی : مبانی نظری اخلاق پیشینه تحقیق اخلاق مبانی نظری نظریه های اخلاق پیشینه تحقیق نظریه های اخلاق مبانی نظری نظریه های علمی اخلاق فصل دوم پایان نامه…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط خودکنترلی و بهزیستی روانشناختی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارتباط خودکنترلی و بهزیستی روانشناختی مبانی نظری خودکنترلی دانلود مبانی نظری ارتباط خودکنترلی پیشینه ارتباط خودکنترلی پیشینه تحقیق خودکنترلی فصل دوم پایان نامه ارتباط خودکنترلی مبانی نظری بهزیستی روان شناختی پیشینه بهزیستی روان شناختی فصل…

مبانی نظری نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران

مبانی نظری نقش مدیریت انتظامی در کنترل پدیده بد حجابی منطقه دو تهران مبانی نظری کنترل پدیده بدحجابی مبانی نظری کنترل بدحجابی در تهران مبانی نظری کنترل بد حجابی در منطقه دو تهران مبانی نظری نقش مدیریت انتظامی در کنترل…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ابعاد و نظریه های عدالت سازمانی

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش ابعاد و نظریه های عدالت سازمانی کلمات کلیدی : مبانی نظری عدالت سازمانی پیشینه تحقیق عدالت سازمانی مبانی نظری ابعاد عدالت سازمانی پیشینه تحقیق ابعاد عدالت سازمانی مبانی نظری نظریه های عدالت سازمانی پیشینه تحقیق…

پروپوزال پایان نامه سرسختی روانشناختی

پروپوزال پایان نامه سرسختی روانشناختی کلمات کلیدی : پروپوزال سرسختی دانلود پروپوزال سرسختی پروپوزال در مورد سرسختی پروپوزال سرسختی روانشناختی نمونه پروپوزال سرسختی روانشناختی دانلود پروپوزال سرسختی روانشناختی پروپوزال در مورد سرسختی روانشناختی رفتن به سایت اصلی در اين پژوهش…

تاثیر سرمایه فکری بر کارایی درآمد در صنعت بانکداری ایران

تاثیر سرمایه فکری بر کارایی درآمد در صنعت بانکداری ایران محاسبه کارایی درآمد بانک­ها سرمایه فکری مقاله سرمایه فکری تاثیر سرمایه فکری بر کارایی درآمد سرمایه فکری در صنعت بانکداری ایران تاثیر سرمایه فکری بر عملکرد مالی تاثیر سرمایه فکری…

بررسی روش های کنترل آبشستگی موضعی اطراف پایه پل

بررسی روش های کنترل آبشستگی موضعی اطراف پایه پل آبشستگی آبشستگی موضعی آبشستگی پایه پل کنترل آبشستگی آبشستگی موضعی اطراف پایه پل روش های كنترل آبشستگی پایه پل روش های کاهش آبشستگی پایه پل روش‌های مقابله با آبشستگی کنترل آبشستگی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت از برند

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رضایت از برند کلمات کلیدی : مبانی نظری رضایت از برند فصل دوم پایان نامه رضایت از برند دانلود مبانی نظری رضایت از برند پیشینه رضایت از برند پیشینه تحقیق رضایت از برند پیشینه داخلی…

پروپوزال بررسی سیستم عامل های ابری و ارائه راه حل هایی برای چالشهای پیش رو

پروپوزال بررسی سیستم عامل های ابری و ارائه راه حل هایی برای چالشهای پیش رو سیستم عامل های ابری چالش های سیستم عامل های ابری راهکارهایی برای چالش های سیستم عامل های ابری پروپوزال چالش های سیستم عامل های ابری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 3

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 3 مبانی نظری ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد ادبیات نظری…

معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی با تاکید بر EVA و REVA

معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی با تاکید بر EVA و REVA انواع معیارهای ارزیابی عملکرد مدل‌های حسابداری(مالی) ارزیابی عملکرد معیارهای اقتصادی ارزیابی عملکرد ارزش افزوده اقتصادی و نرخ تورم و نرخ ارز معیارهای ارزیابی عملکرد معیارهای ارزیابی عملکرد اقتصادی رفتن به…

پاورپوینت زمينه هاي يادگيري

پاورپوینت زمينه هاي يادگيري کلمات کلیدی : دانلود پاورپوینت زمينه هاي يادگيري پاورپوینت زمينه هاي يادگيري زمينه هاي يادگيري تحقیق زمينه هاي يادگيري مقاله زمينه هاي يادگيري بنيادهاى يادگيرى‏ نقش مدارس در يادگيري ‏ ارتباط يادگيرى با نظريه‏ها ‏ روشهاي…

مقاله بررسی تطبیقی الگوریتم های ترکیبی کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکرد فازی

مقاله بررسی تطبیقی الگوریتم های ترکیبی کارا به منظور ارزیابی عملکرد مالی شرکت های بورس اوراق بهادار تهران با استفاده از رویکرد فازی ارزیابی عملکرد مالی شرکت ارزیابی عملکرد مالی سازمان ارزیابی عملکرد مالی شرکت ها معیارهای ارزیابی عملکرد مالی…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *