بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده

بررسی انطباق آموزش و پرورش با ابعاد سازمان یادگیرنده

ابعاد سازمان یادگیرنده
مولفه های سازمان یادگیرنده
مولفه های استراتژیک سازمان یادگیرنده
سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش
سازمان یادگیرنده رویکردی نو در آموزش و پرورش
اهمیت و ضرورت یادگیری سازمانی
اهمیت وجود سازمان یادگیرنده در مدارس
انواع مدل های سازمان یادگیرنده
سازمان یادگیرنده از دیدگاه پیتر سنگه
پایان نامه سازمان یادگیرنده
پایان نامه سازمان های یادگیرنده
پایان نامه در مورد سازمان یادگیرنده

رفتن به سایت اصلی

هدف از این پژوهش بررسی سازمان آموزش وپرورش براساس ابعاد سازمان یادگیرنده است. این بررسی براساس یک چارچوب نظری محقق ساخته انجام شده است که  تلفیقی از تئوری‌های مطرح شده توسط پیترسنج و ریچارد دفت در مورد سازمان یادگیرنده است که در آن ابعاد: مبادله‌ی اطلاعات، رهبرمتفکر، آرمان مشترک، فرهنگ قوی و قابلیت فردی لحاظ شده است.

 

 

ازجمله ویژگی‌های اساسی سازمان‌های جدید شکل‌گیری آنها بر مبنای یادگیری است. به همین دلیل مدیران وکارکنان ادارات و سازمان‌ها همواره درحال یادگیری بوده و مهارت جدید کسب می‌نمایند. چرا که قدرت هرسازمان متناسب با میزان آموزش دائمی مدیران و (learning society) کارکنان آن است. در کشورهایی همچون انگلستان، ایده یادگیری در سطح ملی درجهت رسیدن به یک جامعه‌ی یادگیرنده مطرح شده است. آنها معتقدند هزینه‌های یادگیری قابل جبران است.

 

 

اما مستلزم این است که درجامعه‌ی یادگیرنده اصل یادگیری برای همیشه در تفکریادگیری مرسوم گردد  ودر آموزش و تحصیل، اساس تفکراین باشد که ما می‌خواهیم جامعه‌ای یادگیرنده به معنای حقیقی داشته باشیم. مفهوم سازمان یادگیرنده زایده‌ی پویایی‌ها و تغییرات محیطی است و همانند کلیه‌ی مفاهیم مدیریت از محیط‌های صنعتی، غیرآموزشی و غالباً غیردولتی نضج گرفته و در حال گذر به سایر سازمان‌ها وموسسات می‌باشد. به دور از اختلاف دیدگاه صاحبنظران در مورد تعریف و ماهیت سازمان یادگیرنده می‌توان آن را سازمانی دانست که دردرون آن، یادگیری و عمل به آن یک واقعیت پذیرفته‌ای شده است و هیچ فعالیتی بدون علم و آگاهی و هیچ دانشی بدون عمل وجود ندارد. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

چکیده پژوهش
فصل اول: کلیات پژوهش
مقدمه      3
بیان مسئله       4
مبانی و چهارچوب نظری تحقیق      5
اهداف تحقیق      7 
سوالات تحقیق      7 
تعاریف نظری متغیرها      8  
تعاریف عملیاتی متغیرها       9 
جنبه‌ی نوآوری وجدید بودن تحقیق      10 
اهداف کاربردی واستفاده کنندگان ازنتایج پایان‌نامه      11 

 

فصل دوم: ادبیات نظری و پیشینه پژوهش
مقدمه      13
بخش اول: سازمان 
تعریف سازمان      15
ماکس وبر      15 
استیفن رابینز      16
تعریف مفهومی      17
انواع سازمان      18
اتزیونی      20
مینتزبرگ      21
طبقه بندی سازمانها برمبنای تئوری وعمل      22
تئوری سازمان      22
استیفن رابینز     25
ریچارد دفت      27
ساختارسازمانی      28
ابعاد سازمانی      29 
انواع ساختارنظری سازمانی      30
انواع ساختارعملی سازمانی      31
سازمان‌های افقی      33
تیم‌های خودگردان      34
ساختارشبکه‌ای پویا      35
بخش دوم: یادگیری
تعریف یادگیری      38
نظریه‌های یادگیری      40
تفاوت بین یادگیری و آموزش      41
انواع سازمان ازنظر توجه به یادگبری وعمل      42
یادگیری سازمانی      44
ضرورت یادگیری سازمانی      45
انواع یادگیری سازمانی      46
الف- یادگیری تک حلقه‌ای، دوحلقه‌ای، سه حلقه‌ای      47
ب- ادگیری انطباقی، پیش گیرانه، عملی      49
ج- انواع یادگیری ازدیدگاه شاین      50
سطوح یادگیری سازمانی      51
فرایند یادگیری سازمانی      52
مهارت‌های یادگیری سازمانی      53
تفاوت یادگیری سازمانی وسازمان یادگیرنده      54
بخش سوم: سازمان یادگیرنده 
تعریف سازمان یادگیرنده      57
سازمان یادگیرنده ازدیدگاه پیترسنج      58
سازمان یادگیرنده ازدیدگاه ریچارد دفت      67
سازمان یادگیرنده ازدیگاه مایکل مارکوارت      72
1- مدل سیستمی سازمان یادگیرنده      72
2- پروانه نمونه‌ی یک سازمان یادگیرنده      76
روند نبدیل سازمان به یک سازمان یادگیرنده      77 
سازمان یادگیرنده‌ی زایشی وانطباقی       81
مولفه‌های استراتژیک سازمان یادگیرنده      83
اهداف سازمان یادگیرنده      85
تفاوت سازمان‌های سنتی با سازمان‌های یادگیرنده      85
بخش چهارم:
پژوهش‌های انجام شده در ایران      87
پژوهش‌های انجام شده در خارج از ایران      90 

 

 

فصل سوم: روش تحقیق 
مقدمه      94
روش تحقیق      95
جامعه، نمونه و روش نمونه‌گیری پژوهش      95
روش و ابزارجمع‌آوری اطلاعات      96
روایی و اعتبارپرسش‌نامه      98
روش تجزیه و تحلیل اطلاعات      98

 

 

فصل چهارم: تجزیه و تحلیل اطلاعات
مقدمه      101
ارائه‌ی یافته‌ها براساس آمار توصیفی      102
الف- توصیف اطلاعات آماری گروه نمونه      102
ب- تجزیه وتحلیل آماری سوالات پژوهش      107
تجزیه وتحلیل استنباطی سوالات پژوهش      114
بررسی معنی‌دار بودن تفاوت بین پاسخ اعضای گروه نمونه به گویه‌های پرسش‌نامه برحسب
مشخصه‌های فردی با استفاده ازآزمون تحلیل واریانس یک راهه      120

 

 

فصل پنجم: بحث و نتیجه‌گیری 
مقدمه      126
خلاصه یافته‌های پژوهش      126
خلاصه‌ی یافته‌های سوالات پژوهش      127
بحث و نتیجه‌گیری .     134
پیشنهادها      138
پیشنهادات اجرایی      138 
پیشنهادات پژوهشی      140
محدودیت‌های پژوهش      141

 

فهرست منابع       143
منابع فارسی      143
منابع انگلیسی      146
پیوست      147

 

 

فهرست جداول
جدول ٢-١: نوع‌شناسی روابط اطاعت      20
جدول ٢-٢: چهاردیدگاه استنلی و ون دو ون درباره‌ی تئوری سازمان      24
جدول ٢-٣: طبقه‌بندی تئوریهای سازمان براساس روند تاریخی شکل‌گیری آنها     25
جدول ٢-٤: ابعاد نظری تئوری سازمان      26
جدول ٢-٥: مقایسه‌ی الگوی سازمانی نوگرا و پسانوگرا      28
جدول ٢-٦: رابطه‌ی بین متغیرهای محتوایی و ساختار     31 
جدول ٢-٧: انواع ساختارسازمانی با توجه به متغیرهای ساختاری      31
جدول ٢-٨: ساختارسازمانی براساس نظریات مینتزبرگ و مقایسه‌ی آن با ابعاد ساختار     32
جدول ٢-٩: تفاوت یادگیری و آموزش      41 
جدول ٢-١٠: تفاوت ویژگی‌های یادگیری و آموزش      42
جدول ٢-١١: طبقه بندی انواع سازمان      43
جدول ٢-١٢: تفاوت بین یادگیری سازمانی و سازمان یادگیرنده      56
جدول ٢-١٣: ویژگیهای سازمان یادگیرنده‌ی زایشی و انطباقی      82
جدول ٢-١٤: تفاوت سازمان یادگیرنده با سازمان سنتی      87 
جدول ٢-١٥: ویژگیهای سازمان یادگیرنده به دست آمده از تحقیق زارعی متین      88
جدول ٣-١: حجم جامعه و نمونه‌ی مورد بررسی پژوهش      96
جدول ٣-٢: تعداد و شماره‌ی سوالات مربوط به ابعاد سازمان یادگیرنده      97
جدول ٤-١: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب جنسیت      102 
جدول ٤-٢: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب میزان تحصیلات      103
جدول ٤-٣: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب سابقه‌ی خدمت      104 
جدول ٤-٤: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب شاخه‌ی اداری      105
جدول ٤-٥: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب سن      106
جدول ٤-٦: توزیع فراوانی، درصد و میانگین سوالات مربوط به بعد مبادله‌ی اطلاعات براساس
                 نتایج بدست آمده از پاسخ اعضای گروه نمونه      107
جدول ٤-٧: توزیع فراوانی، درصد و میانگین سوالات مربوط به بعد فرهنگ قوی براساس نتایج
                 بدست آمده از پاسخ اعضای گروه نمونه      109
جدول ٤-٨: توزیع فراوانی، درصد و میانگین سوالات مربوط به بعد رهبر متفکربراساس نتایج
                 بدست آمده از پاسخ اعضای گروه نمونه      110
جدول ٤-٩: توزیع فراوانی، درصد و میانگین سوالات مربوط به بعد قابلیت فردی براساس نتایج
                 بدست آمده از پاسخ اعضای گروه نمونه      111
جدول ٤-١٠: توزیع فراوانی، درصد و میانگین سوالات مربوط به بعد آرمان مشترک براساس
                 نتایج بدست آمده از پاسخ اعضای گروه نمونه      113
جدول ٤-١١: نتایج آزمون T درمورد سوال اصلی پژوهش      114
جدول ٤-١٢: نتایج آزمون T درمورد سوال فرعی اول پژوهش      115
جدول ٤-١٣: نتایج آزمون T درمورد سوال فرعی دوم پژوهش      116
جدول ٤-١٤: نتایج آزمون T درمورد سوال فرعی سوم پژوهش      117
جدول ٤-١٥: نتایج آزمون T درمورد سوال فرعی چهارم پژوهش .     118
جدول ٤-١٦: نتایج آزمون T درمورد سوال فرعی پنجم پژوهش      119
جدول ٤-١٧: توزیع فراوانی، میانگین وانحراف استاندارد مربوط به بعد جنسیت      120
جدول ٤-١٨: نتایج تحلیل واریانس یک راهه در مورد بررسی رابطه‌ی بین جنسیت و پاسخ 
                اعضای نمونه به سوالات پرسش‌نامه      120
جدول ٤-١٩: توزیع فراوانی، میانگین وانحراف استاندارد مربوط به بعد میزان تحصیلات      121
جدول ٤-٢٠: نتایج تحلیل واریانس یک راهه درمورد بررسی رابطه‌ی بین میزان تحصیلات و
                پاسخ اعضای نمونه به سوالات پرسش‌نامه      121
جدول ٤-٢١: توزیع فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد مربوط به بعد سابقه‌ی خدمت      122
جدول ٤-٢٢: نتایج تحلیل واریانس یک راهه در مورد بررسی رابطه‌ی بین سابقه‌ی خدمت و  
                پاسخ اعضای نمونه به سوالات پرسش‌نامه      122
جدول ٤-٢٣: توزیع فراوانی، میانگین وانحراف استاندارد مربوط به بعد سن      123  
جدول ٤-٢٤: نتایج تحلیل واریانس یک راهه درمورد بررسی رابطه‌ی بین سن و پاسخ اعضای
              نمونه به سوالات پرسش‌نامه     123
جدول ٤-٢٥: توزیع فراوانی، میانگین و انحراف استاندارد مربوط به بعد شاخه‌ی اداری      124
جدول ٤-٢٦: نتایج تحلیل واریانس یک راهه در مورد بررسی رابطه‌ی بین شاخه‌ی اداری و
              پاسخ اعضای نمونه به سوالات پرسش‌نامه     124
 

فهرست نمودارها
نمودار ۴-١: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب جنسیت      102
نمودار ۴-٢: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب میزان تحصیلات      103
نمودار ۴-۳: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب سابقه‌ی خدمت      104
نمودار ۴-۴: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب شاخه‌ی اداری      105
نمودار ۴-٥: توزیع فراوانی و درصد گروه نمونه برحسب سن      106

 

فهرست اشکال
شکل ٢-١: تعامل ابعاد محتوایی و ساختاری سازمان      30
شکل ٢-٢: ساختارشبکه‌ای پویا      36 
شکل 2-3: ارتباط بین یادگیری تک حلقه‌ای و دو حلقه‌ای      48
شکل ٢-4: یادگیری سه حلقه‌ای      49 
شکل ٢-5: اصول سازمان یادگیرنده ازدیدگاه سنج      59
شکل ٢-6: مدل سیستمی سازمان یادگیرنده      73
شکل ٢- 7: زیرسیستم یادگیری      73
شکل ٢-8: زیرسیستم سازمان      74
شکل ٢-9: زیرسیستم افراد      74
شکل ٢-10: زیرسیستم دانش      75
شکل ٢-١1: زیرسیستم فن آوری      75
شکل ٢-١2: مراحل تبدیل شدن سازمان یک سازمان یادگیرنده      78
شکل ٢-١3: الگوی ایجاد سازمان یادگیرنده      80 
شکل ٢-١4: مقایسه‌ی جریان یادگیری درسازمان یادگیرنده و سازمان سنتی       85

 

ارزیابی متوازن در حسابداری مدیریت

ارزیابی متوازن در حسابداری مدیریت ارزیابی متوازن ارزیابی عملکرد مدیریت استراتژیک BSC Balanced Score Card مدل ارزیابی متوازن کارت امتیازی متوازن دانلود مقاله ارزیابی متوازن در حسابداری مدیریت سیستم همکاری در فروش فایل فایلینا همکاری در فروش فایل مقالات ترجمه…

خرید، اعتبار و آثار دین در نظام بانکی در فقه و حقوق

خرید، اعتبار و آثار دین در نظام بانکی در فقه و حقوق خرید دین در فقه پایان نامه خرید دین خرید دین در حقوق بانکی ایران بررسی خرید دین در فقه امامیه خرید دین در بانکداری اسلامی خرید دین در…

امنیت شبكه و رمزگذاری

امنیت شبكه و رمزگذاری رمزگذاری ارتباط امن امنیت شبكه اصول رمزگذاری در شبکه دانلود پایان نامه مهندسی کامپیوتر امنیت شبكه و رمزگذاری دانلود پایان نامه کامپیوتر خرید پایان نامه کامپیوتر سیستم همکاری در فروش فایل همکاری در فروش فایل فروش…

پیشینه تحقیق و مبانی نظری خودپنداره تحصیلی 32 صفحه

پیشینه تحقیق و مبانی نظری خودپنداره تحصیلی 32 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه خودپنداره تحصیلی مبانی نظری خودپنداره تحصیلی پیشینه تحقیق خودپنداره تحصیلی پیشینه داخلی خودپنداره تحصیلی پیشینه خارجی خودپنداره تحصیلی پیشینه پژوهش خودپنداره تحصیلی پیشینه نظری…

ارزیابی عملکرد بانک دی با رویکرد BSC

ارزیابی عملکرد بانک دی با رویکرد BSC ارزیابی عملکرد در بانک ارزیابی عملکرد کارکنان بانک دی شاخص های ارزیابی عملکرد بانک ارزیابی عملکرد کارکنان با کارت امتیازی متوازن ارزيابي عملكرد سازمان با روش كارت امتيازي متوازن (bsc) مقاله ارزیابی عملکرد…

بهره وری منابع انسانی در فاز اجرایی چرخه حیات پروژه های ساخت و ساز شهری

بهره وری منابع انسانی در فاز اجرایی چرخه حیات پروژه های ساخت و ساز شهری PMBOK بهره وری منابع انسانی پروژه، ساخت و ساز شهری عدد فازی استاندارد مهندسی و مدیریت ساخت پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مهندسی عمران بهره…

پاورپوینت آشنایی با حریم استحفاظی

پاورپوینت آشنایی با حریم استحفاظی پاورپوینت آشنایی با حریم استحفاظی تعریف حریم استحفاظی ویژگی های حریم استحفاظی تعریف حریم استحفاظی با استفاده از ماده های قانونی GPS چیست GPS چگونه کار می کند از GPS چه استفاده در تعیین حدود…

مقاله کارشناسی ارشد ناپیوسته زبان و ادبیات فارسی مرگ سهراب و رستم (از منظر عرفان)

مقاله کارشناسی ارشد ناپیوسته زبان و ادبیات فارسی مرگ سهراب و رستم (از منظر عرفان) مرگ سهراب و رستم زبان و ادبیات کهن فارسی دانلود مقاله کارشناسی ارشد ناپیوسته زبان و ادبیات فارسی مرگ سهراب و رستم (از منظر عرفان)…

مبانی نظری تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان

مبانی نظری تاثیر آموزش خودکارآمدی تحصیلی بر کاهش اهمال کاری دانش آموزان مبانی نظری خودکارآمدی تحصیلی دانلود مبانی نظری خودکارآمدی مبانی نظری اهمال کاری مبانی نظری اهمال کاری تحصیلی نظریه های خودکارآمدی اهمال کاری تحصیلی doc اهمال کاری تحصیلی در…

پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون 2003 با نمره گذاری، روایی و پایایی

پرسشنامه تاب آوری کونور و دیویدسون 2003 با نمره گذاری، روایی و پایایی کلمات کلیدی : انواع پرسشنامه تاب آوری پرسشنامه تاب آوری نوجوانان پرسشنامه استاندارد تاب آوری تاب آوری کونور و دیویدسون مقیاس تاب آوری کونور و دیویدسون مولفه…

پرسشنامه بررسی تاثیر مشتری گرایی و گرایش به کارآفرینی بر ترقی شرکت های کوچک و متوسط

پرسشنامه بررسی تاثیر مشتری گرایی و گرایش به کارآفرینی بر ترقی شرکت های کوچک و متوسط پرسشنامه مشتری گرایی پرسشنامه گرایش به کارآفرینی پرسشنامه ترقی شرکت های کوچک و متوسط پرسشنامه گرایش کارآفرینانه تعریف گرایش به کارآفرینی پرسشنامه استاندارد گرایش…

بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری شهرستان سوادکوه

بررسی عوامل موثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری شهرستان سوادکوه ارزش ویژه برند عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند ارزش ویژه برند مقصد گردشگری عوامل مؤثر بر ارزش ویژه برند مقصد گردشگری رویکردهای سنجش ارزش ویژه برند مقصد گردشگری…

کامپوزیتهای زمینه آلومینیومی تقویت شده با زیرکن و اثر ساخت بر ریزساختار

کامپوزیتهای زمینه آلومینیومی تقویت شده با زیرکن و اثر ساخت بر ریزساختار انواع کامپوزیت ها کامپوزیتهای زمینه فلزی کامپوزیتهای زمینه فلزی انواع کامپوزیت های زمینه فلزی روش های تولید کامپوزیت زمینه فلزی روشهای تولید کامپوزیتهای زمینه فلزی تولید کامپوزیت با…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی عملکرد شغلی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی عملکرد شغلی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه عملکرد شغلی مبانی نظری عملکرد شغلی پیشینه تحقیق عملکرد شغلی پیشینه داخلی عملکرد شغلی پیشینه خارجی عملکرد شغلی پیشینه پژوهش عملکرد شغلی پیشینه نظری عملکرد شغلی ادبیات…

پایان نامه بررسی نقش امید و آرزو در رفتارهای اجتماعی مردم شهرستان بم

پایان نامه بررسی نقش امید و آرزو در رفتارهای اجتماعی مردم شهرستان بم امید،آرزو، رفتار اجتماعی،شهربم رفتن به سایت اصلی چکیده در اسلام، امید و آرزو جایگاه رفیعی دارد تا جایی که در روایات معصومین از امید به عنوان رحمت…

مبانی نظری ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان

مبانی نظری ارائه مدلی جهت بررسی و اندازه گیری میزان رواج فساد و درجه سلامت سازمان مولفه های فساد اداری فساد اداری در شهرداریها آسیب شناسی فساد اداری در ایران عوامل موثر بر فساد اداری عوامل موثر بر کاهش فساد…

فصل دوم پایان نامه در مورد حمایت اجتماعی

فصل دوم پایان نامه در مورد حمایت اجتماعی کلمات کلیدی : مبانی نظری حمایت اجتماعی پیشینه تحقیق حمایت اجتماعی فصل دوم پایان نامه حمایت اجتماعی فصل دوم پایان نامه ارشد حمایت اجتماعی دانلود فصل دوم پایان نامه حمایت اجتماعی فصل…

پروپوزال تاثیر تحصیل بر نگرش افراد نسبت به اینترنت با مدل سنجش نگرش اینترنتی

پروپوزال تاثیر تحصیل بر نگرش افراد نسبت به اینترنت با مدل سنجش نگرش اینترنتی سنجش نگرش اینترنتی مدل سنجش نگرش اینترنتی سنجش نگرش اینترنتی دانشجویان پروپوزال نگرش دانشجویان نسبت به اینترنت سنجش نگرش افراد نسبت به اینترنت اضطراب اینترنتی در…

76سخن ارزشمند درباره موفقیت از بزرگان

76سخن ارزشمند درباره موفقیت از بزرگان 76سخن ارزشمند درباره موفقیت از بزرگان موفقیت سخنان ارزشمند بزرگان بزرگان موفقیت رفتن به سایت اصلی در این مقاله میزان انگیزه شما را بهتان نشان می دهد تا برای اینده خود برنامه ریزی بهتری…

پاورپوینت مدیریت تغییر، خلاقیت و نوآوری

پاورپوینت مدیریت تغییر، خلاقیت و نوآوری پاورپوینت مدیریت تغییر، خلاقیت و نوآوری تحقیق مدیریت تغییر، خلاقیت و نوآوری عامل تغییر انواع تغییردر سازمان مراحل اجرای تغییر در سازمان سطوح تغییر مقاومت در برابر تغییر بنچ مارکینگ خلاقیت و نوآوری مراحلفرآیند…

بررسی حقوقی معاملات مدیران نماینده شركتها

بررسی حقوقی معاملات مدیران نماینده شركتها حقوق خصوصی مسئولیت مدنی شخصیت حقوقی مسئولیت مدیران شركتهای مدنی دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد رشته حقوق خصوصی بررسی حقوقی معاملات مدیران نماینده شركتها دانلود پایان نامه كارشناسی ارشد حقوق خصوصی دانلود پایان نامه…

مقاله رشته مهندسی نفت با عنوان استخراج نفت به روش SAGD

مقاله رشته مهندسی نفت با عنوان استخراج نفت به روش SAGD SAGD چاه‌های چندگانه زوج استخراج نفت سنگین جهت‌گیری صفحات برش استخراج نفت به روش SAGD دانلود مقاله رشته مهندسی نفت با عنوان استخراج نفت به روش SAGD سیستم همکاری…

پایان نامه رشته هنرهای چوبی با عنوان بررسی زیبایی شناسی مفرغ های لرستان

پایان نامه رشته هنرهای چوبی با عنوان بررسی زیبایی شناسی مفرغ های لرستان مفرغ زیبایی شناسی هنرهای چوبی صنایع دستی زیبایی شناسی مفرغ ‌های لرستان دانلود پایان نامه رشته هنرهای چوبی با عنوان بررسی زیبایی شناسی مفرغ های لرستان خرید…

لزوم تجدید نظر درسیاست‌های جمعیتی ایران

لزوم تجدید نظر درسیاست‌های جمعیتی ایران لزوم تجدید نظر درسیاست‌های جمعیتی ایران جایگاه جهانی ایران از لحاظ جمعیتی ترکیب جمعیت ایران وضعیت ازدواج و طلاق کشور تحولات جمعیتی خانوارها در کشور چالش‌ها و راهکارهای حفظ تعادل پویای ساختار جمعیتی کشور…

پروپوزال و طرح تفصیلی ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا

پروپوزال و طرح تفصیلی ارائه الگو مدیریت کیفیت خدمات ناجا مدیریت کیفیت جامع مدیریت ارتباط با شهروندان کیفیت خدمات الکترونیک مدیریت کیفیت در سازمانهای دولتی مدیریت کیفیت در سازمانها مدل مناسب کیفیت خدمات ابعاد و مولفه های کیفیت خدمات راهور…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *